kabelboom GT Chic
Moderators: vtspower, webmasters
kabelboom GT Chic
zoals misschien bekend ben ik een Chic interieur aan het overzetten... ipv een type 1 1.1 dashboard.
Bijna de hele kabelboom is hetzelfde, op een paar kleine verschillen na, die ik niet kan verklaren.
Zo heeft de achterruitwisser van de 1.1 een Oranje stekker (3 draads).
Volgens mij haynes hoort de GT Chic er ook zo een te hebben (tenzij ik geen achterruitwisser heb? Kan me bijna niet voorstellen... wel CV, electrische ramen en alle opties, maar dan geen achterwisser??)
Weet iemand of ik misschien toch een kabelboom heb die op een paar punten verschilt? (zou een hoop meetwerk schelen...).
Dank!
Bijna de hele kabelboom is hetzelfde, op een paar kleine verschillen na, die ik niet kan verklaren.
Zo heeft de achterruitwisser van de 1.1 een Oranje stekker (3 draads).
Volgens mij haynes hoort de GT Chic er ook zo een te hebben (tenzij ik geen achterruitwisser heb? Kan me bijna niet voorstellen... wel CV, electrische ramen en alle opties, maar dan geen achterwisser??)
Weet iemand of ik misschien toch een kabelboom heb die op een paar punten verschilt? (zou een hoop meetwerk schelen...).
Dank!
-
- Drempelkiller
Achterruitwissermotor, slot achterklep voeding lampje/schakelaar kofferruimte verlichting, schiet me zo maar spontaan te binnen.raoel wrote:Het bundeltje stekkers dat linksonder het dashboard naar achteren gaat: ik heb een bruine stekker over met 6 draden erin.
Klinkt dat iemand bekend??
Als het dat niet is wil ik wel even gaan graven in de schema's.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
ik zal morgenavond eens de tijd nemen om de wet van Henk toe te passen (meten = ....)
Het dashboard ligt op tafel, dus dat gaat makkelijk.
In de haynes zou ie natuurlijk moeten staan bij het hoofdstuk van de GT (tot 91) maar volgens dat schema zou er een oranje stekker moeten zijn.
Dus ik moet of verder de geschiedenis in (misschien een carb, staat niet in mijn haynes) of naar een later type (kan me zomaar voorstellen dat ze in type 2 wat minder stekkers gebruiken, omdat het er toch standaard in zit allemaal.. en die staat weer *wel* in de haynes
).
Het dashboard ligt op tafel, dus dat gaat makkelijk.
In de haynes zou ie natuurlijk moeten staan bij het hoofdstuk van de GT (tot 91) maar volgens dat schema zou er een oranje stekker moeten zijn.
Dus ik moet of verder de geschiedenis in (misschien een carb, staat niet in mijn haynes) of naar een later type (kan me zomaar voorstellen dat ze in type 2 wat minder stekkers gebruiken, omdat het er toch standaard in zit allemaal.. en die staat weer *wel* in de haynes

-
- AX super weirdo
Nog wat gemeten, ja er zijn verschillen, ook bij aansluitingen die er hetzelfde uit zien, kloppen de connecties niet. Niet met mijn vorige dash, en niet met de Haynes die ik heb.
Zou 't een Carb-boom zijn??
Alexander, dat PDFje zou welkom zijn!
En anders wordt het installeren en dan solderen in de auto... (weet nog niet of dat sneller of juist langzamer zal gaan
)
Zou 't een Carb-boom zijn??
Alexander, dat PDFje zou welkom zijn!
En anders wordt het installeren en dan solderen in de auto... (weet nog niet of dat sneller of juist langzamer zal gaan

-
- AX super weirdo
Voeg me ff toe op msn.. alexanderburgers@gmail.com
Enige advies wat ik dr verder bij kan geven, zorg alsjeblieft dat je iets produceert dat in ieder geval aan *un* standaard voldoet (qua stekkers), anders kan een eventuele volgende eigenaar *weer* van 0 af aan beginnen met meten en draden volgen.. (mede kijkende naar mn eigen auto, kabelschoentjes, extra bedrading, tape, kroonsteentjes, ga zo maar door.. moet allemaal terug origineel/zoals origineel bedoeld als t aan mij ligt..)
Enige advies wat ik dr verder bij kan geven, zorg alsjeblieft dat je iets produceert dat in ieder geval aan *un* standaard voldoet (qua stekkers), anders kan een eventuele volgende eigenaar *weer* van 0 af aan beginnen met meten en draden volgen.. (mede kijkende naar mn eigen auto, kabelschoentjes, extra bedrading, tape, kroonsteentjes, ga zo maar door.. moet allemaal terug origineel/zoals origineel bedoeld als t aan mij ligt..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Leuk gegeven trouwens:
Als je je achterruitwisser aanzet krijg relais 1 (in je dash) een puls. En gaat direct weer uit.
Door de puls gaat relais 2 open (in de achterklep). Deze schakelt hierdoor je ruitenwissermotor op de plus, hij maakt zijn slag. En relais 2 gaat dicht.
Hier kun je natuurlijk leuke dingen doen (lampjes, toeters, etc.)
Als je je achterruitwisser aanzet krijg relais 1 (in je dash) een puls. En gaat direct weer uit.
Door de puls gaat relais 2 open (in de achterklep). Deze schakelt hierdoor je ruitenwissermotor op de plus, hij maakt zijn slag. En relais 2 gaat dicht.
Hier kun je natuurlijk leuke dingen doen (lampjes, toeters, etc.)

Een tweede relais in de achterklep voor de wissermotor? Da's nieuw voor mij.
Of bedoel je de 'schakelaar' in het ruitenwisser mechaniek?

Of bedoel je de 'schakelaar' in het ruitenwisser mechaniek?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- AX super weirdo