Zoals degene ook al aangeeft, gewoon rekening mee houden. Als jij iedere bocht tot de limit neemt, ja dan ga je er ook eens met goede banden af.
Niet iedereen rijd zo, hier thuis op de astra liggen flamingo banden, rommel eersteklas, ik kan er niks mee in de regen glijden en doen. maar verder heeft thuis er niemand last van.
Maar als er iemand voor je met goede banden remt verwacht jij niet dat je remweg zomaar 40% langer kan zijn, wat voor hem normaal remmen is is voor jou dus al de max haalbare vertraging.
Happytree wrote:Over de bocht uitvliegen gaat het niet.
Maar als er iemand voor je met goede banden remt verwacht jij niet dat je remweg zomaar 40% langer kan zijn, wat voor hem normaal remmen is is voor jou dus al de max haalbare vertraging.
Ik heb deze velgen ook maar dan een wang van 45 die lopen bij maximaal insturen ook aan... dus denk eigenlijk dat een wang van 50 dat ook en misschien nog wel eerder doet...
Ik heb ook die maat op die velgen liggen en het loopt wel redelijk aan.
Er valt mee te rijden, maar bij mij liep het aan op de voorbumper en een beetje in de wielkasten bij maximaal insturen.
Achteraan had ik een lagere profielhoogte, maar zelfs met die loopt het aan als ik mensen meepak (wel verlaagde ax)
Stuart had die bandenmaat vooraan ook eens onder een niet verlaagde ax en toen liep het aan op de skirtdelen.
maar moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel verstandig lijkt het te cancellen... je gaat er gezijk mee krijgen en dan heb je weer onnodig geld uitgegeven... er zijn genoeg andere mooie velgen zeker in 4 gaats.. begrijp je obsessie wel zijn echt cuwle velgen
degene wrote:Moet eerlijk toegeven dat ik ook 10.000 km heb gereden (in de meest verschrikkelijk windhozen en regenstormen) op velgen die ik van Mastenhose kocht die bedoeld waren om nieuw rubber op te leggen. Zeker niet om op te rijden. De bewapening kwam er bij eentje uitzetten, en die heb ik vervangen.. maar verder.. nooit in een situatie gezeten waarin het ook maar bijna fout ging.
HEB JIJ OP DIE BANDEN GEREDEN?! MAFKEES!
Die banden (om de Volcane-velgen) waren écht te dramatisch voor woorden. Ik had dat setje velgen ooit eens aangeschaft om op te knappen, maar daar is 't nooit van gekomen. Die banden, daar zat amper genoeg rubber op om ze te kunnen laten branden! (En nu denkt iedereen dat ik troep verkoop! Bedankt! ;))
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Ik denk dat dat een verstandige keuze is Roy. Als je een andere set koopt met banden, neem dan in iedergeval een set met de juiste bandenmaat en fatsoenlijk rubber. Anders kun je beter een set zonder banden kopen.
De als juist beschouwde maten zijn: 185/55-14 & 195/45-15.