schuifdak
Moderator: webmasters
dakkie
Nu dat we hier toch een perfecte foto van de binnenkant van het dak hebben, met name de rail die rondom het dak loopt, ff een vraagje.
Heeft iemand hier al een targa dak in z'n ax-je geslepen ???
Volgensmij kun je redelijk eenvoudig een bijna geheel targa maken van het dak van een ax ??? of word dit toch te zwak ????
Heeft iemand hier al een targa dak in z'n ax-je geslepen ???
Volgensmij kun je redelijk eenvoudig een bijna geheel targa maken van het dak van een ax ??? of word dit toch te zwak ????
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
das niet echt wat ik bedoel, ik bedoel gewoon een groot deel van het dak uitzagen, en vervolgens datzelfde deel in een targa omtoveren zodat je dat dakgedeelte eruit kunt pakken en erin kunt zetten, het enige extra gewicht is dan het sluitmechanisme en de rubbers.
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
je slaat de spijker op de kop, dat is nu precies wat ik zou willen weten, kan ik (bijna) het hele dak verwijderen zonder dat mn ax als een bananenschil uit elkaar klapt, zorgt dus alleen die contructie aan d rand voor stevigheid of ook het dak zelf (dat niet echt stevig gewoon op de ax geplakt zit)
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
maar.....
bij sommige autos zie je in het midden van het dak, achter de deurstijlen een balk(je) lopen die de boel verstevigd, bij een ax alleen de balk om het dak heen en de dwarsbakl onder de "antenne", als ik het goed begrijp kan ik dus met een "knabbeltang" bijna het hele dak weghalen (binnen de versteviging natuurlijk) en daar een semi-open dak/targa van maken...
bij sommige autos zie je in het midden van het dak, achter de deurstijlen een balk(je) lopen die de boel verstevigd, bij een ax alleen de balk om het dak heen en de dwarsbakl onder de "antenne", als ik het goed begrijp kan ik dus met een "knabbeltang" bijna het hele dak weghalen (binnen de versteviging natuurlijk) en daar een semi-open dak/targa van maken...
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Das niet zo'n goed voorstel een slijptol, waar denk je dat die vonkies op terecht komen ???
normaal word dit met een knabbelschaar/tang gedaan.
(als je het antwoord op het vonken mysterie niet weet, hie is ie dan: de vonkies komen op de lak, die smelten hier een beetje in en een jaar later heb je een auto met sproeten
)
normaal word dit met een knabbelschaar/tang gedaan.
(als je het antwoord op het vonken mysterie niet weet, hie is ie dan: de vonkies komen op de lak, die smelten hier een beetje in en een jaar later heb je een auto met sproeten

alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Sander wrote:Het plaatstaal van het dak draagt (bijna niets) het kan namelijk niets hebben. Het zijn de verstevigingen in het dak die het hem doen.
Dat is niet correct. Het plaatstaal zorgt juist voor torsiestevigheid! In het vlak van het plaatstaal is het heel stevig. Niet als je er op gaat staan inderdaad, maar dat laatste heeft ook geen functie voor de stijfheid van de koets. Als je het hele dak (plaat) weg zou halen, zou de auto wat meer gaan torderen in bochten.
meer materiaal is altijd sterker. Laat ik het kort samenvatten je hele dak mag weg voor de apk. Als de verstevigingen er nog maar zitten. Dit moet je echter ook maar effies aan de garag uitleggen voordat je begint 

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:meer materiaal is altijd sterker. Laat ik het kort samenvatten je hele dak mag weg voor de apk. Als de verstevigingen er nog maar zitten. Dit moet je echter ook maar effies aan de garag uitleggen voordat je begint
Sterker nog, vorig jaar ben ik door de politie aangehouden met een auto waar het hele dak ( tussen de stijlen) was weggeknipt.
Ze konden me niets maken ( afgezien van de lekke ( lees: open) einddemper).
Het doet wel wat met de stijfheid van je auto had ik het idee.
Maar er viel nog prima mee te rijden.
Heb er nog wel een fotootje van geloof ik.
Was overigens een 205je( zonder draagbalk in het middan van het dak).
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³
205 1.9 GTI³