Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Tja, niet dat ik het altijd zo netjes doe, maak ook wel is een foutje, maar zo erg heb ik ze van mezelf nog niet meegemaakt, :oops:

Komt nog wel :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

ach, zo werd ik tijdens mn rijlessen afgesneden door n oma.. exact zelfde situatie, zij sorteerde links voor, ik stond al rechts vooraan, ik rij weg, en zij rijd schuin het kruispunt over naar het tankstation toe, vol voor mn neus langs, wth dan :S zeker dr rijbewijs bij n pakje koekjes gekregen ofzo :|
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

!%(!^$@(^$@(!&^(!

Ik moet echt een anti afsnij auto gaan zoeken, Nou weer bijna de vangrail ingeduwt door een bus.... Axjes zijn te klein vallen niet op in je spiegel.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Revz »

Losroyos wrote:!%(!^$@(^$@(!&^(!

Ik moet echt een anti afsnij auto gaan zoeken, Nou weer bijna de vangrail ingeduwt door een bus.... Axjes zijn te klein vallen niet op in je spiegel.
:(
Ik merk soms ook dat mensen met wat grotere auto's achterop mijn bumper kruipen terwijl ik toch zeker wel vlot wegrij bij het stoplicht en qua snelheid niet zachtjes rij. :?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

dit keer was ik inhalende alleen grote personen bus zag mij niet ofzo.. dus zat bijna in de vangrail.. :roll:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

koeienvanger met 2x 100w verstralers, dakdrager met nogmaals 4x 100w verstralers en n trucktoeter? :P misschien dat dat meer indruk maakt :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ik neem gewoon een Hummer :D

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Wen er maar aan als automobilist dat je in het het verkeer begeven inhoudt dat je "Fouten van anderen opvangt". Dat heet anticiperen en ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was, zo blijf je bezig.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ga maar vast opzoek naar een vervangende auto want als het zo door gaat moet het gewoon een keer fout gaan :P

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Losroyos wrote:Ga maar vast opzoek naar een vervangende auto want als het zo door gaat moet het gewoon een keer fout gaan :P
Tenzij je goed blijft anticiperen, dus goed fouten van anderen kunt opvangen. Zorg in ieder geval niet dat je er zelf aan meedoet en hanteer sociaal verkeersgedrag. Zo blijft je GTI'tje mooi! :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

gewoon xenon inbouwen, val je wel op :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by wilfred »

Ik zou me hier niet te druk over maken. Als je er net zo vol van zit in de auto als hier op het forum dan zou het best eens fout kunnen gaan. Als je je bv toch een keer laat meeslepen in andermans 'foutje'

Ik heb jaren achtereen tussen de 80.000 en 100.000 km gereden en dan maak je zat mee. Ervaring leert dat je dit het best gewoon allemaal moet relativeren en zelf gewoon rustig en anticiperend moet blijven rijden.

Het zou voor mij in ieder geval nooit een reden zijn om een andere auto te gaan zoeken.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Gaat dat snel met die km-teller zeg, 175.000 zit er alweer op, Heb sinds november toch al zon 3500 a 4000 km afgelegd met het autotje,, Weinig te klagen nog :D

Hij loopt laatste tijd alleen heel erg hoog stationair, ongv 2200 toeren. Vies injectiehuis? Of kan het ook komen omdat het koud was? wat me trouwens wel heel er stug lijkt. maar goed. miss binnekort even schoon maken dan maar.

ik heb het ook nog steeds naar me zin met de Devil. Hij vedient binnekort wel een wasbeurt. ;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

...jij hebt geen injectiehuis, alleen een gasklephuis.. :lol:
hoog stationair weet ik niet, heb je je ECU al een reset gegeven? ik vandaag wel, rijd weer heerlijk soepel en netjes 750 of 1000 stationair..

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja af en toe loopt die wel netjes das het stomme der van. :lol:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Als ik had geweten dat op jezelf wonen zon rekensom is, Dan was ik er niet aan begonnen. De school gaat bezuinigen op me km vergoeding, Oke maakt niet uit ik maakte winst, ik ga naar (als het goed is) 0.12 cent de km. Gelukkig kan ik in duitsland tanken. maar 1.65 moet ik dan wel aan denken als gemiddelde.

Met de GTI die 1:14 rijdt kom ik wekelijks op 50.44 aan brandstof uit.
De vergoeding komt uit op 51.36.

Nou dacht ik. Laat ik is er van uit gaan dat ik een diesel had gehad. wat scheelt me dat?

Een Ax D, er van uitgaand dat 1:22 haalbaar moet zijn :oops: 25.29 moet ik dan tanken in de week.

Dan heb ik het uitgemeten over de tijd dat ik de auto al heb.

4500km, in 5 maanden dus dat is +2x wegenbelasting.

Ax GTi komt dan uit op: 696 totale kosten.
Ax D komt dan uit op: 567 totale kosten

Stel die 4500km waren alleen school km, Wat ze hoofdzakelijk wel zijn. kom je uit op 540 kmvergoeding.

Dus als ik een diesel neem leg ik zelf niet echt super veel meer bij. 8)

mijn vraag is, Heb ik de berekening van het brandstof verbruik van een diesel goed geschat?

Vergeet niet dat ik NIET loop te trappen met me auto, dus dat ik niet veel benzine zal verbruiken door een zware rechtervoet.

Als het echt zoveel scheelt, toch maar even over denken of ik me GTi dan niet liever inlever voor een Diesel :oops:

Elke euro winst is mooi meegenomen :$

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Hoe kom jij op 1.65? Ik heb nog niet boven de 1.60 getankt, de max zat op 1.598 een week of 2 geleden gewoon in Nederland, bij de Shell express.

Verder, een diesel is wel heel andere koek als een gti... zou er niet aan moeten denken met alleen maar snelweg kilometers.
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

hoezo, op de snelweg heb je geen last van die diesel, het is alleen dat je dan ineens alle sprintjes verliest ipv wint :lol:

en inderdaad, duurste wat ik getankt hebt is 1.579, eennaduurste (mn vaste tankstation) was 1.569 (n cent goedkoper dus) in de afgelopen anderhalve maand.. maargoed, ik ga dr speciaal heen, de shell langs de snelweg en de bp hier op de hoek zijn zeker 10 cent de liter duurder..

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ik zit nog 2,5 cent onder het GLA want die staat op 1.675

Veder ik ben geen jager, dus van diesel naar benzine is niet verkeerd, nu rijdt ik ook gemiddeld al 100 op de snelweg omdat je officieel niet harder mag 's ochtens, en alleen vrijdag middag wil ik nog wel is met 130 en laatste stukje snelweg 150 rijden. voor de rest rijdt ik altijd veder keurig de snelheden. op miss 5 km na.

Dus wat mis ik in een diesel, af en toe stoplichtsprintje, tja het is wel leuk. maar niet noodzakelijk. Het is meer noodzakelijk hoe houd ik het geld in de zak, en met een diesel lukt dat beter, Daarbij word verzekering ook minder als ik een diesel rijdt. dus het is een win win verlies situatie, alleen belasting technisch ga ik er op achteruit maar ook daar verdien ik op terug.

Dus nog steeds lijkt het me logisch voor een diesel te kiezen.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

vorige week in Nieuwekerk a/d ijsel getankt voor 1.599 bij de SHell Express, langs de snelweg was het 1.698 toen (ook shell)

net getankt voor 1.66

dus die prijzen waar Roy mee rekent, dat klopt wel..
Image

Post Reply