Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Die vrouwen ook altijd hè, Collin?! Jatten ze je gereedschap niet, menen ze wel te kunnen bepalen of je al dan niet een nieuwe auto mag kopen...
Xantia zal toch wel een liefhebber voor te vinden zijn? Cituning onderdelen werden door de dealer geleverd, dus kan vast nog net in het rijtje 'originele onderdelen'...
Xantia zal toch wel een liefhebber voor te vinden zijn? Cituning onderdelen werden door de dealer geleverd, dus kan vast nog net in het rijtje 'originele onderdelen'...
@AlexanderB: oh wat is ze mooi!
Vooral dat opstaande randje met die lampen is zo totaal briljant!
Wat een lef van de ontwerper om dat niet eerst aan een 'focus-group' van bejaarde middelmaat burgers voor te leggen! Die hadden dat nooit goedgekeurd!
En dan die 6 stoelen! En al dat glas! Prachtig!
Toen de Multipla uitkwam waren wij (mijn ex-vrouw en ik) net op zoek naar een lease-auto en ik heb er toendertijd ook een uitgebreide proefrit mee gemaakt. Rijdt uitstekend, beter dan de meeste van die Scenic-klonen.
Mede door z'n bijna vierkante wielbasis en goede gewichtsverdeling. Dit in tegenstelling tot de rest, die zijn vrijwel allemaal enorm topzwaar.
Bovendien is'ie verrassend compact, zelfs 30cm korter dan de hatchback die we uiteindelijk namen. De 1.9 JTD ELX was alleen net iets te duur voor ons lease-budget.
Vooral dat opstaande randje met die lampen is zo totaal briljant!
Wat een lef van de ontwerper om dat niet eerst aan een 'focus-group' van bejaarde middelmaat burgers voor te leggen! Die hadden dat nooit goedgekeurd!
En dan die 6 stoelen! En al dat glas! Prachtig!
Toen de Multipla uitkwam waren wij (mijn ex-vrouw en ik) net op zoek naar een lease-auto en ik heb er toendertijd ook een uitgebreide proefrit mee gemaakt. Rijdt uitstekend, beter dan de meeste van die Scenic-klonen.
Mede door z'n bijna vierkante wielbasis en goede gewichtsverdeling. Dit in tegenstelling tot de rest, die zijn vrijwel allemaal enorm topzwaar.
Bovendien is'ie verrassend compact, zelfs 30cm korter dan de hatchback die we uiteindelijk namen. De 1.9 JTD ELX was alleen net iets te duur voor ons lease-budget.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zeg Marco, wat een overdosis humor ineens .Mastenhose wrote:.... 'originele onderdelen'...
Voor Rokkie komt echt geen hond hoor, en zelfs Marc mag hem niet kopen van zijn vrouw...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Mijn interesse in auto's om in te rijden eindigt in principe bij de ontwerpen uit de jaren '80 met enkele uitschieters naar de jaren '90.
De tegenwoordige auto's vind ik helemaal niets hebben, zeker ook met de door de politiek afgedwongen krankzinnige trend tot downsizing van de motoren.
Ik ben het helemaal eens met Nard in het bovenstaande verhaal.
Ook bij veel merkgarages ontbreekt tegenwoordig de interesse en zelfs de kennis van oudere typen auto's en van oudere techniek.
Het Citroën-Forum heeft zich waarschijnlijk meer gevormd tot een forum van poetsers en rijders van familie-evenementen, waar helemaal niets tegen is.
Maar daar begrijpt men niets van mensen als Nard, laat staan van de door hen bedachte oplossingen voor lastige problemen of voor simpelweg nooit gecorrigeerde ontwerpfouten.
- Je gaat The Famous Nigel toch niet echt verkopen???
De tegenwoordige auto's vind ik helemaal niets hebben, zeker ook met de door de politiek afgedwongen krankzinnige trend tot downsizing van de motoren.
Ik ben het helemaal eens met Nard in het bovenstaande verhaal.
Ook bij veel merkgarages ontbreekt tegenwoordig de interesse en zelfs de kennis van oudere typen auto's en van oudere techniek.
Het Citroën-Forum heeft zich waarschijnlijk meer gevormd tot een forum van poetsers en rijders van familie-evenementen, waar helemaal niets tegen is.
Maar daar begrijpt men niets van mensen als Nard, laat staan van de door hen bedachte oplossingen voor lastige problemen of voor simpelweg nooit gecorrigeerde ontwerpfouten.
- Je gaat The Famous Nigel toch niet echt verkopen???
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Kom op Collin "Making Plans for Nigel"jk wrote: - Je gaat The Famous Nigel toch niet echt verkopen???
Voor niet ingewijden dit is een nummer van de groep XTC
http://www.youtube.com/watch?v=EVKsxGyjo6g
Om het ook nog even te beluisteren
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Met die opmerking bedoelde ik eigenlijk dat de Xantia voor een aantal leden van het CiFo interessant zou kunnen zijn... En let's face it, hoeveel aangepaste auto's zijn er wel niet bekend @ CiFo? Voldoende!2Black wrote:Zeg Marco, wat een overdosis humor ineens .Mastenhose wrote:.... 'originele onderdelen'...
Voor Rokkie komt echt geen hond hoor, en zelfs Marc mag hem niet kopen van zijn vrouw...
Als ik 'the Famous' Nigel kán verkopen is 'ie morgen weg!
En dan wordt het naar alle waarschijnlijkheid een ex-Nigel... omdat het slachten voor de leuke delen zal zijn denk ik. Althans..., dat lijkt me de meest logische weg.
Waar vind je een compleet TU-voorgemonteerde K-DFi met alle opties, SuperSprint spruitstuk, 106 1.3 Rallye inlaatspruitstuk + gasklephuis en Koni-geel dempers voor rond de €1000?
Maar er is in 2 jaar tijd nog helemaal niemand serieus komen informeren hoor...
@Henk; sorry maar ik zie mijzelf geen plannen meer maken voor Nigel.
En dan wordt het naar alle waarschijnlijkheid een ex-Nigel... omdat het slachten voor de leuke delen zal zijn denk ik. Althans..., dat lijkt me de meest logische weg.
Waar vind je een compleet TU-voorgemonteerde K-DFi met alle opties, SuperSprint spruitstuk, 106 1.3 Rallye inlaatspruitstuk + gasklephuis en Koni-geel dempers voor rond de €1000?
Maar er is in 2 jaar tijd nog helemaal niemand serieus komen informeren hoor...
@Henk; sorry maar ik zie mijzelf geen plannen meer maken voor Nigel.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik had'm best wel even voor je willen starten hoor Roy. Klinkt erg leuk...
Had ik je er alles over kunnen vertellen.
Ik ben ook al wel op zoek geweest naar een kale koets zonder roest om de hele zooi in over te zetten.
Ooit kwam er hier op het forum 1 voorbij maar die stond zonder wielen, gerestaureerd en al, in Groningen. Had er het geld (€250) niet voor en ook niet de mogelijkheid die hoop gelakt staal ergens te stallen. En dan is het altijd nog de vraag of je zo'n ombouwproject ooit gaat afronden.
En zo zie je maar... we hebben alweer een heel ander onderwerp!
Had ik je er alles over kunnen vertellen.
Ik ben ook al wel op zoek geweest naar een kale koets zonder roest om de hele zooi in over te zetten.
Ooit kwam er hier op het forum 1 voorbij maar die stond zonder wielen, gerestaureerd en al, in Groningen. Had er het geld (€250) niet voor en ook niet de mogelijkheid die hoop gelakt staal ergens te stallen. En dan is het altijd nog de vraag of je zo'n ombouwproject ooit gaat afronden.
En zo zie je maar... we hebben alweer een heel ander onderwerp!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Met een beetje mazzel.... of heel veel mazzel... of zo...Losroyos wrote:hmm tja ik heb er lang naar gekenen op de meeting toen (viel je vast niet op) vind nigel nog steeds vet :$
Zijn we te bewonderen (nou ja, bewonderen niet want Nigel is alles behalve mooi..) in Nieuwegein de 23ste.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik ben denk ik te laat bij de club gekomen om de enorme prestaties van Nigel te onderkennen.
Ik heb ff terug vrij veel interesse in het ding gehad (die kleur alleen al .. enfin ik lijk wel een wijf)
Maar wat ik ervan leest is dat het vrij veel kommer en vrij veel kwel was met dat kdfi. Extreem onzuinig lopen, dan weer dit moeten mappen, dan weer dat.
Jaja, het komt dus uiteindelijk weer neer op internet rumours, maar anders had ik nog wel ff 14x nagedacht.
En ohja, wat ook heel erg heerst hier, althans de laatste tijd valt het mij op, is dat er gewoon ff gereageerd kan worden. Want dat is namelijk heer erg OK.
I.p.v RAUSSCH! Nur 2black lifelogs!!Einz!! En dan met een kater in het clubcafe de doodgeslagen discussie voortzetten.
Ik heb ff terug vrij veel interesse in het ding gehad (die kleur alleen al .. enfin ik lijk wel een wijf)
Maar wat ik ervan leest is dat het vrij veel kommer en vrij veel kwel was met dat kdfi. Extreem onzuinig lopen, dan weer dit moeten mappen, dan weer dat.
Jaja, het komt dus uiteindelijk weer neer op internet rumours, maar anders had ik nog wel ff 14x nagedacht.
En ohja, wat ook heel erg heerst hier, althans de laatste tijd valt het mij op, is dat er gewoon ff gereageerd kan worden. Want dat is namelijk heer erg OK.
I.p.v RAUSSCH! Nur 2black lifelogs!!Einz!! En dan met een kater in het clubcafe de doodgeslagen discussie voortzetten.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als het gewoon normaal gaat kan dat hier inderdaad allemaal, dat is ook één van de verschillen met 't ShitFo uh sorry CitFo.degene wrote:..En ohja, wat ook heel erg heerst hier, althans de laatste tijd valt het mij op, is dat er gewoon ff gereageerd kan worden. Want dat is namelijk heer erg OK.
I.p.v RAUSSCH! Nur 2black lifelogs!!Einz!! En dan met een kater in het clubcafe de doodgeslagen discussie voortzetten.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
En wat ook erg gaaf is bij de multipla:
Multipla rijders zwaaien naar elkaar!
Offtopic reageren gebeurt hier altijd eigenlijk altijd wel....
Af en toe wordt het forum nog wel een beetje aangeharkt maar verder zijn de mods hier voornamelijk aartslui
(Houden we het wel netjes Henk)
Wat ik zo hier en daar hoor, de wereld is nogal altijd een stuk breder dan internet, is toch erg veel belangstelling voor moderne motormanagement systemen.
En tegelijkertijd veel argwaan voor het onbekende. De stelschroef op de carburateur weten een hoop mensen wel te vinden, maar zo'n laptop op de passagierstoestel met programma's die "geladen" moeten worden, dat is maar eng.
Als ik tijd en plek had was ik al lang een keer komen kijken voor Nigel, een kant en klaar startpakket. Maar geen plek en nog veeeel minder tijd.
Multipla rijders zwaaien naar elkaar!
Offtopic reageren gebeurt hier altijd eigenlijk altijd wel....
Af en toe wordt het forum nog wel een beetje aangeharkt maar verder zijn de mods hier voornamelijk aartslui
(Houden we het wel netjes Henk)
Wat ik zo hier en daar hoor, de wereld is nogal altijd een stuk breder dan internet, is toch erg veel belangstelling voor moderne motormanagement systemen.
En tegelijkertijd veel argwaan voor het onbekende. De stelschroef op de carburateur weten een hoop mensen wel te vinden, maar zo'n laptop op de passagierstoestel met programma's die "geladen" moeten worden, dat is maar eng.
Als ik tijd en plek had was ik al lang een keer komen kijken voor Nigel, een kant en klaar startpakket. Maar geen plek en nog veeeel minder tijd.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Dat zwaaien vind ik ook altijd wat teveel van het goede.
Toen ik mini reed zag ik het ook vaak. Grootlicht seintje vond ik wel volstaan dan.
Ben benieuwd hoe die toekomst voor Nigel er dan uit komt te zien.
Voorlopig heeft ie een eigenaar die em van Citrogekheid niet in onderdelen verkocht wil zien. Begrijpelijk en hulde daar ook voor. Maar als ik het goed begrijp begint het ook wel een beetje een blok aan het been te worden.
Toen ik mini reed zag ik het ook vaak. Grootlicht seintje vond ik wel volstaan dan.
Ben benieuwd hoe die toekomst voor Nigel er dan uit komt te zien.
Voorlopig heeft ie een eigenaar die em van Citrogekheid niet in onderdelen verkocht wil zien. Begrijpelijk en hulde daar ook voor. Maar als ik het goed begrijp begint het ook wel een beetje een blok aan het been te worden.