Denny Lambrechts (AX SPORT '87)
Moderator: webmasters
Bossie gaat door voor de koelkast.
36mm ipv 34 mm standaard. Ga alleen de randen nog even rond vijlen.
Ze zijn nl voor een Dcoe en niet voor een Dcom carb. Want voor die laatste is natuurlijk niks te krijgen :S.
36mm ipv 34 mm standaard. Ga alleen de randen nog even rond vijlen.
Ze zijn nl voor een Dcoe en niet voor een Dcom carb. Want voor die laatste is natuurlijk niks te krijgen :S.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ik verwacht dat id zo'n beetje. Wat die nokkenas uiteindelijk gaat doen is nog te bekijken natuurlijk. Verder is de compressie van het huidige blok niet erg hoog dus ben benieuwd of het een beetje af te stellen gaat zijn.
naja standaard lag het vermogen op 6800 toeren vorige configuratie lag het vermogen op 7100 toeren dus kwa toeren maakt het elkaar niet zoveel
nu is het drama iig 1600cc op 32mm venturi
naja standaard lag het vermogen op 6800 toeren vorige configuratie lag het vermogen op 7100 toeren dus kwa toeren maakt het elkaar niet zoveel
nu is het drama iig 1600cc op 32mm venturi
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Zo 4 maart een afspraak in goes.
De auto wordt dan voorzien van de juiste sproeiers en afstelling voor het 1.6 onderblok icm de sportkop met snelle nokkenas.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Zeker ivm het gebrek aan compressie bij het standaard 1.6 90 PK blok.
Megajolt zal denk ik pas na malmedy in de auto worden ingebouwd.
Er bleken 3 weerstandjes te missen uit het bouwpakket. Die worden besteld.
Ga hiervoor ook een aluminium poelie laten maken waarin ik draadeinden kan draaien om het 36-1 patroon te verkrijgen. Hopelijk zal dit veel lichter zijn dan het lassen van een ijzeren triggerwheel op de poelie.
De auto wordt dan voorzien van de juiste sproeiers en afstelling voor het 1.6 onderblok icm de sportkop met snelle nokkenas.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Zeker ivm het gebrek aan compressie bij het standaard 1.6 90 PK blok.
Megajolt zal denk ik pas na malmedy in de auto worden ingebouwd.
Er bleken 3 weerstandjes te missen uit het bouwpakket. Die worden besteld.
Ga hiervoor ook een aluminium poelie laten maken waarin ik draadeinden kan draaien om het 36-1 patroon te verkrijgen. Hopelijk zal dit veel lichter zijn dan het lassen van een ijzeren triggerwheel op de poelie.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Zo nog wat spulletjes gekocht voor de ax.
4st. kelken voor de webertjes en nog maar een benzinepomp van het merk facet. Moet nog even kijken hoe ik ze wil gaan aansluiten. De bedoeling is dat ze elkaar gaan voeden maar ook de carbjes. Dan lijkt mij het probleem met het droogvallen van de pomp opgelost.
Te weinig benzine kan die dan ook niet meer krijgen aangezien de pompen samen een kleine 800 liter per uur kunnen leveren.
4st. kelken voor de webertjes en nog maar een benzinepomp van het merk facet. Moet nog even kijken hoe ik ze wil gaan aansluiten. De bedoeling is dat ze elkaar gaan voeden maar ook de carbjes. Dan lijkt mij het probleem met het droogvallen van de pomp opgelost.
Te weinig benzine kan die dan ook niet meer krijgen aangezien de pompen samen een kleine 800 liter per uur kunnen leveren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Het zit weer een beetje tegen helaas.
Alles gemonteerd voor een meting klep/zuiger afstand. Met de hand geen probleem.
Betere meting met wat klei gedaan en maar 1mm ruimte met de as goed ingeregeld. Das duidelijk minder dan wat ik zou willen en dat is minimaal 2,5 mm.
Dus de zondag maar eens een tooltje gemaakt om de zuigers in te frezen.
Gisteren eerste zuiger al ingekeept. Werkt goed moet ik zeggen. van de week de rest maar doen en dan als een dolle die wagen in elkaar gooien voor 4 maart.
Mocht ik er aan denken gooi ik vanavond de fototjes online van deze woeste arbeid.
Alles gemonteerd voor een meting klep/zuiger afstand. Met de hand geen probleem.
Betere meting met wat klei gedaan en maar 1mm ruimte met de as goed ingeregeld. Das duidelijk minder dan wat ik zou willen en dat is minimaal 2,5 mm.
Dus de zondag maar eens een tooltje gemaakt om de zuigers in te frezen.
Gisteren eerste zuiger al ingekeept. Werkt goed moet ik zeggen. van de week de rest maar doen en dan als een dolle die wagen in elkaar gooien voor 4 maart.
Mocht ik er aan denken gooi ik vanavond de fototjes online van deze woeste arbeid.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.