dubbele webber
Moderators: denny, vtspower, webmasters
dubbele webber
ik heb vandaag op de sloop een dubbele weber gekocht zat orgineel in een peugeot 205 GT motor code xy8 (1360) cc wie kent deze type carbs 35 ibsh weber
weber
dat klopt daar heb ik ze van af gehaald kompleet met spruitstuk en luchtfilter
Da's raar want op dat blok hoort als het goed is gewoon een Solex te zitten, wel een 2traps wellicht maar geen dubbele....
Later, na 1987, werd in de 205 GT 1.4 dezelfde motor gezet als in jouw AX. Een K2A (TU3S) dus.
Die Webers waar jij het over hebt zouden bij de 1300 Rallye blokjes moeten horen.
Later, na 1987, werd in de 205 GT 1.4 dezelfde motor gezet als in jouw AX. Een K2A (TU3S) dus.
Die Webers waar jij het over hebt zouden bij de 1300 Rallye blokjes moeten horen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Klopt, en ik heb daarstraks ergens een lijst gevonden waarop stond dat die XY8 uitgerust was met een (2traps)Solex! Een Peugeot 205 1.4 GT zou met dubbele Webers het verkopen van de 205 1.3 Rallye onmogelijk hebben gemaakt.Bossie wrote:Het is een XY blok Collin, geen TU. Blok heeft volgens mij ook in de Visa GT gelegen.
Overigens, dit blok (de XY8) lag ook in de Samba 1.4
Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat iemand in de laatste 24 jaar dubbele Webers op dat blok heeft gezet...., dat soort dingen doen wij hier tenslotte ook dagelijks.
Zelfs de BX 19GT had geen dubbele carburateurs. De dubbele Webers zaten voorzover ik weet (standaard, en daar gaat het hier eigenlijk om) enkel op bijzondere modellen zoals inderdaad bijvoorbeeld de Visa Chrono (?), BX Sport, 205 Rallye, AX Sport.
Overigens was dat ook omdat PSA dan de auto gehomologeerd kon krijgen voor inhoudsgerelateerde race/rally-klassen. Dat is überhaupt de enige reden dat het 1300cc blok ooit is verschenen, anders mochten ze niet meedoen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
weber
zo vond ik het op peugeot forum
Application:
XV8 (954 cc)
. Solex 32 PBISA
XW7 (1124 cc) .
. Solex 32 PBISA
XY7 (1360 cc) . .
. Solex 34 PBISA
XY8 (1360 cc) .
. Solex 35 PBISA 8 or Weber 35 IBSH
XU51C (1580 cc) .
. Weber 36 TLC
TU1 (1124 cc) .
. Solex 32 PBISA 16, Weber 32 IBS 15 or Weber 32 IBSH 17
TU3 (1360 cc) .
. Weber 34 TLP3
TU3A (1360 cc) . .
. Solex 34 PBISA 17
TU3A/K (1360 cc) . .
Solex 34 PBISA 17
TU3S (1360 cc) .
. Solex 32-34 Z2
TU3S/K (1360 cc) .
Solex 32-34 Z2
TU9 (954 cc) .
. Solex 32 PBISA 16 or Weber 32 IBSH 16
Application:
XV8 (954 cc)
. Solex 32 PBISA
XW7 (1124 cc) .
. Solex 32 PBISA
XY7 (1360 cc) . .
. Solex 34 PBISA
XY8 (1360 cc) .
. Solex 35 PBISA 8 or Weber 35 IBSH
XU51C (1580 cc) .
. Weber 36 TLC
TU1 (1124 cc) .
. Solex 32 PBISA 16, Weber 32 IBS 15 or Weber 32 IBSH 17
TU3 (1360 cc) .
. Weber 34 TLP3
TU3A (1360 cc) . .
. Solex 34 PBISA 17
TU3A/K (1360 cc) . .
Solex 34 PBISA 17
TU3S (1360 cc) .
. Solex 32-34 Z2
TU3S/K (1360 cc) .
Solex 32-34 Z2
TU9 (954 cc) .
. Solex 32 PBISA 16 or Weber 32 IBSH 16