Verlagingsveren GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Verlagingsveren GTI
Ik wil andere verlagingsveren voor onder mijn GTI, degene die ik nu heb zijn te slap. Grrr...
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.
Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar ik kom er niet echt uit wat nu goede veren zijn en waar je deze kan kopen.
Apex of OMP?
De OMP die ik heb gevonden bij Biesheuvel verlagen 40 mm en de Apex verlagen 35mm, zelf neig ik meer naar 35 mm, maar vraag mij af of ik het 5 mm verschil ga merken.
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.
Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar ik kom er niet echt uit wat nu goede veren zijn en waar je deze kan kopen.
Apex of OMP?
De OMP die ik heb gevonden bij Biesheuvel verlagen 40 mm en de Apex verlagen 35mm, zelf neig ik meer naar 35 mm, maar vraag mij af of ik het 5 mm verschil ga merken.
Re: Verlagingsveren GTI
Ik zou kijken naar veertjes van omp of merwede. Apex hebben we hier onder de volcane en dat is veel te slap icm een gietijzer blok.kick-it wrote:Ik wil andere verlagingsveren voor onder mijn GTI, degene die ik nu heb zijn te slap. Grrr...
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Verlagingsveren GTI
Hoe achterhaal wat voor blok ik in mijn AX heb? Ik heb een AX 1.1i uit 1995.Drake wrote:Ik zou kijken naar veertjes van omp of merwede. Apex hebben we hier onder de volcane en dat is veel te slap icm een gietijzer blok.kick-it wrote:Ik wil andere verlagingsveren voor onder mijn GTI, degene die ik nu heb zijn te slap. Grrr...
Ik denk dat ze stiekem voor alu blokken zijn, in plaats van gietijzeren blokken.
Volgens mij klopt het wel. Carterpan onder mijn AX is wel zwart.Drake wrote:Gewoon kijken naar het onderblok (waar het oliefilter e.d op zit) en kijken of het grijskleurig is (alu) of roestig/zwart (staal). Een 95'r 1.1 heeft volgens mij echter altijd een alu blok.
Maar hoe kan het zo zijn dat bepaalde veren icm bepaald motorblok te slap blijkt? Ik vat dat niet helemaal.
Ik hoorde ook iets over dat sommige veren dan juist er voor zorgen dat de auto hoger komt te staan ipv lager.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
euh, de carterpan is wel altijd van staal, het gaat om het stuk dr boven.. zegmaar waar de oliefilter op zit geschroefd
en veren.. als je standaard gti veren op een 1.1/1.4 alu blok zet, is het inderdaad net een terreinwagen zegmaar, omdat een alu blok minder weegt, en dus de veren niet zover indrukt..
daarom zijn er ook meerdere soorten verlagingsveren, en als ze voor n gti geschik zijn, zijn ze een stuk stugger, vanwege dat hogere gewicht, dan voor een alu blok.. (1.1/1.4)
en veren.. als je standaard gti veren op een 1.1/1.4 alu blok zet, is het inderdaad net een terreinwagen zegmaar, omdat een alu blok minder weegt, en dus de veren niet zover indrukt..
daarom zijn er ook meerdere soorten verlagingsveren, en als ze voor n gti geschik zijn, zijn ze een stuk stugger, vanwege dat hogere gewicht, dan voor een alu blok.. (1.1/1.4)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter