Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Heel gelderland licht sneeuw, Net nog in Ermelo geweest ook daar is het wit maar hier is het goed wit :P ongv 3a4cm lag er hier. (Zevenaar)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Whoei! Veerpootbrug is binnen :D ... heb hem direct er even opgezet. Kijken of ik verschil zou gaan merken.

Wat ik er tot nu toe van merk is dat die wat minder overhelt, en daardoor ook wat strakker stuur gedrag vertoont. Maar hij zit ook nog niet helemaal super netjes, dus dat moet nog even veranderd worden.

Helaas bij het monteren ook weer wat gesloopt :? De moeren van de veerpoot links zaten lomp vast. Met het monteren van de veren had een maatje ze lomp vast gedraaid.. waar ik al niet zo blij mee was.
Nouja brug erop, weer vast willen draaien, pats, bout afgebroken :wall

Dus nu zit een van me veerpoten vast met maar 1moer.. nu snap ik dat het niet super is zo, maar kan het heel veel kwaad? De andere bout is glad met de brug afgebroken, dus draaien kan die zo niet.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Terminal wrote:Whoei! Veerpootbrug is binnen :D ... heb hem direct er even opgezet. Kijken of ik verschil zou gaan merken.

Wat ik er tot nu toe van merk is dat die wat minder overhelt, en daardoor ook wat strakker stuur gedrag vertoont. Maar hij zit ook nog niet helemaal super netjes, dus dat moet nog even veranderd worden.

Helaas bij het monteren ook weer wat gesloopt :? De moeren van de veerpoot links zaten lomp vast. Met het monteren van de veren had een maatje ze lomp vast gedraaid.. waar ik al niet zo blij mee was.
Nouja brug erop, weer vast willen draaien, pats, bout afgebroken :wall

Dus nu zit een van me veerpoten vast met maar 1moer.. nu snap ik dat het niet super is zo, maar kan het heel veel kwaad? De andere bout is glad met de brug afgebroken, dus draaien kan die zo niet.
Hij kan niet draaien nee, maar hij kan bij bochten nu wel gaan wringen op de andere bout, die daardoor ook kan afbreken lijkt me. Snel vervangen maar zou ik zeggen...

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Momenteel rijd ik nog steeds rond met maar 1moer aan de veerpoot en gaat nog prima. Zodra de tijd en het geld ervoor is word het wel vervangen, het liefst samen met een leuke upgrade van de dempers.

Momenteel ligt het een beetje stil met de auto, wel van alles aan het plannen.. genoeg te doen nog voorlopig.

Moest vandaag even bij de brezan wezen, en kwam toevallig daar een caramelschijf tegen. Direct even meegenomen om de roze strepen van de auto af te halen. Werkt uitermate goed moet ik zeggen, al kost het je bijna een hele schijf om rondom de streep weg te halen en een klein stukje op de achterklep.

Image

Heb vandaag al wel een nieuwe uitlaat besteld, helemaal compleet demper, middenpijp en alle rubbers pakkingen en flenzen. Ook direct de originele bevestiging van de kat naar het spruitstuk erbij besteld. En dat alles voor wel 82euro :D Lang leven Ebay

Image

En nog maar een sfeer plaatje!

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Terminal wrote:Werkt uitermate goed moet ik zeggen, al kost het je bijna een hele schijf om rondom de streep weg te halen en een klein stukje op de achterklep.
Maar dan heb je ook meteen een hele grote lollie :idea:

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

:evil:

Gooi de deur dicht en me raam viel ineens in me deur.
Raam mechanisme helemaal afgebroken voor wat ik er zo aan kon zien. althans hij zat met nog maar 1 bout vast, en kon los bewegen in de deur.

Image

Zou dat nog te fixen zijn, of is een nieuw electro mechanisme makkelijker te vinden?

Kwam ook nog wat leuks tegen op de sloop in Excel

Image

Is dit origineel zo geleverd? Die mistlampen in een standaard bumper?

Image

En de auto ook nog netjes gewassen, of nouja lekker de wasstraat ingereden zodat de bodem ook mooi pekelvrij gemaakt word.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Die mistlampgaten zijn accessoires geweest, vrij zeldzaam omdat het weinig geleverd is en vrij kostbaar was...

Als het net zo vast zit als bij een oude generatie AX dan zou ik ze eruit halen en op het forum aanbieden, vast wel iemand die het zoekt?

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

VInd het zelf iets te veel moeite om weer terug te rijden, maar mocht iemand echt interesse hebben is het wel mogelijk! Mistlampen waren trouwens allebei kapot.

Image

Had nog een foto :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Waar licht Excel in godsnaam dan?

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Losroyos wrote:Waar licht Excel in godsnaam dan?
Ben ook wel erg benieuwd :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Denk dat 'ie Exel bedoeld. Dat is volgens mij bij Enschede in de buurt.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Weet je zo of ze morge open zijn, Als ik tijd zie miss dat ik er even heen rijdt. :oops:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Punaxio wrote:Denk dat 'ie Exel bedoeld. Dat is volgens mij bij Enschede in de buurt.
Als de Exelse Tol / Exelseweg (buurtschap Exel) bedoeld word dan is dat in de gemeente Lochem.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Exel is het inderdaad, bij Lochem :)

Mocht je gaan Roy, vergeet dan niet de knop die erbij hoort, die zit linksboven bij het dashboard. Waar bij jou die kleine ventilatie roosters zitten :).

Iemand nog wel een idee voor het raam mechanisme? Of iemand die hier uit de buurt komt en wat heeft liggen :oops:

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ga je er 150 km voor rijden Roy? :P

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Arnhem-Lochem is geen 75km hoor :P
Is er zoveel interesse in die dingen? Zou anders ook wel even kunnen rijden, voor mij 20minuten ongeveer :).

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Zevenaar - Exel : 75km

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Terminal wrote: Iemand nog wel een idee voor het raam mechanisme? Of iemand die hier uit de buurt komt en wat heeft liggen :oops:
Welke deur is het?
Links of rechts?
Voor de linker deur heb ik nog het hele raamsysteem liggen.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Exel: die met de lange haren rekent veel hogere prijzen dan de rest (tip).

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik ga woensdag wel :oops:

Dacht idd dat het dichterbij was. maar woensdag moet ik toch naar Deventer. 8)

--EDIT--

Het kan ook in 90km :roll:

Post Reply