wat zei je vincent?v.andriessen wrote:IK WIL INJECTIE!!!!
Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
voor throttlebody's ben ik misschien nog te porren....Browny wrote:Volgens mij lijkt carburateurs hem helemaal geweldig.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Als de inschrijfkosten voor Malmédy al een financieel obstakel vormen zou ik ITB's voorlopig maar even buiten beschouwing laten.
Toch? Browny?
Toch? Browny?
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
er staat toch misschien?!?!2Black wrote:Als de inschrijfkosten voor Malmédy al een financieel obstakel vormen zou ik ITB's voorlopig maar even buiten beschouwing laten.
Toch? Browny?


Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
max lift is 11mm lift in BDP is 2.45mmdenny wrote:hehe.
Als er nog stukken uit je zuiger geslepen moeten worden roep je maar he. of is de lift van die as niet zo wild?
volgens de specs moet het met oem spul passen...
tis de 4900615 van Catcams. Wil je er even naar kijken? Ik heb er eigenlijk nog niet zo veel verstand van...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
11mm lift is best veel. Probleem was bij mij dat er een randje zit aan die 1.6 zuigers die er bij de GTI niet zit als je begrijpt wat ik bedoel. Waardoor de zuigers effectief wat hoger liggen aan de rand.
Meten is weten. Ik had met de kentcam met 10mm lift (volgens specs en dat zegt ook niet alles) 1mm over. Maar mijn duratie is natuurlijk iets groter dan die van jouw. Mijn klep staat 40 graden langer open.
Mijn lift @ TDC is ook groter. Scheelt een mm zie ik dus wie weet kan het net.
Ik zou hem echter dus niet zomaar installeren als ik jouw was op je 1.6 en hopen dat alles wel goed is. Gewoon keertje meten.
Meten is weten. Ik had met de kentcam met 10mm lift (volgens specs en dat zegt ook niet alles) 1mm over. Maar mijn duratie is natuurlijk iets groter dan die van jouw. Mijn klep staat 40 graden langer open.
Mijn lift @ TDC is ook groter. Scheelt een mm zie ik dus wie weet kan het net.
Ik zou hem echter dus niet zomaar installeren als ik jouw was op je 1.6 en hopen dat alles wel goed is. Gewoon keertje meten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hij heeft al een keer gelopen op een 1.3 rallye onderblok... heeft die niet dezelfde zuigers? (bovenkant)denny wrote:11mm lift is best veel. Probleem was bij mij dat er een randje zit aan die 1.6 zuigers die er bij de GTI niet zit als je begrijpt wat ik bedoel. Waardoor de zuigers effectief wat hoger liggen aan de rand.
Meten is weten. Ik had met de kentcam met 10mm lift (volgens specs en dat zegt ook niet alles) 1mm over. Maar mijn duratie is natuurlijk iets groter dan die van jouw. Mijn klep staat 40 graden langer open.
Mijn lift @ TDC is ook groter. Scheelt een mm zie ik dus wie weet kan het net.
Ik zou hem echter dus niet zomaar installeren als ik jouw was op je 1.6 en hopen dat alles wel goed is. Gewoon keertje meten.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
nope
1.3 rallye. Deze zijn bewerkt voor de kleppen maar de vorm is duidelijk

1.6

juist dat randje langs de rand bij de 1.6 ging het bij mij fout.
Je kunt het hier ook zien trouwens. Zat de foto goed te bekijken en volgens mij zie ik een beschadiging door een klep.
Foto's zijn van internet BTW
1.3 rallye. Deze zijn bewerkt voor de kleppen maar de vorm is duidelijk

1.6

juist dat randje langs de rand bij de 1.6 ging het bij mij fout.
Je kunt het hier ook zien trouwens. Zat de foto goed te bekijken en volgens mij zie ik een beschadiging door een klep.
Foto's zijn van internet BTW
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou ik zie het al...
als ie op een 1.3 past... dan moet ie zeker op een 1.6 passen. Maar we gaan de boel eerst netjes checken!! thanks denny!
als ie op een 1.3 past... dan moet ie zeker op een 1.6 passen. Maar we gaan de boel eerst netjes checken!! thanks denny!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
omdat die 1.3 zuiger in het midden bol zijn?? of zie ik dat verkeerd? lijkt mij dat dat een stuk verder uitsteekt dan dat kleine randje op de 1.6 zuiger...Happytree wrote:Wat is daar de logica achter? volgens mij slaat dat als een lul op een drumstelv.andriessen wrote:nou ik zie het al...
als ie op een 1.3 past... dan moet ie zeker op een 1.6 passen. Maar we gaan de boel eerst netjes checken!! thanks denny!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Kijk eens waar de uitsparing in de 1.3 zuigers zitten (aan de rand) aangezien je kleppen schuin in je kop zitten is dat dus ook de plek waar ze het eerste raken.
Verder kan het best zijn dat bijv. een 1.6 zuiger iets verder omhoog komt, omdat het diameter groter is en je wilt nog een beetje compressie halen moet je dus om dezelfde compressie te halen verder omhoog met je zuiger.
Verder kan het best zijn dat bijv. een 1.6 zuiger iets verder omhoog komt, omdat het diameter groter is en je wilt nog een beetje compressie halen moet je dus om dezelfde compressie te halen verder omhoog met je zuiger.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
niet alleen op de rand.. ook op die bolling...Happytree wrote:Kijk eens waar de uitsparing in de 1.3 zuigers zitten (aan de rand) aangezien je kleppen schuin in je kop zitten is dat dus ook de plek waar ze het eerste raken.
Verder kan het best zijn dat bijv. een 1.6 zuiger iets verder omhoog komt, omdat het diameter groter is en je wilt nog een beetje compressie halen moet je dus om dezelfde compressie te halen verder omhoog met je zuiger.
Maar idd staan je kleppen schuin en zal de 1.6 zuiger iets hoger komen voor een hogere compressie.... We gaan het opmeten!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact: