Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Er staan weer 200 kilometer aan huis-tuin-en-keukenritjes op de teller (boodschappen enzovoort). Vanavond komen daar nog 250 bij, en morgen 400.
Staat de teller alweer bijna op 3000 kilometer...Daar gaat die lage kilometerstand die ze had...
Voor het hotel in Parijs...
Onderweg van Parijs naar Brussel
Internationale school in Brussel
Notre Dame in Brussel
En ik heb haar ook leren schakelen. In Amerika rijdt iedereen automaat. Dus ook al heeft ze haar rijbewijs langer dan ik 'm heb, schakelen kon ze niet. Nu wel...
Optrekken bij stoplichten gaat nog wat schokkerig, en hij slaat wat af hier en daar, en iedere overschakeling is goed voelbaar...Maar we komen in elk geval vooruit. Dat soepel schakelen komt met de tijd wel...
Staat de teller alweer bijna op 3000 kilometer...Daar gaat die lage kilometerstand die ze had...
Voor het hotel in Parijs...
Onderweg van Parijs naar Brussel
Internationale school in Brussel
Notre Dame in Brussel
En ik heb haar ook leren schakelen. In Amerika rijdt iedereen automaat. Dus ook al heeft ze haar rijbewijs langer dan ik 'm heb, schakelen kon ze niet. Nu wel...
Optrekken bij stoplichten gaat nog wat schokkerig, en hij slaat wat af hier en daar, en iedere overschakeling is goed voelbaar...Maar we komen in elk geval vooruit. Dat soepel schakelen komt met de tijd wel...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooie foto in Parijs en Brussel van een oude bekende
Zo zag "Die-Andere" eruit toen we haar in november 2008 kochten, en eigelijk was slopen de bedoeling. We hadden alleen een zwart dashboard nodig maar de AX was veel te goed om te slopen
Voor de liefhebbers van foto's uit het recente verleden KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zo zag "Die-Andere" eruit toen we haar in november 2008 kochten, en eigelijk was slopen de bedoeling. We hadden alleen een zwart dashboard nodig maar de AX was veel te goed om te slopen
Voor de liefhebbers van foto's uit het recente verleden KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Voor een AX met lambda, kat en U9 op het kenteken krijg je gewoon een groene umweltsticker.
Was anderhalf jaar geleden geen probleem met mijn GT.
Leuke foto's!
Op vakantie gaan met de AX is leuk en superpraktisch.
Was anderhalf jaar geleden geen probleem met mijn GT.
Leuke foto's!
Op vakantie gaan met de AX is leuk en superpraktisch.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zo, alweer bijna 1000 kilometer extra op 't klokje gezet. Mijn auto is verzekerd tot en met 7000 kilometer. Heb sinds het half jaar dat ik 'm heb er al meer in gereden....
Auto houdt zich fantastisch, maar de sludge in de radiator baart me toch echt wel zorgen. Ik deed een paar dagen geleden de wekelijkse vloeistoffen-check. Effe snel olie pijlen, remvloeistof controleren, ruitensproeier bijvullen en koelwater checken.
En potverdorie: Wéér allemaal sludge onder de radiator-dop en in de vulbuis van de radiator. 't Zat er helemaal vol mee. (helaas geen foto van). En ik heb toch echt geen korte ritjes gereden. De kortste rit tot nu toe was 85 kilometer...Waar kan die mayonaise van komen?
Koppakking klinkt me net wat te voor de hand liggend...Dan zou ik toch meer moeten merken? De auto gebruikt geen olie of koelwater. Maar wel dus iedere keer sludge in de radiator en carterontluchting. Heel irritant...
@Henk
Fijn dat je 'm niet gesloopt hebt. Heb er veel plezier van . Wel deze lente met roestpreventie bezig, wat de linkerdorpel begint in massa af te nemen...
@Rio97
Met z'n 2-en, en de achterbank ook gebruiken als opslagruimte voor koffers en tassen is 't heel best te doen... Helaas ramde mijn vriendin (vanwege de stress van 't schakelen en een koppelingspedaal) met 50 kilometer per uur een stoeprand. De snelweg is nu wat minder comfortabel geworden, want 't stuur trilt nu uit je klauwen. Morgen maar weer uitbalanceren. Op háár rekening...
@De rest
Bedankt voor de reacties..
Auto houdt zich fantastisch, maar de sludge in de radiator baart me toch echt wel zorgen. Ik deed een paar dagen geleden de wekelijkse vloeistoffen-check. Effe snel olie pijlen, remvloeistof controleren, ruitensproeier bijvullen en koelwater checken.
En potverdorie: Wéér allemaal sludge onder de radiator-dop en in de vulbuis van de radiator. 't Zat er helemaal vol mee. (helaas geen foto van). En ik heb toch echt geen korte ritjes gereden. De kortste rit tot nu toe was 85 kilometer...Waar kan die mayonaise van komen?
Koppakking klinkt me net wat te voor de hand liggend...Dan zou ik toch meer moeten merken? De auto gebruikt geen olie of koelwater. Maar wel dus iedere keer sludge in de radiator en carterontluchting. Heel irritant...
@Henk
Fijn dat je 'm niet gesloopt hebt. Heb er veel plezier van . Wel deze lente met roestpreventie bezig, wat de linkerdorpel begint in massa af te nemen...
@Rio97
Met z'n 2-en, en de achterbank ook gebruiken als opslagruimte voor koffers en tassen is 't heel best te doen... Helaas ramde mijn vriendin (vanwege de stress van 't schakelen en een koppelingspedaal) met 50 kilometer per uur een stoeprand. De snelweg is nu wat minder comfortabel geworden, want 't stuur trilt nu uit je klauwen. Morgen maar weer uitbalanceren. Op háár rekening...
@De rest
Bedankt voor de reacties..
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hopelijk kom je weg met alleen balanceren!Ceristimo wrote:Helaas ramde mijn vriendin (vanwege de stress van 't schakelen en een koppelingspedaal) met 50 kilometer per uur een stoeprand. De snelweg is nu wat minder comfortabel geworden, want 't stuur trilt nu uit je klauwen. Morgen maar weer uitbalanceren. Op háár rekening...
Met een beetje pech heb je een kromme velg, dan kun je beter een afspraak bij de velgendokter maken, of gewoon een ander setje kopen natuurlijk!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
je kan vrij eenvoudig je verzekeringsmaatschappij bellen en de hoeveelheid km's laten verhogen, meestal kost dan maar enkele euro's per maand meer, "valt wel mee" dusCeristimo wrote:Zo, alweer bijna 1000 kilometer extra op 't klokje gezet. Mijn auto is verzekerd tot en met 7000 kilometer. Heb sinds het half jaar dat ik 'm heb er al meer in gereden....
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Wie controleert het aantal kilometers? De verzekeringsmaatschappij waar ik bij zit, weet niet wat de km.stand was bij aanschaf van de auto, dus hoe kunnen zij beoordelen wat ik ermee gereden heb?AlexanderB wrote:je kan vrij eenvoudig je verzekeringsmaatschappij bellen en de hoeveelheid km's laten verhogen, meestal kost dan maar enkele euro's per maand meer, "valt wel mee" dusCeristimo wrote:Zo, alweer bijna 1000 kilometer extra op 't klokje gezet. Mijn auto is verzekerd tot en met 7000 kilometer. Heb sinds het half jaar dat ik 'm heb er al meer in gereden....
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
AX heeft sinds vorige week donderdag stilgestaan. Toen ik haar vanochtend weer wilde gebruiken zaten de remmen vast. Na flink gas geven en een hard 'kloenk' geluid schoot de auto los... Dat ellendige zout...
Die-Andere rijdt nog steeds perfect. Één probleem: Ik heb een gat linksachter. Ik kan alleen niet ontdekken wáár. Als ik over een nat wegdek rijd, dan klinkt het in de auto alsof er linksachter een raam openstaat (is sinds een paar weken zo, al vóór het Europa avontuur, maar volgens mij had ze het niet toen ik haar kocht). En mijn kofferbak staat vol water.
En als ik zeg 'vol water', dan overdrijf ik niet. Het lijkt alsof iemand een emmer met water in de kofferbak heeft gemikkerd. Het klotst... En de achterkant van mijn mooie half-lederen bankstel begint te schimmelen.
En ik kan NIET ontdekken waar dat gat zit...
Actieplan:
Auto opkrikken, wiel eraf, hogedrukreiniger in de linkerwielkast en kijken waar het water binnenkomt.... Goed plan of?...
En vandaag een Frankenstein AX gespot in Groningen:
Blauwe Type2, met 'first' op de kofferbak maar mét achterruitenwisser en Type1 achterlichten... Ik vond 'm stoer.
Die-Andere rijdt nog steeds perfect. Één probleem: Ik heb een gat linksachter. Ik kan alleen niet ontdekken wáár. Als ik over een nat wegdek rijd, dan klinkt het in de auto alsof er linksachter een raam openstaat (is sinds een paar weken zo, al vóór het Europa avontuur, maar volgens mij had ze het niet toen ik haar kocht). En mijn kofferbak staat vol water.
En als ik zeg 'vol water', dan overdrijf ik niet. Het lijkt alsof iemand een emmer met water in de kofferbak heeft gemikkerd. Het klotst... En de achterkant van mijn mooie half-lederen bankstel begint te schimmelen.
En ik kan NIET ontdekken waar dat gat zit...
Actieplan:
Auto opkrikken, wiel eraf, hogedrukreiniger in de linkerwielkast en kijken waar het water binnenkomt.... Goed plan of?...
En vandaag een Frankenstein AX gespot in Groningen:
Blauwe Type2, met 'first' op de kofferbak maar mét achterruitenwisser en Type1 achterlichten... Ik vond 'm stoer.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
"Die-Andere rijdt nog steeds perfect. Één probleem: Ik heb een gat linksachter. Ik kan alleen niet ontdekken wáár. Als ik over een nat wegdek rijd, dan klinkt het in de auto alsof er linksachter een raam openstaat (is sinds een paar weken zo, al vóór het Europa avontuur, maar volgens mij had ze het niet toen ik haar kocht). En mijn kofferbak staat vol water."
Sluit je achterklep wel?
De boutjes van het slot willen nog weleens loswerken.
Dan hoor je via de achterklep weggeluiden.
Sluit je achterklep wel?
De boutjes van het slot willen nog weleens loswerken.
Dan hoor je via de achterklep weggeluiden.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)