Plan: Vervangen koppelingsplaat
Voorkennis: Afwezig
Resultaat: Versnellingsbak van het koppelingshuis losgemaakt en niet het koppelingshuis van de motor.
Dat laatste is inmiddels wel gedaan, maar ik vraag me nu af of ik bij het terugzetten van het koppelingshuis op de versnellingsbak een pakking moet gebruiken?
Ik bedoel dus niet tussen de motor en het koppelingshuis.
Tweede vraag: Zijn er nog tips of hoe ik de versnellingsbak van het koppelingshuis krijg nu ik toch zo ver ben?
Ten slotte: Jaja. Beetje dom. Steunbetuigingen zijn welkom. Hard lachen is ook toegestaan.
pakking koppelingshuis (beetje dom geweest)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest.
De versnellingsbak is niet van het koppelingshuis af geweest, maar wel los van elkaar. Er zit een ruimte tussen van +- 1 cm. Het is niet echt goed te zien of daar nu een papieren pakking of inderdaad een vloeibare pakking tussen zat.
Dus mijn tweede vraag is dus hoe ik de twee delen alsnog uit elkaar krijg (meer dan 1 cm) om inderdaad te inspecteren wat voor een soort pakking er tussen zit. Hij lijkt vast te zitten ter hoogte van de schakelarm.
De versnellingsbak is niet van het koppelingshuis af geweest, maar wel los van elkaar. Er zit een ruimte tussen van +- 1 cm. Het is niet echt goed te zien of daar nu een papieren pakking of inderdaad een vloeibare pakking tussen zat.
Dus mijn tweede vraag is dus hoe ik de twee delen alsnog uit elkaar krijg (meer dan 1 cm) om inderdaad te inspecteren wat voor een soort pakking er tussen zit. Hij lijkt vast te zitten ter hoogte van de schakelarm.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Om hem helemaal open te maken moet je de 5de versnelling demonteren, en gezien je geringe kennis zou ik hier niet aan beginnen
Dit dus, en nog de tandwielen ook:
zo zou het er dan uit zien als je de mantel er af neemt.:
Ze enkel niet te ver van elkaar proberen te schuiven, want anders kan je de lagers die bovenaan de assen zitten verschuiven.
Ik weet nu niet zeker of het standaard met vloeibare pakking vast zit of niet. Ik heb het iig zo nog gezien
suc6
Dit dus, en nog de tandwielen ook:
zo zou het er dan uit zien als je de mantel er af neemt.:
Ze enkel niet te ver van elkaar proberen te schuiven, want anders kan je de lagers die bovenaan de assen zitten verschuiven.
Ik weet nu niet zeker of het standaard met vloeibare pakking vast zit of niet. Ik heb het iig zo nog gezien
suc6