Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Dat is echt balen. Maar zoals MBa ook al zegt, is overbouwen op een anter koets niks al het mooie spul? :oops:

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Ik heb hier eventueel nog wel een gti staan waar je de nodige stuken uit kan slijpen? misschien kun je daar wat mee..

Alleen die gti heeft ook een paar slechte plekken :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Roy, als ik Tijmen was zou ik er nu eerst even helemaal klaar mee zijn...
Die arme jongen rijdt maar nauwelijks in z'n AX'en.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Wat een verschrikkelijk treurig nieuws. Ik vond het altijd een best brute kar.
Ben benieuwd of je alles over gaat bouwen, of dat het wel welletjes vindt en gewoon met de gti je weg vervolgd.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Erg zonde en dat ding was toch nog best duur? dan verwacht je enigsinds nog wel een redelijke ax lijkt mij.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

balen Thijmen!

ik ben wel benieuwd naar de foto's..

ik kan wel wat plekken herinneren, maar of dat echt APK was? mjah we zijn al wel weer 2 jaar roest verder natuurlijk en ik weet niet wat er qua behandeling aan gedaan is..
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Damn, da's zwaar k*t Tijmen :shock:
Image Image Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik krijg het lijstje van de keurmeester nog, die zal ik wel eens inscannen. Qua hoeveelheid roest geldt: zien is geloven. En ik geloof het wel inmiddels...... Achterbak, wielkasten voor + achter, enzovoort. Ook de gerepareerde plekken met glasvezel bestrijken een zodanig groot oppervlak dat het niet meer vertrouwd is.

En als we dan toch bezig zijn:
- verkeerd gelegde en kapot geschuurde remleidingen
- flinke speling op fusees
- compleet verrot wiellager
- verrotte koppakking

en zo is de lijst 3 a4-tjes vol.... :roll:

En ja, ik had er ook meer van verwacht.
AX GTI '91

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Pff niet best ik had hem gewoon weer keurig bij **** op de stoep geparkeerd en op een verklaring gevraagd :? dit zijn geen punten van de laatste paar maanden :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

koppakking kan gebeuren, maar verkeerd gelegde remleidingen en kapotte fussee's is gewoon gevaarlijk!!

ook die roest is gewoon niets iets van een paar maanden tijd idd, zo hard werkt pekel nu ook weer niet.. en glasvezel heeft daar nooit tegen geholpen :?
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Polyester is om boten mee te repareren, enige juiste manier om roest te verhelpen is uitslijpen en nieuwe delen inlassen, alleen heeft Tijmen daar nu niets aan. Ik zou zeker verhaal gaan halen, volgens mij werd die auto aangeboden als goede auto die geheel onder handen genomen was (termen als volledig gereviseerde motor ed.). Daar mag je zeker wat anders van verwachten dan dit.
Image Image Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Hoe en waar is deze auto door zijn vorige APK-keuring gekomen?

En is dit nou de auto die je kocht met de ontbrekende schokdemperbout en het loszittende wiel?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Aww dat is wel heel zonde :(
Kijk uit, een Cactussssss

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Damn dat is geen fijn nieuws tijmen!
Succes, en hopelijk zie je nog de mogelijkheid het allemaal om te bouwen naar een andere koets.
AX 11TRE 1988

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

WTF?! Wat onwijs kl*te! Je hebt wel pech met je AX-en Tijmen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Tsja... ergens ben ik zelf ook wel weer stom geweest. Had ook beter moeten kijken.

Als doekje voor het bloeden me maar staan vergapen aan de nieuwe Citroëns in de showroom :)
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

sodeju, dit had ik echt niet verwacht :shock:

Zoals de meeste hier weten zijn veel dingen die je noemt er nieuw opgezet (koppakking, fusees, remleidingen)

Vorige APK had ie geen enkele op of aanmerkingen, man was er lovend over, ding zat vol met nieuwe onderdelen en ik had er na APK nog maar een keer mee gereden. Ik had nooit verwacht dat hij in 1 jaar tijd ZO achteruit zou gaan. Na APK is het enige wat veranderd is de schroefset

En hij was nog best hard voor een 90'er GT... En beetje polyester achter de koplampen istie vorig jaar gewoon mee goedgekeurd & de plek in de achterbak was je van op de hoogte maar dat was echt geen afkeur.
Remleidingen lagen hetzelfde als de originele? En die koppakking was voor zover ik wist gewoon goed hoor, alles zat er nieuw op, en hij verbruikte niets en rookte ook zeker niet overmatig.

Het is wel zo: Ik heb nooit met die schroefset gereden (ook geen testritjes, mijn testritje was naar Den Dolder toe en dat heb ik als een oma gereden) dus van de problemen van een té lage auto heb ik niets gemerkt, maar ik kan me voorstellen dat als je (te) hard over een drempel gaat dat dat best schade op kan leveren, aan zowel koets als onderstel... Sowieso maken die fusees etc vast geen hoek die echt prettig is zeker niet als er ook nog sportief mee gereden word. En maanden stil staan, vooral buiten op t gras in sneeuw en regen vind geen enkele oude auto leuk....

Ik vind het echt erg lullig, had het je zeker niet gegund. Er zaten wel heel veel onderdelen bij, en daar zaten ook 2 goede draagarmen met nieuwe fusees, complete koppakkingset etc bij.... Technisch is wat dat betreft denk ik wel te redden....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Aj, balen zeg! Opknappen lijkt me zo te lezen de moeite niet, ik zou eerder een goede koets zoeken, misschien een volcane.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Zo dat is K*&&^^&^(*te zeg!
Je hebt ook geen mazzel met je auto's!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

In België heeft ook de discussie gespeeld over de gaten achter de koplampen. Die gaten zitten in niet-dragende carrosseriedelen.
De Autokeuring zegt echter dat de kreukelzone wordt aangetast door de gaten, als ik het goed heb begrepen. Men accepteerde op die plaatsen geen reparaties - dat standpunt schijnt men echter nu te herzien.

Misschien is het goed om nog eens met een kritisch ook naar de carrosserie te kijken en misschien valt het mee.

Het verlagen van de vering kan gevaarlijk zijn, o.a. qua veranderd stuurgedrag.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Post Reply