AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)
Moderator: webmasters
Mooi project ben je mee bezig!
Leuk om te zien dat het erg grondig wordt aangepakt.
Succes er verder mee.
Belangstelling voor een taxatiemeeting is helaas nogal beperkt tot nu toe.
Maar de taxateur uit het topic voor een mogelijke taxatiemeeting woont ook in Arnhem, wellicht tzt zelf wat afspreken.
Leuk om te zien dat het erg grondig wordt aangepakt.
Succes er verder mee.
Belangstelling voor een taxatiemeeting is helaas nogal beperkt tot nu toe.
Maar de taxateur uit het topic voor een mogelijke taxatiemeeting woont ook in Arnhem, wellicht tzt zelf wat afspreken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- AX liefhebber
Ja de C5 is op de foto verlaagd met een aantal drukken op de knop
Zonder gekheid dit is natuurlijk geen rijhoogte. Normaal ligt de auto zeker 5 cm hoger dan op de foto.
Vandaag weer even bij de gti geweest voor wat foto's:

Met name de reparaties in de kofferbak moeten nog worden bijgewerkt. Om het voorraam zit nog wat reparatiewerk en hier en daar wat 'behandel' werk.
Hoop op korte termijn foto's te kunnen plaatsen van het schuurwerk van de koets.
Vandaag ook een 5e saxo toulouse velg per post ontvangen. 1 velg was niet helemaal netjes meer en net te ver gehavend op de rand om met metaal plamuur nog weer netjes te krijgen. Nu dus nog 1 velg schuren en dan kan ik plamuren en primeren

Vandaag weer even bij de gti geweest voor wat foto's:

Met name de reparaties in de kofferbak moeten nog worden bijgewerkt. Om het voorraam zit nog wat reparatiewerk en hier en daar wat 'behandel' werk.
Hoop op korte termijn foto's te kunnen plaatsen van het schuurwerk van de koets.
Vandaag ook een 5e saxo toulouse velg per post ontvangen. 1 velg was niet helemaal netjes meer en net te ver gehavend op de rand om met metaal plamuur nog weer netjes te krijgen. Nu dus nog 1 velg schuren en dan kan ik plamuren en primeren

Gisteren in het zonnetje nog even hulp gehad van mijn zoontje(2.5jr). En ja de schuurmachine stond echt aan en hij bleef keurig op de randschade schuren
Trotse papa moest natuurlijk even foto's maken. Binnenkort mijn dochter (1,5 jr) ook maar aan het werk zetten

Vandaag even thinner en primer gekocht. Dit weekend dan de eerste 2 lagen aanbrengen op de velgen.
Zoals op de foto hieronder te zien moest hier en daar deftig geschuurd worden maar nu zijn ze allen spiegel glad. Mag ook wel na al die uurtjes schuren waarvan het merendeel gewoon met de hand.
Bekend probleem bij toulouse velgen

Eindelijk klaar voor de volgende fase (op de foto nog één ongeschuurde velg op voorgrond)

Vandaag even thinner en primer gekocht. Dit weekend dan de eerste 2 lagen aanbrengen op de velgen.
Zoals op de foto hieronder te zien moest hier en daar deftig geschuurd worden maar nu zijn ze allen spiegel glad. Mag ook wel na al die uurtjes schuren waarvan het merendeel gewoon met de hand.

Eindelijk klaar voor de volgende fase (op de foto nog één ongeschuurde velg op voorgrond)

Goed bezig!wilfred wrote:Gisteren in het zonnetje nog even hulp gehad van mijn zoontje(2.5jr). En ja de schuurmachine stond echt aan en hij bleef keurig op de randschade schurenTrotse papa moest natuurlijk even foto's maken. Binnenkort mijn dochter (1,5 jr) ook maar aan het werk zetten
![]()
De AX ziet er ook goed uit, bekende lasplekken.

Maar als je je nog een keer verveelt, ik heb ook nog 4 toulouse velgen liggen.

Last edited by kick-it on SatMar19, 2011 11:19:55 AM, edited 1 time in total.
Gisteren de toulouse velgen in de primer gezet na alle uurtjes van schuurwerk. Uiteraard nadat ik de velgen heel goed had ontvet met thinner.

Op 3 velgen een paar kleine inperfecties. Met name een minimaal hoogteverschil daar waar corrosie heeft gezeten. Was met de vinger niet te voelen maar nu met de laag primer erop wel te zien.
Daarom gaan ze vanmiddag in een laag primer filler. Denk dat 1 laag al voldoende is. Maar anders komt er een tweede laag bij.
Dan weer schuren met een fijne korrel en uiteraard weer ontvetten. Hoop de velgen volgende week nat op nat in de kleurlak te kunnen zetten, waarna dan ook eindelijk de blanke laklagen erop kunnen.
Totaal benodigdheden straks:
- Schuurpapier in diverse korrels (240 tot 2000wp);
- Thinner
- Motip Primer 1x
- Motip Primer Filler 1x
- Motip Hoogglans zwart velgenlak 2x
- Motip Blanke lak 2x
Maakt een prijskaartje van zo'n € 60 euro
Had ze natuurlijk ook kunnen laten stralen en poedercoaten maar dit is veel leuker.
Wil best de naam noemen van het autobedrijf maar niet eerder dan dat de auto klaar is. Denk dat de garage er niet op zit te wachten als er 'vreemden' komen kijken. Voor alleen laswerk zou ik net als dat ik dat ook heb gedaan bij meerdere garages langsgaan voor een prijsopgave. Zullen in de buurt van waar je woont, Zevenaar/Didam/Wehl toch wel meerdere zitten?

Op 3 velgen een paar kleine inperfecties. Met name een minimaal hoogteverschil daar waar corrosie heeft gezeten. Was met de vinger niet te voelen maar nu met de laag primer erop wel te zien.
Daarom gaan ze vanmiddag in een laag primer filler. Denk dat 1 laag al voldoende is. Maar anders komt er een tweede laag bij.
Dan weer schuren met een fijne korrel en uiteraard weer ontvetten. Hoop de velgen volgende week nat op nat in de kleurlak te kunnen zetten, waarna dan ook eindelijk de blanke laklagen erop kunnen.
Totaal benodigdheden straks:
- Schuurpapier in diverse korrels (240 tot 2000wp);
- Thinner
- Motip Primer 1x
- Motip Primer Filler 1x
- Motip Hoogglans zwart velgenlak 2x
- Motip Blanke lak 2x
Maakt een prijskaartje van zo'n € 60 euro

Is een CPI aragon scooter.Eey, ff maar wat voor een scooter ziet mij oog daar staan of is het een motor
Autotje komt er steeds beter uit te zien. Velgen gaan ook goeie kant op.
Mag ik vragen waar je auto staat? wil opzich ook wel een keer gaan kijken als dat mogelijk is. mij auto moet namelijk ook nog een keer gelast.
Wil best de naam noemen van het autobedrijf maar niet eerder dan dat de auto klaar is. Denk dat de garage er niet op zit te wachten als er 'vreemden' komen kijken. Voor alleen laswerk zou ik net als dat ik dat ook heb gedaan bij meerdere garages langsgaan voor een prijsopgave. Zullen in de buurt van waar je woont, Zevenaar/Didam/Wehl toch wel meerdere zitten?
Zal al blij zijn als ik deze af hebMaar als je je nog een keer verveelt, ik heb ook nog 4 toulouse velgen liggen.

De eerste 4 stickers binnen. Voor de rest ben ik nog met het ontwerp bezig. Reken op een aantal grote Chevron logos, Total emblemen ed.
Maar die gaan er pas op als de auto terug is en de lak er enkele maanden opzit.
Deze komen op de achterruiten dus die kunnen er gelijk op.

Ook een materiaal monster gekregen voor afwerking van de deurpanelen.

Maar die gaan er pas op als de auto terug is en de lak er enkele maanden opzit.
Deze komen op de achterruiten dus die kunnen er gelijk op.

Ook een materiaal monster gekregen voor afwerking van de deurpanelen.

-
- Total admin
Weet niet met welk merk ed ze het afwerken. Ze gebruiken in ieder geval wel een soort strijkkit. Zal het volgende week eens vragen.
Koets is verder erg netjes en strak. Bodem en dorpels etc zijn geheel roestvrij op de plekken in de hoeken in de bak en bij de voor en achterlichten na.
Ze gaat uiteraard straks geheel beschermd worden aan de onderzijde tegen de roestduiven.
Roest bij de voorruit is waarschijnlijk ontstaan door het ooit vervangen van de voorruit. Duidelijk te zien dat bij verwijderen schade is ontstaan die ze niet even netjes in de primer hebben gezet, alvorens de nieuwe ruit te plaatsen. Ben erg blij dat ze straks ook daar weer netjes is. Voor het spuitresultaat is dat ook goed dat de ruit eruit is.
Nog even en het las, slijpwerk is geheel klaar. Kan niet wachten tot de koets geheel geschuurd en strak gezet is. Dan zijn we weer een stapje verder.
Tegen die tijd heb ik toulouse velgen ook wel klaar denk ik
Al die verjaardagen de laatste tijd 
Koets is verder erg netjes en strak. Bodem en dorpels etc zijn geheel roestvrij op de plekken in de hoeken in de bak en bij de voor en achterlichten na.
Ze gaat uiteraard straks geheel beschermd worden aan de onderzijde tegen de roestduiven.
Roest bij de voorruit is waarschijnlijk ontstaan door het ooit vervangen van de voorruit. Duidelijk te zien dat bij verwijderen schade is ontstaan die ze niet even netjes in de primer hebben gezet, alvorens de nieuwe ruit te plaatsen. Ben erg blij dat ze straks ook daar weer netjes is. Voor het spuitresultaat is dat ook goed dat de ruit eruit is.
Nog even en het las, slijpwerk is geheel klaar. Kan niet wachten tot de koets geheel geschuurd en strak gezet is. Dan zijn we weer een stapje verder.
Tegen die tijd heb ik toulouse velgen ook wel klaar denk ik

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)
Tijdje stil geweest door drukte op werk en prive maar eindelijk van de week de velgen in kleur gezet en de blanke laklagen aangebracht. Zitten nog wat kleine foutjes in maar dat zal straks nauwlijks opvallen. Nu tot het weekend laten uitharden en dan gaat de korrel 2000 wp er over heen waarna ze gepolijst worden.
Dan eindelijk weer de bandjes erom.
Zie hier het voorlopige resultaat, weliswaar foto in de donkere kelder dus niet echt top kwaliteit, maar de glans is goed te zien.

Dan eindelijk weer de bandjes erom.
Zie hier het voorlopige resultaat, weliswaar foto in de donkere kelder dus niet echt top kwaliteit, maar de glans is goed te zien.