Rogier aka Rio97 - AX GT, CX GTi en een nieuwe auto!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

wat een extreem klein subwoofertje :shock:

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Browny wrote:wat een extreem klein subwoofertje :shock:
Haha, ik zat ook al te kijken.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

2Black wrote: CX wielkuipbakjes? Bedoel je die dingen boven de veerpoten?
Die zijn bedoeld om kleine onderdelen in te bewaren. Moeren, steeksleuteltje (om je accu los te koppelen bijvoorbeeld), stukje veerleiding.
Ligt perfect, rammelt niet (in een CX) en altijd handig om bij de hand te hebben. Vele CX'en hebben er iets inliggen.
Geen LHM? Of heeft CX geen rubberen retourleidingen? (Want die krengen gaan nog wel eens lekken).

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

raoel wrote: Geen LHM? Of heeft CX geen rubberen retourleidingen? (Want die krengen gaan nog wel eens lekken).
Persoonlijk bewaar ik LHM én koelvloeistof in een Serie2 CX achter het KV-drukvat. Daar kun je heel mooi 2 flacons kwijt met een paar poetsdoeken er omheen. Ook die zijn handig om je handen af te vegen na noodreparaties.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Browny wrote:wat een extreem klein subwoofertje :shock:
Ja leuk he, ze zijn er zelfs nog kleiner.
Speciaal bedoeld voor als je geen grote kist in de auto kwijt kan. Zoals Mastenhose nu :lol:
Vandaag de CX gepakt. Gaf onderweg een prima geluidje. Veel meer dan het eigen interieur kan het niet hebben aan vermogen, maar dat is voor de CX meer dan zat.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Rio97 wrote:...Speciaal bedoeld voor als je geen grote kist in de auto kwijt kan. Zoals Mastenhose nu :lol:...
Ik kan ´m wél kwijt!!!! :evil:
:lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Rio97 wrote: Speciaal bedoeld voor als je geen grote kist in de auto kwijt kan. Zoals Mastenhose nu :lol:
Mastenhose wrote:Omdat het i.v.m. de kleine die op komst is,
eh, rogier, koop je zo'n klein subwoofertje met een reden ??? :lol: :wink: :wink:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Browny wrote:
Rio97 wrote: Speciaal bedoeld voor als je geen grote kist in de auto kwijt kan. Zoals Mastenhose nu :lol:
Mastenhose wrote:Omdat het i.v.m. de kleine die op komst is,
eh, rogier, koop je zo'n klein subwoofertje met een reden ??? :lol: :wink: :wink:
Goeie Ivar! Zo had ik er nog niet naar gekeken! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gewoon, omdat het eigelijk niet mag van Rogier.. toch even een update in zn wie=wie :)


vandaag was weer tijd voor de jaarlijkse pre-citroenwintercheck :)

nadat Rogier gister al eigenhandig gepresteerd had om toch zijn wintervelgen + gave wieldoppen te monteren, hebben we vandaag nog even de puntjes op de ï gezet...

er moesten wat kleine dingen gebeuren, die eigenlijk elk jaar wel terugkomen;
-verse olie + filtertje... mooie Kroon olie, hetgeen eruit kwam was ook zeker nog niet slecht!
-kapot stekkertje linker stadslicht, de draadjes waren uit het stekkertje komen zetten (afgebroken..) dus na wat gepriegel mijnerzijts weer in elkaar gezet op de originele manier..
-stekkertjes rechter mistlamp gefixed, deze bleven niet goed zitten, dus nieuwe stekkertjes aangeknepen en even in de krimpkous verpakt.
-verder was er 1 stuurkogelhoesje vorig jaar door de garage op zo'n ongelofeloos amateuristische wijze in elkaar gebeunt dat menig huistuinenkeukenbeun er spontaan tranen van in zijn ogen zou krijgen! gelukkig had Rogier nieuwe hoesjes bij en was het na wat gevloek en getier van mij weer allemaal naar behoren, echt makkelijk werk is het niet, zo'n hoesje vervangen.. aangezien het steeds weer terug schiet


En toen kwam het jaarlijkse 'kijk marc, mn normale licht knippert mee met mn knipperlicht' probleem... :) dus heeft Rogier zijn massapunt maar weer eens opgeschuurd en ingevet, terwijl ik aan de rechterzijde de lampjes heb schoongemaakt en in een nieuwe sokkel heb geplaatst.. uiteraard probleem opgelost.


Na een naar mijn mening smakelijk avondmaal en het bekijken van zomaar een paar vakantiefoto's is Rogier weer huiswaards gekeerd :)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Het is toch huiswaarts ? :P
Weer lekker gesleuteld blijkbaar, goed bezig :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

En een middagje knutselen bij q01z is niet alleen enorm leuk en gezellig (zie hierboven) maar ook erg nuttig!
De verlichting werkt weer zoals het hoort.
En afgelopen week door de apk gekomen op dezelfde manier als de gemiddelde Nederlandse inzending op het Songfestival eindigt: zero points!
Voor het eerst sinds ik AX rij.

Wel weer een nieuw curieus probleem:
Sinds twee weken heeft de km teller een "tik" en is het verbruik behoorlijk toegenomen. Vandaag de km teller bijgehouden: mijn woon-werk afstand is 31 km. Momenteel volgens de km teller 20 km.
Ergens gaat er iets niet goed dus...
Nieuwe tellerkabel is besteld.

Tot slot nog een foto van een paar weken geleden met mijn ubercoole winterbanden wieldoppen:
Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Weer 's een update.

Nieuwe zomerbanden liggen eronder: Continentals premium contact2 175/65R14.
Eigenlijk had ik 175/60 moeten nemen. Nu hou ik erg weinig ruimte over. Even niet bij nagedacht.
Het verschil in grip vergeleken met de Michelin Energy's is behoorlijk groot. De AX ligt een stuk vaster op de weg. Nou waren de Michelins ook wel redelijk op.

Vandaag weer een mijlpaal met de AX weten te bereiken:

Image

Verder samen met Paul Citrosan bezig met een voorbumper project voor de AX.
We hebben wel een idee om er een wat eigentijdse draai aan te geven qua vormgeving, maar nog een beetje zoeken hoe precies.
Met twee GT bumpers waar allebei wat aan mankeert is het lekker makkelijk zagen en dingen proberen.
Met de Citromobile moet het klaar zijn!

Image
Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

heb je nog een specifiek doel voor ogen met die aangepaste bumper(s), of is het een "omdat het kan"-project? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Nou, dat lijkt op broodnodige extra remkoeling!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

is het niet veel meer esthetisch verantwoord om een V vormige airdam te gebruiken onder de auto (ipv een bumperlip)? :lol:

nee, leuk :) ben ik niet meer de enige met extra koelgaten :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zie ik daar een afdekkap voor de mistlichten?
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Er komt steeds een of andere melodie uit m'n kinderjaren naar boven.... :lol:
Rogier, wordt je nu ook alcoholist?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rogier wordt tjoener
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

AlexanderB wrote:heb je nog een specifiek doel voor ogen met die aangepaste bumper(s), of is het een "omdat het kan"-project? :)
Beide. Er komen ander mistlampen in. De originele mistlampgaten worden (deels) opgevuld.
Verder is het samen met Paul Citrosan kijken wat er mogelijk is.
Ik heb erg leuk werk, maar daar komt geen handwerk bij te kijken. Als compensatie heb ik eigenlijk altijd wel een schuur en lak projectje liggen.

Vandaag alleen tijd gehad om mij aan een weerloos sleepoogkapje te kunnen vergrijpen. (Glad gemaakt en in de primer gezet)

Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

het zit em in de details he ;-)

grz
els
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Post Reply