mwha, probleem van t systeem is vooral dat er geen differentieel zit tussen de vooras en de achteras, en door verschil in afgelegde weg in bochten of asfalt, krijg je dat dr heel veel kracht op komt te staan (dan gaan de aandrijfassen als torsieveren werken) en zo gaat het kapot.. op blubber gaat het niet kapot omdat de wielen makkelijk slippen en zo de kracht loslaten, en zelfs als je n zooi gas geeft rechtdoor gaat t niet stuk, alleen als je dr daarna (veel?) bochten mee door blijft rijden met t systeem aan...
is die veel kleiner dan de voordiff? eigenlijk sowiso, hij hoeft normaal maar de helft, tot maximaal 1x de normale belasting van de normale motor te trekken, als 4x4 aan staat. als 4x4 uit staat is het alleen maar dood gewicht, dus ik snap wel dat die diff klein is.. mja, als t bewezen zwak is, is het natuurlijk zonde als je dr een sloopt met een 16v blok, aan de andere kant, die youtube filmpjes ken ik meer, en blijkbaar gaat dat goed...
over (standaard) versnellingbak aanpassen, dat wil ik best proberen, maar heb verder ff geen budget meer om een complete ax van 0 af aan tot 4x4 om te bouwen, dus dat zal dan in samenwerking met iemand gaan gebeuren, of op de plank blijven staan tot ik afgestudeerd ben en werk heb
wellicht wordt gebruik gemaakt van onderdelen van een saxo T4.
Dat 4x4 systeem is toch wel een stukje beter uitgedacht. Echter alleen geleverd voor een rallyklasse met de saxo op onverhard.
een standaard ax ombouwen heeft bugetair gezien geen enkel nut. Teveel aanpassingen in de carresorie (middentunnel is zover ik weet wel iets groter gedimensioneerd). Kun je beter in frankrijk zo'n ding gaan halen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.