In de onderste hoeken van de voorruit van mijn AX 1.1i uit '90 zit een raar wit spul. De verkoper van de auto zei dat het een soort lijm was die tussen de ruiten zat. Deze lijm is gaan oxideren door de zuurstof in de lucht. Ik vind het een raar verhaal. Weet iemand hier misschien wat het is en wat je er tegen kunt doen. Het laatste wat ik van plan ben is om er een nieuwe voorruit in te zetten.
De vlekken zijn wit van kleur en zitten vooral in de onderste twee hoeken van de voorruit. Het loopt ook al een beetje langs de onderste rand van de voorruit.
Ik heb het wel vaker op andere AXen gezien, dus het lijkt me een bekend probleem, misschien lekkage ofsow.
Als je het gewoon hebt over die witte plekken onderaan links en rechts van de ruit dan komt me dat bekent voor. Is helemaal niet erg hoor, kan geen kwaad!
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Is idd vocht, dat reageert met de plastic laag tussen de 2 glaslagen, of de lijm waarmee de hele bende aan elkaar gelijmd zit, de mijne heeft er ook last van aan 1 kant
Als het flink regent 's nachts rijd ik ook niet graag in de AX. Want op smallere wegen met tegenliggers is het echt hendig k*t rijden. Geeft me niet altijd een veilig gevoel.
ik zat zelf ook al aan een sticker te denken om over die vlekken te doen. en wat berteft die krassen, ik heb ze in mn zijruiten en in de achterruit (ook geen wisser achter).
Ik heb m laten vervangen en nu heb ik rechtsonder al een breuk erin, nu zou een gewoon iemand zeggen "die is onder spanning gemonteerd en daardoor gebroken", maar d garage zegt stug dat er een steen tegenaan is gekomen, tja wat is wijsheid ????