1e deel portierraam 3 deurs vervangen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
JXR
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonDec27, 2010 10:20:39 PM

1e deel portierraam 3 deurs vervangen

Post by JXR »

Hoi allemaal. Heb me maar eens aangemeld omdat ik toch echt een beetje omhoog zit met een vraag. Ben 27, kom uit Amsterdam, rijdt nu 2 jaar AX, net als veel van m'n vrienden.

Afgelopen vrijdag heb ik m'n andere auto verkocht. Helaas heb ik omdat ik verhuisd ben geen mogelijkheid meer om meerdere auto's voor de deur te hebben.

Bij het wegbrengen van m'n auto reed m'n vriendinnetje achter me aan in de AX en op een gegeven moment op de snelweg, uit het niets, sprong het voorste deel van de ruit in de deur. Waarschijnlijk een steentje.

Mijn vraag is nu: hoe vervang ik dit ruitje? Het eruit krijgen is niet moeilijk, ding hangt er nog half aan diggelen in, maar waar hoe krijg ik een nieuwe d'r in? Bovenin zit een torx, waarmee 't stijltje vast lijkt te zitten, maar met alleen deze los leek er nog weinig beweging in te zitten.

Sub vraag: weet iemand nog goede adressen voor zo'n ruitje, of heeft er iemand nog zo eentje liggen in de buurt van Amsterdam?

Bij voorbaat dank.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Welkom.

Eerst je raam naar beneden draaien.
Dan de torx op de deur losdraaien en dan kan je de geleider uit de deur halen, daarna kan je het kleine ruitje, in dit geval de restanten ervan, eruit halen.

Nieuwe ruitje in het rubber doen en in omgekeerde volgorde weer in elkaar zetten.

Kijk eens op de sloop, er zullen er genoeg zijn in Amsterdam en omstreken.

Succes.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

JXR
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonDec27, 2010 10:20:39 PM

Post by JXR »

Dank voor je reactie, ik ga het morgen eens proberen.

Post Reply