Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
Bij deze moet ik marco toch even bedanken voor het idee.
"Als ik nieuwe banden nodig heb haal ik meestal nieuwe set velgen Bijna net zo duur."
Dus ik vanmiddag op MP aan het rondstruinen geweest en een mooi setje op de kop getikt.
Het gaat om: 205 GTI Speedline's 15" Met zeer goede banden.

Nou afwachten wanneer ik ze op kan halen.
Vandaag ook geprobeerd om Ebay de koppakking set de bestellen maar Ebay werkt niet echt mee. dus morge nog een keer proberen.
"Als ik nieuwe banden nodig heb haal ik meestal nieuwe set velgen Bijna net zo duur."
Dus ik vanmiddag op MP aan het rondstruinen geweest en een mooi setje op de kop getikt.
Het gaat om: 205 GTI Speedline's 15" Met zeer goede banden.
Nou afwachten wanneer ik ze op kan halen.
Vandaag ook geprobeerd om Ebay de koppakking set de bestellen maar Ebay werkt niet echt mee. dus morge nog een keer proberen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Zeer goede banden? Van roadhogLosroyos wrote: Het gaat om: 205 GTI Speedline's 15" Met zeer goede banden.

Rij je met een GTI, monteer dan ook goede banden....
195/50R15 gaat denk ik wel aanlopen. (Dat doet 195/45R15 al...) of je moet heeeeel veel mazzel met de ET waarde hebben.
Altijd meer PK's dan jou!
Nee, zolang het door de apk komt wil niet zeggen dat het goed is. Grip is iets dat je wilt hebben. Je wilt niet dat je met een beetje vochtig weer net iets te hard een bocht induikt en naast de weg terecht komt.
Vooral niet als je beginnend bestuurder bent, een potent karretje rijdt en je toch nog het nodige moet leren qua autorijden. Je banden zijn het enige contact met de weg.
Vooral niet als je beginnend bestuurder bent, een potent karretje rijdt en je toch nog het nodige moet leren qua autorijden. Je banden zijn het enige contact met de weg.
vanaf nu ben ik heel eerlijk:
ik heb me ax volcane 1.1i total-loss gereden toen die op nieuwe roadhogs stond.
eerst dacht ik dat 't aan t wegdek lag, en de fout lag ook meerendeels aan dat ik ietsje te hard reed en niet gefocused was op het verkeer, maar dat terzijde, wat ik wel weet is dat ik op me rem stampte, en ipv met slippende banden poging doen tot stilstaan? nee.......ik 'gleed' gewoon door, en dat bedenk ik me nu pas heel goed en zou dus gewoon aan supreme roadhog's liggen, die velgen+banden zijn toen doorverkocht aan mr dean, maar gelukkig heeft hij ze ook snel van de hand gedaan dacht ik.
banden en remmen zijn dingen waar je niet op moet besparen door goedkope meuk te kopen, koop meuk waarvan bekend is dat het prima werkt.
ik heb me ax volcane 1.1i total-loss gereden toen die op nieuwe roadhogs stond.
eerst dacht ik dat 't aan t wegdek lag, en de fout lag ook meerendeels aan dat ik ietsje te hard reed en niet gefocused was op het verkeer, maar dat terzijde, wat ik wel weet is dat ik op me rem stampte, en ipv met slippende banden poging doen tot stilstaan? nee.......ik 'gleed' gewoon door, en dat bedenk ik me nu pas heel goed en zou dus gewoon aan supreme roadhog's liggen, die velgen+banden zijn toen doorverkocht aan mr dean, maar gelukkig heeft hij ze ook snel van de hand gedaan dacht ik.
banden en remmen zijn dingen waar je niet op moet besparen door goedkope meuk te kopen, koop meuk waarvan bekend is dat het prima werkt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
slechte banden, slechte remmen en n inschattingsfoutje zijn de 3 factoren die ik ook de schuld geef van mn gecrashte 1e auto
samen met alle andere factoren die tot de "samenloop van omstandigheden" leidden, had ik met n betere set banden waarschijnlijk net wel op tijd stilgestaan ipv net niet..
al had ik niet:
- van linkerbaak naar rechterbaan gegaan..
- iets eerder geremd (/iets eerder gezien dat ze stilstonden, ik was blijkbaar nog gefucussed op het baanwisselen.)
- betere remmen gehad
- icm betere remmen, betere banden gehad
- iets langzamer gereden dan precies de toegestane snelheid
- minder mensen (massa) in de auto gehad
- iemand in de auto gehad die me dr op had gewezen (met zn 2'en zie je altijd meer dan 1)
- etc..
dan had ik nu n ford gereden
wat dr nu gebeurde is dat ik ruim voor het bord 70, al precies 70 reed, naar de rechterbaan ging omdat ik werd opgeduwd door een andere auto, en vlak achter het bord 70 een rijtje stilstaande auto's (voor groen) tegenkwam :X stoplicht aan t einde van de snelweg... en dat ik net.. n halve autolengte te laat stilstond, tegen de auto voor me aankwam en die door te botsing, als zo'n newton balletje, doortikte tegen de auto daar weer voor (die persoon had de rem amper ingetrapt)
mijn auto had kapotte bumper, gescheurde radiator en (wat de dealer me later vertelde) chassisbalk krom, auto voor me had scheur in de achterbumper en voor ook n verbogen radiatormontagepunt (verder niks te zien aan de voorkant, ergens vraag ik me af of dat niet al was?), verder niks mee aan de hand, maar de kerel van de sleepwagen vond t niet verantwoord om mee door te laten rijden..
totale schade aan mijn auto zou zo'n 3000 euro zijn (op een auto van 900 euro 3x total loss dus) en de schade aan de auto's voor me was zo'n 6500 euro, die mijn verzekering dus betaald heeft, waardoor ik nu -4 schadevrije jaren heb..
kortom, als je auto in goede staat is, (iig fatsoenlijk werkende remmen) en voorzien is van goede banden, sta je eerder stil en voorkom je ongelukken. (+ voorkom je dat je uit een bocht vliegt als het gladder is dan verwacht) kortom, goede banden zijn altijd beter dan goedkope, zeker als je nog niet zo lang rijd, kan t t verschil zijn tussen crash en "pfu, net niet, kom ik weer mooi mee weg, dat doe ik neit nog n keer."

al had ik niet:
- van linkerbaak naar rechterbaan gegaan..
- iets eerder geremd (/iets eerder gezien dat ze stilstonden, ik was blijkbaar nog gefucussed op het baanwisselen.)
- betere remmen gehad
- icm betere remmen, betere banden gehad
- iets langzamer gereden dan precies de toegestane snelheid
- minder mensen (massa) in de auto gehad
- iemand in de auto gehad die me dr op had gewezen (met zn 2'en zie je altijd meer dan 1)
- etc..
dan had ik nu n ford gereden

wat dr nu gebeurde is dat ik ruim voor het bord 70, al precies 70 reed, naar de rechterbaan ging omdat ik werd opgeduwd door een andere auto, en vlak achter het bord 70 een rijtje stilstaande auto's (voor groen) tegenkwam :X stoplicht aan t einde van de snelweg... en dat ik net.. n halve autolengte te laat stilstond, tegen de auto voor me aankwam en die door te botsing, als zo'n newton balletje, doortikte tegen de auto daar weer voor (die persoon had de rem amper ingetrapt)
mijn auto had kapotte bumper, gescheurde radiator en (wat de dealer me later vertelde) chassisbalk krom, auto voor me had scheur in de achterbumper en voor ook n verbogen radiatormontagepunt (verder niks te zien aan de voorkant, ergens vraag ik me af of dat niet al was?), verder niks mee aan de hand, maar de kerel van de sleepwagen vond t niet verantwoord om mee door te laten rijden..
totale schade aan mijn auto zou zo'n 3000 euro zijn (op een auto van 900 euro 3x total loss dus) en de schade aan de auto's voor me was zo'n 6500 euro, die mijn verzekering dus betaald heeft, waardoor ik nu -4 schadevrije jaren heb..
kortom, als je auto in goede staat is, (iig fatsoenlijk werkende remmen) en voorzien is van goede banden, sta je eerder stil en voorkom je ongelukken. (+ voorkom je dat je uit een bocht vliegt als het gladder is dan verwacht) kortom, goede banden zijn altijd beter dan goedkope, zeker als je nog niet zo lang rijd, kan t t verschil zijn tussen crash en "pfu, net niet, kom ik weer mooi mee weg, dat doe ik neit nog n keer."
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Beetje een geleidende schaal vind ik.
Want als na x jaar gewend bent aan immense grip, heb je evengoed kans dat je net even die oprit te hard opknald en de argumentatie zich herhaald.
Moet eerlijk toegeven dat ik ook 10.000 km heb gereden (in de meest verschrikkelijk windhozen en regenstormen) op velgen die ik van Mastenhose kocht die bedoeld waren om nieuw rubber op te leggen. Zeker niet om op te rijden. De bewapening kwam er bij eentje uitzetten, en die heb ik vervangen.. maar verder.. nooit in een situatie gezeten waarin het ook maar bijna fout ging.
Kwestie van instelling denk ik.
Oja en mijn enige oeps-momentje was op prima banden, maar idd wel met een geweldig ochtendhumeur, 2 min wakker, en nog een lang verhaal aan omgevingsfactoren.
Want als na x jaar gewend bent aan immense grip, heb je evengoed kans dat je net even die oprit te hard opknald en de argumentatie zich herhaald.
Moet eerlijk toegeven dat ik ook 10.000 km heb gereden (in de meest verschrikkelijk windhozen en regenstormen) op velgen die ik van Mastenhose kocht die bedoeld waren om nieuw rubber op te leggen. Zeker niet om op te rijden. De bewapening kwam er bij eentje uitzetten, en die heb ik vervangen.. maar verder.. nooit in een situatie gezeten waarin het ook maar bijna fout ging.
Kwestie van instelling denk ik.
Oja en mijn enige oeps-momentje was op prima banden, maar idd wel met een geweldig ochtendhumeur, 2 min wakker, en nog een lang verhaal aan omgevingsfactoren.
Last edited by degene on MonJan17, 2011 8:31:03 PM, edited 1 time in total.
Daar kom je dus de apk niet mee door. Minimale apk-eis voor banden is 1,6 mm. Daarnaast, waar is dat gemeten, in welk deel? Je moet niet enkel in het midden meten, maar ook meer naar de kant toe, apk keurmeesters hebben een malletje die aangeeft op welk deel van de band dat minimum profiel aanwezig moet zijn. Trouwens, met 2 mm zou ik ook niet gaan rijden, zeker niet nu het iets vochtiger is.
http://www.leenapk.nl/article.php?article_id=31
http://www.leenapk.nl/article.php?article_id=31
lol de vergelijking met semi-slicks gaat echt heel erg niet op.
het gaat er daar namelijk 100% om de samenstelling van het rubber, totaal niet om profieldiepte.
Natuurkundig gezien (en bij droge omstandheden) heeft een profielloze band het meest grip. Maar als je een normale band 'op' rijdt, kom je op rubber te rijden dat dus alleenmaar glijdt. Hoe veel contact het ook heeft met de weg.
Nuja.. als je de apk maar doorkomt, dat is hier het voornaamste.
Mss moet je het profiel met een guts iets verder uitdiepen
dat je net aan die 2.0 komt
het gaat er daar namelijk 100% om de samenstelling van het rubber, totaal niet om profieldiepte.
Natuurkundig gezien (en bij droge omstandheden) heeft een profielloze band het meest grip. Maar als je een normale band 'op' rijdt, kom je op rubber te rijden dat dus alleenmaar glijdt. Hoe veel contact het ook heeft met de weg.
Nuja.. als je de apk maar doorkomt, dat is hier het voornaamste.
Mss moet je het profiel met een guts iets verder uitdiepen
