Voor het gezin (wij en onze 2 kinderen) hebben we een C5 break 2.0 16v ligne prestige. Foto's houden jullie even tegoed.
Mijn eerste auto was een AX GTi, Monopoint, was (ZK-80-DZ) die na 2 jaar en 90.000km verder werd ingeleverd voor een ZX 2.0 16v (uiteraard na wat bijbetaling

Helaas maar een kleine 6 maanden van kunnen genieten want na een gevalletje afgeschreven worden door een dwaas in een leenauto die het nodig vond zijn neus in de mijne te zetten op hoge snelheid ben ik overgestapt een ZX 2.0 Volcane waar de nodige aanpassingen aan zijn doorgevoerd.
Van mijn werkgever kreeg ik echter een leaseauto aangeboden. De ZX ging over naar mijn broer die er nog een aantal jaren met veel plezier in heeft gereden tot hij deze inruilde op een Saxo VTS.
Je begrijpt het al we komen uit een familie die Citrofiel is

Na jaren van leaseauto's na een goed aanbod veranderd van werkgever, Dus een C5 break gekocht (renault megane cabrio van mijn vrouw op ingeruild) vanwege de ruimte die we nodig hebben voor onze kinderen (beiden nog in de luierperiode) en daarnaast hebben we een AX GTI aangeschaft na wat overleg met Lodie en Wendy hier wel bekend.
Eerst een jaartje rijden en technische verbeteringen gedaan:
* Koppakking vervangen;
* Aandrijfassen vervangen;
* Koppeling en drukgroep vervangen;
* Diverse kleine technische zaken vervangen en verbeterd.
Modificaties:
* Olietemp meter aangebracht
* Oliedruk meter aangebracht
* Voltmeter aangebracht
Allen in de plaats van de radio die zlef is verhuis naar het dashboard kastje want we wilden wel wat geluid hebben.
* Bij NSB-concept frankrijk een Group N Iresa demper besteld en geplaats
* voorschermen, motorkap en deuren van Aad gekocht (ex Edwin Broekema, gecleand)
* 14" saxo toulouse velgen
* Merwede veren -4 cm (werkelijkheid -5)
* Achterbank en overige rotzooi eruit (scheelt 28,9 kg)
* Geen kat
* AX GTI cup ecu (originele)
Maar nu de grotere plannen:
Auto staat nu bij de spuiter voor het nodige laswerk (achter koplampen en in hoek kofferbak) en wordt na herstel geheel overgespoten in een andere kleur

Stoelen etc zijn ook binnen:
2x LTEC FIA Pro zwart;
2x LTEC 4 punt FIA magnum Gordels
1x LTEC AFR meter
1x LTEC suede 60mm deep stuur
1x sparco stuurnaaf
Na het spuitwerk moeten er nog een paar zaken gebeuren:
- Racekat inlassen (ivm apk)
- Uiteraard bovenstaande zaken installeren
- Rolkooi aanschaffen (wiechers sport schroefkooi, incl kruis, h-balk, deurbalken en gordelstangen)
- Wiellager RA
- Stuurkogel hoesje vervangen
- binnenbekleding overleggen met echt carbon
Maar nu wat foto's natuurlijk. Tja ik zit nu in de pauze op het werk dus daar kan ik niet bij maar dat ga ik zsm regelen. Ik zal ook regelmatig wat updates plaatsen uiteraard.