degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Jap, dat was in verband met deze deal ja.
Maar ik heb het zelf kunnen klaren. Google Translate het grove werk laten doen en dan even aan de franslessen van 10 jaar terug denken, om de kromme zinnen recht te zetten.
Van Michel z'n verhalen begreep ik dat fransen helemaal van de afhaak raken als de voertaal Engels is. Dus dat heb ik maar vermeden. Of de betaling nou rond is weet ik niet eens zeker. Maar deze man verwachtte dat PayPal het geld wel een keer los zou gaan laten en hij stuurde het pakket mooi op.
Eerstvolgende update moet een werkend toerentellertje worden
oja en veerpootbrug is gemonteerd
trs carb remt nog niet maar motor draait weer lekker en een stuk stiller.
Maar ik heb het zelf kunnen klaren. Google Translate het grove werk laten doen en dan even aan de franslessen van 10 jaar terug denken, om de kromme zinnen recht te zetten.
Van Michel z'n verhalen begreep ik dat fransen helemaal van de afhaak raken als de voertaal Engels is. Dus dat heb ik maar vermeden. Of de betaling nou rond is weet ik niet eens zeker. Maar deze man verwachtte dat PayPal het geld wel een keer los zou gaan laten en hij stuurde het pakket mooi op.
Eerstvolgende update moet een werkend toerentellertje worden
oja en veerpootbrug is gemonteerd
trs carb remt nog niet maar motor draait weer lekker en een stuk stiller.
Last edited by degene on MonFeb14, 2011 4:17:26 PM, edited 1 time in total.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zet hem niet zondermeer direct in je AXdegene wrote:Eerstvolgende update moet een werkend toerentellertje worden
Uit mijn hoofd zit op de groene stekker op pen 5 nu een 12V+. Hier moet het toerenteller signaal voor in de plaats komen. Als je hem nu aansluit heb je kans dat je onherroepelijk je toerenteller sloopt!
Makkelijkste is om pen 5 (als je het zeker wilt weten zoek ik het wel even voor je op) uit de huls te trekken, af te tapen en los te laten bungelen en een nieuwe draad trekken voor je toerenteller (aangenomen dat je nog wel ergens een kabelboom hebt liggen )
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Bakje werkt!
Alleen de verlichting van de benzine/temperatuur is ermee gestopt en de temp meter zelf krijgt nog geen signaal.
Verder:
draagarmbrug gemonteerd =)
Afhankelijk van de fabrikant past ie 'voor' of 'achter'.
Voor pastte hij duidelijk niet:
Links erop:
Rechts er duidelijk niet op:
Achter past ie prima: (zolang ie niet op assteuntjes staat is het te monteren!)
Valt nog mee hoe laag ie komt:
En de veerpootbrug zat eerder al op z'n plek.
De veerpoten moeten nog een beetje inzakken, want hij helt nog iets te veel over om wat zinnigs over het rijgedrag te zeggen.
Ben in ieder geval benieuwd.
Voor de apk een zetelpunt nog fixen. (tot april de tijd) Daarna de katloze pijp eronder en karren maar!
Alleen de verlichting van de benzine/temperatuur is ermee gestopt en de temp meter zelf krijgt nog geen signaal.
Verder:
draagarmbrug gemonteerd =)
Afhankelijk van de fabrikant past ie 'voor' of 'achter'.
Voor pastte hij duidelijk niet:
Links erop:
Rechts er duidelijk niet op:
Achter past ie prima: (zolang ie niet op assteuntjes staat is het te monteren!)
Valt nog mee hoe laag ie komt:
En de veerpootbrug zat eerder al op z'n plek.
De veerpoten moeten nog een beetje inzakken, want hij helt nog iets te veel over om wat zinnigs over het rijgedrag te zeggen.
Ben in ieder geval benieuwd.
Voor de apk een zetelpunt nog fixen. (tot april de tijd) Daarna de katloze pijp eronder en karren maar!
Weer wat kunnen doen deze zondag:
M'n acculampje brandt steeds heel zacht (overdag niet te zien, snachts is het overduidelijk)
En inmiddels ging starten op de accu ook al niet meer.
Andere dynamo erin gezet. Lampje is gebleven maar misschien moet ie eerst nog een goeie rit krijgen om van het accu lampje af te komen.
Voor de APK (over 3 weken) m'n bestuurdersstoel weer vastgezet. Die was een tijdje geleden uitgebroken.
Rode Koni's achter gemonteerd Ingesteld op standje 2 van 3 en ik merk dat de voorbanden het een stukje zwaarder gekregen hebben in de bochten
Terwijl ik toch de schokbrekers los had, dacht ik, kom ik verlaag die achteras meteen een tandje.
Rechter Torx40 boutje kreeg ik los, en het borgplaatje ook. Maar aan de linker kant was het ellende, draaide ik helaas het boutje dol. Ik wilde hem nog uitboren en met zo'n tegendraads getapde boor hem er alsnog uit krijgen, maar de klop/schroef machien kreeg niet genoeg grip, en het lukte me ook niet op een andere manier om dat boortje (met een vierkant uiteinde) tegen de klok in te draaien...
Uiteindelijk opgegeven en me bezig gehouden met mn benzine dampretour die ik nu voor de 2de keer moet vervangen... De eerste was bij de aansluiting op de tank afgebroken en dus te kort. De tweede heeft aangelopen tegen mn wiel en is daar dus open (geestig bij het tanken)
Is een kutklus om die leiding tussen je tank en carrosserie te vrotten, en al helemaal in het donker dus moet dit nog afmaken..
Verder nog 10mm spacers gemonteerd en spatflappers achter
M'n acculampje brandt steeds heel zacht (overdag niet te zien, snachts is het overduidelijk)
En inmiddels ging starten op de accu ook al niet meer.
Andere dynamo erin gezet. Lampje is gebleven maar misschien moet ie eerst nog een goeie rit krijgen om van het accu lampje af te komen.
Voor de APK (over 3 weken) m'n bestuurdersstoel weer vastgezet. Die was een tijdje geleden uitgebroken.
Rode Koni's achter gemonteerd Ingesteld op standje 2 van 3 en ik merk dat de voorbanden het een stukje zwaarder gekregen hebben in de bochten
Terwijl ik toch de schokbrekers los had, dacht ik, kom ik verlaag die achteras meteen een tandje.
Rechter Torx40 boutje kreeg ik los, en het borgplaatje ook. Maar aan de linker kant was het ellende, draaide ik helaas het boutje dol. Ik wilde hem nog uitboren en met zo'n tegendraads getapde boor hem er alsnog uit krijgen, maar de klop/schroef machien kreeg niet genoeg grip, en het lukte me ook niet op een andere manier om dat boortje (met een vierkant uiteinde) tegen de klok in te draaien...
Uiteindelijk opgegeven en me bezig gehouden met mn benzine dampretour die ik nu voor de 2de keer moet vervangen... De eerste was bij de aansluiting op de tank afgebroken en dus te kort. De tweede heeft aangelopen tegen mn wiel en is daar dus open (geestig bij het tanken)
Is een kutklus om die leiding tussen je tank en carrosserie te vrotten, en al helemaal in het donker dus moet dit nog afmaken..
Verder nog 10mm spacers gemonteerd en spatflappers achter
Re: degene (AX 1.4i TRS)
Electrische ramen; Werken!
CV heb ik met veel gepriegel gemonteerd in de voorste deuren. Helaas was er geen gespreidt bedje voor de servo. Maar nu is ie dan gekoppeld aan de deurpinnen.
To do:
- Bekabeling voor de CV
- CV achter monteren
- raammechanismen achter vervangen (vastgerot)
- electrisch dakraam monteren =)
- GT bumper in kleur rollen (kleur van de skirtset) en dan monteren.
Het gaat nog eens wat worden
CV heb ik met veel gepriegel gemonteerd in de voorste deuren. Helaas was er geen gespreidt bedje voor de servo. Maar nu is ie dan gekoppeld aan de deurpinnen.
To do:
- Bekabeling voor de CV
- CV achter monteren
- raammechanismen achter vervangen (vastgerot)
- electrisch dakraam monteren =)
- GT bumper in kleur rollen (kleur van de skirtset) en dan monteren.
Het gaat nog eens wat worden
Re: degene (AX 1.4i TRS)
Zo dan, APK afkeur!
Dat 195/45/14 -zelfs bij drempels- niet aanloopt
- Remverschil achter: 43%
- Handremverschil: 92% (wist ik)
- "Verschillende achterlichten" (keurmeester had wss nog nooit van ph1 achterlichtunits gehoord)
- Massasluiting achter (vorig jaar ook, maar toen verholpen met een 2de massapunt achter)
- Koplampen zit het glas kennelijk los en het extra massadraad staat ook als afkeur genoteerd (appart)
- Gordelklikkers achterin ontbreken (wist ik)
- handremkabel RA zit niet goed omdat de vorige eigenaar van de ankerplaat erin heeft lopen zagen en mijn workaround is alsnog afkeur (terwijl deze zijde 92% beter werkt dan de andere kant waar ik de ankerplaat wél heb kunnen vervangen voor een goeie)
- Reservewielhouder, te los
- Remleiding LA, putcorosie
- Remleidingen bij remdrukverdeler, ook putcorosie
Dat 195/45/14 -zelfs bij drempels- niet aanloopt