Het 'spannende storingen topic!'
Moderators: Rock's, webmasters
Het 'spannende storingen topic!'
om nog maar es wat onzinnigs te starten...
wat voor spannende/rare/idiote storingen maak je mee in je auto, of (nog leuker), ken je van andere auto's....
ik trap af!
af en toe als ik scherp naar rechts ga met de GT, gaat het passagiersraam electrisch naar beneden!
wie volgt
wat voor spannende/rare/idiote storingen maak je mee in je auto, of (nog leuker), ken je van andere auto's....
ik trap af!
af en toe als ik scherp naar rechts ga met de GT, gaat het passagiersraam electrisch naar beneden!
wie volgt

Een van de vreemdste storingen die ik van Renard ken was bij een C5 waarvan de cruise-control het niet meer deed.
Dan denk je aan kapotte chips, doorgebrande zekeringen of gewoon het cruise-control knopje dat stuk is.
De C5 wordt met de Lexia uitgelezen en de enige storing die in de ECU staat is iets met een niet kloppend nokkenassignaal, timing incorrect. Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Wat blijkt?
De distributieriem staat een tandje scheef!
Gevolg: krukas en nokkenas positiesensoren zijn in de war, daardoor is communicatie met abs-sensoren (die tellen wiel-omwentelingen) verstoord, daardoor berekend de ECU dat de snelheid niet kan kloppen met het toerental en de wielomwentelingen (o.i.d.) en dus gooit de ECU de cruise-control buiten werking.
Maar géén motorstoringslampje!
Van zoiets kan een monteur dus behoorlijk in de war raken... dat verzin je niet.
Dan denk je aan kapotte chips, doorgebrande zekeringen of gewoon het cruise-control knopje dat stuk is.
De C5 wordt met de Lexia uitgelezen en de enige storing die in de ECU staat is iets met een niet kloppend nokkenassignaal, timing incorrect. Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Wat blijkt?
De distributieriem staat een tandje scheef!
Gevolg: krukas en nokkenas positiesensoren zijn in de war, daardoor is communicatie met abs-sensoren (die tellen wiel-omwentelingen) verstoord, daardoor berekend de ECU dat de snelheid niet kan kloppen met het toerental en de wielomwentelingen (o.i.d.) en dus gooit de ECU de cruise-control buiten werking.
Maar géén motorstoringslampje!
Van zoiets kan een monteur dus behoorlijk in de war raken... dat verzin je niet.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX super weirdo
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
als ik de deur (centrale vergrendeling) aan de bestuurderszijde open doen gaat alles vaak meteen weer dicht. meestal kom ik er wel in. soms kies ik eieren en ga via de bijrijderskant
als je de rover in z'n achteruit zet gaat de achterruitenwisser aan als je lately nog je ruitenwissers voor hebt gebruikt.
dat is geen foutje, dat hoort
bij golf gaat het lampje wat achter het zonneklepje zit pas branden als je het spiegeltje openklapt
als je de rover in z'n achteruit zet gaat de achterruitenwisser aan als je lately nog je ruitenwissers voor hebt gebruikt.
dat is geen foutje, dat hoort

bij golf gaat het lampje wat achter het zonneklepje zit pas branden als je het spiegeltje openklapt
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
-
- AX super weirdo
vergrendeling die dr meteen weer in schiet: olie het slot (armpje) en evt de rest van het mechanisme
wat dr namelijk gebeurt, is dat het armpje kleeft, en als je de sleutel terugdraait om m dr uit te trekken, druk je het armpje weer tegen de dicht-schakelaar aan 

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd