stuurhuis en spoorstangen.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

stuurhuis en spoorstangen.

Post by bollie »

ff paar vragen over het stuurgedeelte.

hoort er in de spoorstangen een hele lichte kromming te zitten of horen die normaal kaarsrecht te zijn?

en dan nog een vraag over het stuurhuis zelf, begrijp namelijk van het internet dat er 3 verschillende stuurhuizen zijn voor ax?

heeft dat met de stuuruitslag te maken of zijn die wel gelijk en gaat het alleen om het formaat van het stuurhuis?
kwam ergens tegen dat het stuurhuis van een gti kleiner zou zijn dan die van andere type's.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Voor zover ik weet is het stuurhuis van een GTI een beetje korter. (dus minder draaien om evenveel te sturen) Ook de aansluitingen naar de spoorstangen zouden in beter materiaal gemaakt zijn dat het strak sturen ten goede komt.

Geen idee waar dat derde type stuurhuis vandaan komt.

En spoorstangen horen volgens mij gewoon recht te zijn...

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Post by bollie »

oke zou het trouwens eens kunnen testen met mijn GT en mijn gti of daar verschil in zit met uitsturen..

en die spoorstokken dacht ik al dat ze recht zouden moeten zijn alleen ze hebben allebei dezelfde kromming erin zitten dus zat te twijfelen of het origineel was.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik heb een GT met GTI-onderstel en een originele GTI en ik voelde eerlijk gezegd weinig verschil. Het is in ieder geval niet de moeite om om te bouwen.
Misschien is het kleinere stuur in de GT wat misleidend. Ik zal het ook eens testen als de GTI terug rijdt, maar dat zal nog een paar maanden duren.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Volgens mij zijn de stuurhuizen kleurgecodeerd ofzo... Had het uitgezocht, maar ben het weer vergeten :oops:
Altijd meer PK's dan jou!

bollie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: MonFeb25, 2008 11:09:22 PM
Location: breda

Post by bollie »

heb gister een stuurhuis van een GT uit elkaar gehaald en toen ik alles schoon had gemaakt stond er inderdaad een kleur op de behuizing.

geloof oranje of rood.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.

Post Reply