Effin, vandaag draaide ik bij mijn oma de straat in, rechtsaf een drempel op, toen alles begon te stotteren, maar de wagen bleef rijden. Omdat ik met mijn oma weg zou gaan, er verder geen aandacht aan besteed en gewoon doorgereden. Halverwege echter, was de accu leeg en kapte de wagen ermee. Gelukkig in de buurt van een redelijk busknooppunt, dus oma op de bus gezet naar de bestemming en zelf me eens gebogen over de wagen, pa gebeld en overlegd. Omdat ik, in tegenstelling tot de vorige keer, vandaag binnendoor gegaan was, heb ik de auto over het stoepje geduwd, in de paralelstraat gedraaid en geparkeerd en zijn we hem later vandaag, toen mijn pa uit zijn werk was, hem gaan halen. Accu een minuut of 15 met startkabels aan de andere accu gelegd en zo naar huis gereden. Best raar hoor, zonder werkende dynamo, dus met accu die zomaar weg kan vallen, door een tunnel (zonder licht

Thuis bleek het de dynamo te zijn, daar er niets veranderde aan spanning toen we de multimeter eraan hingen. Nou zou er normaal gesproken een lampje moeten gaan branden als de dynamo het niet doet, toch? Maar dit brand niet? Oja, met starten brand deze wel.
Nouja, dat word waarschijnlijk dus morgen weer langs de sloop en sleutelen, want woensdag moet de andere auto langs de keuring, moet mijn moeder met mijn oma, wederom, weg en moet mijn vader gewoon een wagen hebben voor zijn werk. Arme oma

Laurent