-mechanisch, een kastje of knop die een kabel aantrekt, die de gaskabel vasthoud in de met het gaspedaal ingestelde stand. (voordeel: goedkoop, nadeel: lelijk, geen compensatie voor hellingen)
-aftermarket met een servo, kijk naar het motortoerental en gebruikt een servo om aan de gaskabel te trekken. (voordeel: eigenlijk best simpel. nadeel: niet echt goedkoop)
-via ecu, die heeft namelijk toch al controle over hoeveelheid ingespoten benzine, en over de stand van de gasklep via de stappenmotor. (voordeel: geen servo die kan stukgaan, nadeel: superingewikkeld)
ik zou het liefst voor de laatste methode gaan, maar daarvoor moet ik uit zien te vinden hoe ik de ecu kan beinvloeden om t toerental vast te houden, net als stationair, maar dan hoger.. en of de stappenmotor wel het gewenste toerenbereik heeft.. alternatief is dat ik gewoon n leuke rotary voice coil servo of licht lopende maar krachtiger stappenmotor zoek en die aan het gasklephuis fabriek, voor de 2e methode..
anyway, open discussie, als iemand nog leuke ideeën heeft of meer weet, meld het vooral