Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Zo veel als bij jullie is het hier nog lang niet maar ook hier in Wijchen/Nijmegen is het een uur geleden begonnen met sneeuwen.
Als ik de buienradar zo zie.... blijven we nog wel even in dat sneeuwvalgebied zitten.
Als ik de buienradar zo zie.... blijven we nog wel even in dat sneeuwvalgebied zitten.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zelf maken Hier hebben we thuis zoiets om eenden mee te slepen. Zelfgemaakt en dat werkte altijd goed.Pgoddijn wrote:Juist, dan kan je beter gaan tanken. Dat ding kost ruim 1100 euro! En heb jij wel eens een trekhaak op een van zijn AX'jes gezien?
En leuke foto's marc. Hier ligt een 10-15cm denk ik, en da's al ruim genoeg.
na lange technische inactiviteit, zal ik toch echt weer wat moeten gaan doen..
de GT houdt zich opzich best aardig, maakt een beetje raar hoog kreunend geluid met gaslos, maar dat kan wel eens van de uitlaat zijn aangezien die beetje laag is komen te hangen door de sneeuw..
de GTI wilde echter vanavond toch echt niet starten... nu kunnen jullie je vast nog wel herinneren dat ik enige tijd geleden dat ding naar huis gelopen heb.. en mijn benzinedrukmeter op het dashboard gaf dan ook niet de gehoopte 3bar, helaas.. de kerstman heeft niet stiekem de tank volgegooid!
afgelopen week heb ik me mogen vermaken met een Xsara Break 2.0HDI zonder turbo, of eigenlijk, met een af en toe turbo.. ook leuk, variabele turbodruk! begint er toch stiekem op te lijken dat de levensduur vd turbo na 8jaar trouwe dienst en 315dz km heeft bedacht dat hij het toch echt niet meer wil gaan doen..
Gisteravond heb ik even met Bas_S overlegt wat er nou moet gaan gebeuren op motorisch gebied met mijn GTI...
de conclusie is eigenlijk vrij simpel, meer als 1360cc inhoud en Webers..
echter is de Weberkop nog niet bruikbaar, die moet echt ff de revisie in.. dus zal het toch tijdelijk een injectieverhaal moeten worden!
vooralsnog lijkt het erop dat ik eerst het aankomende ax1.5 project es ga bouwen zien we daarna wel of we nog gaan weberen
de GT houdt zich opzich best aardig, maakt een beetje raar hoog kreunend geluid met gaslos, maar dat kan wel eens van de uitlaat zijn aangezien die beetje laag is komen te hangen door de sneeuw..
de GTI wilde echter vanavond toch echt niet starten... nu kunnen jullie je vast nog wel herinneren dat ik enige tijd geleden dat ding naar huis gelopen heb.. en mijn benzinedrukmeter op het dashboard gaf dan ook niet de gehoopte 3bar, helaas.. de kerstman heeft niet stiekem de tank volgegooid!
afgelopen week heb ik me mogen vermaken met een Xsara Break 2.0HDI zonder turbo, of eigenlijk, met een af en toe turbo.. ook leuk, variabele turbodruk! begint er toch stiekem op te lijken dat de levensduur vd turbo na 8jaar trouwe dienst en 315dz km heeft bedacht dat hij het toch echt niet meer wil gaan doen..
Gisteravond heb ik even met Bas_S overlegt wat er nou moet gaan gebeuren op motorisch gebied met mijn GTI...
de conclusie is eigenlijk vrij simpel, meer als 1360cc inhoud en Webers..
echter is de Weberkop nog niet bruikbaar, die moet echt ff de revisie in.. dus zal het toch tijdelijk een injectieverhaal moeten worden!
vooralsnog lijkt het erop dat ik eerst het aankomende ax1.5 project es ga bouwen zien we daarna wel of we nog gaan weberen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Marc stop met vreemdgaan en schroef die 2-traps er opq01z wrote:dat kan idd ook nog bossie
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
vandaag weer lekker ouderwets aan de beun gegaan... bas komt straks wel met de foto's denk ik, athans... dat zou moeten..
Ik had dus een tijdje terug van Bollie een 1.6 onderblok overgenomen, om onder een cilinderkop te schroeven... echter bleek toen al vrij snel dat de krukas en vooral de drijfstanglagers van cilinder no. 3 finaal naar Frankrijk terug verhuist waren..
nou had Bas_S nog een mooi onderblok, waar de krukas en lagers perfect van zijn, echter de zuigers en cilinderwanden er erg spannend uitzien!
dus 1 + 1 = 1.5
vandaag beetje gepuzzeld en gecontroleerd, met als resultaat dat er nu een andere krukas met andere lagers en 1 andere zuiger/drijfstangcombi in mijn 1.6 onderblokje ligt
het staat nog niet op moment vastgeschroefd want we moesten gaan eten, dus dat moet ik vd week nog ff doen
ik vind nu dat mijn GTI gewoon de snelste gaat worden op de club
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Goed nieuws uit Zeeland Marc, succes met het verder opbouwen van dat blokje.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Zoals jullie weten zijn Marc en ik zeer serieus betreft motortechniek, zo ook bij dit project.
Omdat dit blok zeer lang mee moet gaan en zwaar belast gaat worden, heb je een goede krukas nodig.
Daarom hebben we een krukas met de nodige ervaring genomen. Deze hebben we een half jaar buiten laten staan om helemaal goed uit te harden.
Met het oog op betrouwbaarheid hebben we de zuigers/drijfstangen uiteraard met de hand gebalanceerd, cilinderwanden op het oog gehont, de zuigerveren hergebruikt en de lagerschalen uitgewisselt.
Het blok met de beschadigde krukas.
Marc met z'n kapotte krukas
Onderblok op een speciaal gereedschap behandeld
De oude krukas verwijdert
Het onderblok ziet er nog erg netjes uit.
Zuigers verwijdert.
De bovenste zuigerveer is van een speciaal 130pk type.
Onderdelen netjes in zakjes gestopt
Leeg onderblok
Nog een keer dat onderblok
De nieuwe krukas
Omdat de drijfstang van een van de zuigers van het rood-metallic motorblok beschadigd was, hebben we ook een zuiger over moeten zetten.
We hebben het motorblok netjes in elkaar gezet, lagers moeten nog op moment vastgezet, dan is het onderblok klaar.
Omdat dit blok zeer lang mee moet gaan en zwaar belast gaat worden, heb je een goede krukas nodig.
Daarom hebben we een krukas met de nodige ervaring genomen. Deze hebben we een half jaar buiten laten staan om helemaal goed uit te harden.
Met het oog op betrouwbaarheid hebben we de zuigers/drijfstangen uiteraard met de hand gebalanceerd, cilinderwanden op het oog gehont, de zuigerveren hergebruikt en de lagerschalen uitgewisselt.
Het blok met de beschadigde krukas.
Marc met z'n kapotte krukas
Onderblok op een speciaal gereedschap behandeld
De oude krukas verwijdert
Het onderblok ziet er nog erg netjes uit.
Zuigers verwijdert.
De bovenste zuigerveer is van een speciaal 130pk type.
Onderdelen netjes in zakjes gestopt
Leeg onderblok
Nog een keer dat onderblok
De nieuwe krukas
Omdat de drijfstang van een van de zuigers van het rood-metallic motorblok beschadigd was, hebben we ook een zuiger over moeten zetten.
We hebben het motorblok netjes in elkaar gezet, lagers moeten nog op moment vastgezet, dan is het onderblok klaar.
Altijd meer PK's dan jou!
Bwahahaha, het commentaar bij de foto's is weer van uitstekend niveau.
"het onderblok ziet er nog netjes uit"
Me frituurpan is nog schoner
Jammer dat ik moest arbeiten, anders had ik nog wel ff komen buurten.
Aangezien ene Barc Momer nog een testrit in een 206SW moet maken.. ..nog steeds.
"het onderblok ziet er nog netjes uit"
Me frituurpan is nog schoner
Jammer dat ik moest arbeiten, anders had ik nog wel ff komen buurten.
Aangezien ene Barc Momer nog een testrit in een 206SW moet maken.. ..nog steeds.
Spreken is goud, Ductape is zilver.