Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
APK: ik geloof alleen maar een ruitenwisserblad. Er moet toch *iets* mis zijn?
Ook is de oorzaak gevonden waarom de laatste maand de motor minder loopt: de dempingswol was een eigen leven gaan leiden en had de uitlaat al grotendeels verstopt.
Terug naar huis deed het motortje weer spinnen zoals het hoort
(wel 5 adviespunten... ik baal het meest van een beginnend roestplekje, dat is de 1e pas)
Ook is de oorzaak gevonden waarom de laatste maand de motor minder loopt: de dempingswol was een eigen leven gaan leiden en had de uitlaat al grotendeels verstopt.
Terug naar huis deed het motortje weer spinnen zoals het hoort
(wel 5 adviespunten... ik baal het meest van een beginnend roestplekje, dat is de 1e pas)
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
De BX rijdt weer, dus de AX besloot weer wat te verzinnen...
Oliepeil te laag (ok, had al ff niet gecontroleerd). Maar na 0,75 liter bijvullen (wat ik nog had liggen) heb ik de peilstok nog niet bereikt.... Dus moet nog ff shoppen en dan in de gaten houden komende tijd...
En er lag een plasje bakolie onder de auto. Ik dacht eerst nog "Ah, daar is de olie die ik mis", maar het is het stinkspul Daaruit kan ik concluderen dat je gloednieuwe bakkeerringen kunt hergebruiken, maar slechts voor een paar maanden. Helaas.
Oliepeil te laag (ok, had al ff niet gecontroleerd). Maar na 0,75 liter bijvullen (wat ik nog had liggen) heb ik de peilstok nog niet bereikt.... Dus moet nog ff shoppen en dan in de gaten houden komende tijd...
En er lag een plasje bakolie onder de auto. Ik dacht eerst nog "Ah, daar is de olie die ik mis", maar het is het stinkspul Daaruit kan ik concluderen dat je gloednieuwe bakkeerringen kunt hergebruiken, maar slechts voor een paar maanden. Helaas.
Pardon? Sinds wanneer houdt een keerring het maar een paar maanden uit? Toch vrees ik dat je dan iets verkeerd hebt gedaan. Misschien toch tijd voor een andere bak? Wellicht heb ik nog iets voor je liggen...raoel wrote:En er lag een plasje bakolie onder de auto. Ik dacht eerst nog "Ah, daar is de olie die ik mis", maar het is het stinkspul Daaruit kan ik concluderen dat je gloednieuwe bakkeerringen kunt hergebruiken, maar slechts voor een paar maanden. Helaas.
Euh, als ik iets verkeerd heb gedaan, hoef ik geen andere bak hoor
En het verwijderen van de keerring ging niet zo soepel, ik geloof dat er een kleine verbuiging in het metaal zit. Dus met een beetje mazzel hoef ik maar 1 kant te vervangen (en dan hoop ik dat het links was, want die kant moet nog los voor een fuseekogelhoes).
En het verwijderen van de keerring ging niet zo soepel, ik geloof dat er een kleine verbuiging in het metaal zit. Dus met een beetje mazzel hoef ik maar 1 kant te vervangen (en dan hoop ik dat het links was, want die kant moet nog los voor een fuseekogelhoes).
Was inderdaad de keerring rechts. Karwin kwam gezellig helpen (en koffie drinken natuurlijk).
Voor de gein weer eens wat foto's gemaakt..
Het is met de nattigheid natuurlijk geen weer om op de grond te gaan liggen. Dus ff comfort gecreerd:
Tsja, wat is hier nou mis mee?
Voelend aan de rubberen delen was deze keerring wel behoorlijk oud. Misschien sinds '86 al op voorraad, je weet maar nooit.. En toch pasgeleden gekocht.
Het nieuwe rubber bij de dealer gehaald.
Het binnenwerk. Wat krasjes op de rand maar niks bijzonders:
Voor de gein nog ff rondgekeken. Hoe heeft deze verdelerkap ooit gewerkt??? (Rechts de oude).
Dat zwarte is geen geleidend metaal ofzo, dat is verbrand plastic!
En hier ontbreekt ook iets:
Naja, had nog een nieuwe kap liggen. Maar het blok liep tot nu toe ook al mooi rustig, wat toch wel een klein wonder is
Voor de gein weer eens wat foto's gemaakt..
Het is met de nattigheid natuurlijk geen weer om op de grond te gaan liggen. Dus ff comfort gecreerd:
Tsja, wat is hier nou mis mee?
Voelend aan de rubberen delen was deze keerring wel behoorlijk oud. Misschien sinds '86 al op voorraad, je weet maar nooit.. En toch pasgeleden gekocht.
Het nieuwe rubber bij de dealer gehaald.
Het binnenwerk. Wat krasjes op de rand maar niks bijzonders:
Voor de gein nog ff rondgekeken. Hoe heeft deze verdelerkap ooit gewerkt??? (Rechts de oude).
Dat zwarte is geen geleidend metaal ofzo, dat is verbrand plastic!
En hier ontbreekt ook iets:
Naja, had nog een nieuwe kap liggen. Maar het blok liep tot nu toe ook al mooi rustig, wat toch wel een klein wonder is