Update: vanmiddag visite gehad van een gozer die de Porsche heeft gekocht.
Ergens toch wel jammer. Maar ik wil wat zuinigers waarmee ik naar mijn werk kan rijden en twee auto's is nu gewoon niet zinvol (heb ook nog twee motoren staan).
Wat gaat er komen? Ben ik nog niet uit. Kans is groot op een Saxo 1.4 of 1.6 VTS van de latere bouwjaren. Of iets op gas.
Let dan wel op waar je hem koopt, als je eens rond leest blijkt dat jap-imports alleen maar rommel verkoopt .
Saxo is leuk, en anders een 306?
306 is ook leuk ja. Maar licht en vlot vallen dan volgens mij wel een beetje af
Heb ook al een beetje gekeken naar de nieuwste swift en mini (die laatste is wel erg duur) maar die schijnen helemaal niet zo zuinig te zijn. En ook bij de Seat Ibiza en VW Polo kun je zuinig en vlot niet combineren en, zonder uitzondering, alle japanse kleintjes zijn lelijk en saai! (Colt, Yaris e.d.)
206 zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar eigenlijk vind ik de Saxo toch leuker. Deze bijvoorbeeld: link naar VTS, is eigenlijk perfect!
Saxo ziet er leuk uit, maar moet wel zeggen dat ik 'm behoorlijk 'duur' vind... Dat moet toch wel goedkoper kunnen?
Zelf een 1.6i 8v VTS gehad, heerlijke auto overigens!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Een 306 is een betere keus dan een 206 vind ik. Ruimer, maar ietsje zwaarder (ong. 100kg), maar veel meer z'n geld waard, want een 206 is toch een beetje een herrie-bak. Veel minder isolatie en op de snelweg niet of nauwelijks stiller dan een ax. Ook zijn er nogal veel exemplaren waar de roest aan begint te knagen.
Als je een 1.8 of 2.0 306 koopt zijn die vlot zat hoor!
Mastenhose wrote:Saxo ziet er leuk uit, maar moet wel zeggen dat ik 'm behoorlijk 'duur' vind... Dat moet toch wel goedkoper kunnen?
Zelf een 1.6i 8v VTS gehad, heerlijke auto overigens!
Saxo's zijn best wel prijzig idd. Maar die van mijn link is dan ook meteen één van de duursten.
(staat toch veel te ver voor mij)
Browny wrote:Een 306 is een betere keus dan een 206 vind ik. Ruimer, maar ietsje zwaarder (ong. 100kg), maar veel meer z'n geld waard, want een 206 is toch een beetje een herrie-bak. Veel minder isolatie en op de snelweg niet of nauwelijks stiller dan een AX. Ook zijn er nogal veel exemplaren waar de roest aan begint te knagen.
Als je een 1.8 of 2.0 306 koopt zijn die vlot zat hoor!
hm.
toch maar even gebeld want ik vond die prijs wel aardig
hij is dus al verkocht aan autobedrijf update in amersfoort (voor 1500)
en daar staat ie als het goed is te koop
wel creatieve km stand ja
maar auto is dus ingeruild, dus lijkt me deze advertentie niet meer geldig. wel vreemd dat ie nog niet is weggehaald dan.
volgens die meneer was het 2jr lang de auto van zijn dochter geweest
is wel e.e.a. aan vervangen aan sensoren / computer
maar zou het nu perfect moeten doen en zou momenteel fungeren als leenauto bij dat autobedrijf...
ik vind hem wel heel stoer zou hem zo ruilen tegen mijne
waarom wil je eigenlijk een auto van 8 jaar oud?
Vind 'em niet zo mooi eigenlijk. en wat te oud. Bevalt jouw AX niet meer dan?
Liefst wil ik nog jonger, maar dan valt de Saxo ook af. En die valt op zich ook nog eens prima binnen mijn gestelde budget en mijn wensen.
Daarnaast vind ik de C2/C3 niet zo mooi eigenlijk. :ops:
Alleen met mijn GTI heb ik tot nu toe langer dan 1,5 jaar gereden. Ik wil eigenlijk gewoon een auto waar ik nu wat langer mee kan doen dan tot nu toe bij mijn meeste auto's het geval was.
Vandaar dus ook dat ik er (nog) niet zoveel haast mee heb eigenlijk kan ik rustig zoeken naar een goed onderhouden exemplaar.
Browny wrote:Een 306 is een betere keus dan een 206 vind ik. Ruimer, maar ietsje zwaarder (ong. 100kg), maar veel meer z'n geld waard, want een 206 is toch een beetje een herrie-bak. Veel minder isolatie en op de snelweg niet of nauwelijks stiller dan een AX. Ook zijn er nogal veel exemplaren waar de roest aan begint te knagen.
Als je een 1.8 of 2.0 306 koopt zijn die vlot zat hoor!
206 een herrie-bak ? niet alles over 1 kam scheren hé !
Mijn 206 2.0 HDI uit 2004 is lekker stil (voor een diesel) en erg luxe en comfortabel, en ook nog ruim !, en het verschil qua ruimte met de 306 scheelt niet zo veel.