Sven (1.1i 1995)
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
- Location: Hoogland
- Contact:
Sven (1.1i 1995)
Na een tijd meelezen op dit forum zal ik me dan ook maar eens voorstellen:
Ik ben dus Sven, 19 jaar en woonachtig in Hoogland. Nou ben ik sinds een maand de trotse eigenaar van een 1.1i AX.
Helaas heeft mijn stoere fransman vandaag innig contact gemaakt met een Volkswagen Passat.
Zo ziet het er nu dus uit. Wat ik tot nu toe kan zien: kapotte achterbumper (duh!) uitlaat heeft een dreun gehad en als je in de kofferbak kijkt zie je een "vouw" lopen linksachter in net achter de dorpel.
Nou ja, anyway. Voor het ongeluk reed die wel heel lekker. Hopen dus dat dit weer te fixen is en de verzekering een beetje mee wil werken.
Zelf ben ik wel Ok. Beetje last van m'n rug maar niet al te ernstig.
Ik ben dus Sven, 19 jaar en woonachtig in Hoogland. Nou ben ik sinds een maand de trotse eigenaar van een 1.1i AX.
Helaas heeft mijn stoere fransman vandaag innig contact gemaakt met een Volkswagen Passat.
Zo ziet het er nu dus uit. Wat ik tot nu toe kan zien: kapotte achterbumper (duh!) uitlaat heeft een dreun gehad en als je in de kofferbak kijkt zie je een "vouw" lopen linksachter in net achter de dorpel.
Nou ja, anyway. Voor het ongeluk reed die wel heel lekker. Hopen dus dat dit weer te fixen is en de verzekering een beetje mee wil werken.
Zelf ben ik wel Ok. Beetje last van m'n rug maar niet al te ernstig.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
- Location: Hoogland
- Contact:
Dank voor alle reactie's! Toch leuk dat mensen hier enthousiast zijn over elke nieuwe AX die zich meldt.
Over hoe die schade zo laag komt: de voorkant van een Passat is toch wel vrij laag en bol zeg maar. Tenminste dat is wat ik vindt van de Passat van m'n pa (die me overigens niet heeft aangereden hoor ).
Wat mij meer opviel was hoeveel schade die Passat had. Snelheid was echt laag, ik stond bijna stil en zij gleed met misschien 10 km/u achterin. Voorbumper en grill hadden aardige barsten en zelfs een van de koplampen was een stuk naar achter gedrukt .
Nou ja, nu weten we in ieder geval één ding zeker: mij AX is in ieder geval niet rot aan de achterkant.
N.b. hoe zien jullie toch zo snel welk type het is? Ik snap het eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal met die verschillende type's .
Over hoe die schade zo laag komt: de voorkant van een Passat is toch wel vrij laag en bol zeg maar. Tenminste dat is wat ik vindt van de Passat van m'n pa (die me overigens niet heeft aangereden hoor ).
Wat mij meer opviel was hoeveel schade die Passat had. Snelheid was echt laag, ik stond bijna stil en zij gleed met misschien 10 km/u achterin. Voorbumper en grill hadden aardige barsten en zelfs een van de koplampen was een stuk naar achter gedrukt .
Nou ja, nu weten we in ieder geval één ding zeker: mij AX is in ieder geval niet rot aan de achterkant.
N.b. hoe zien jullie toch zo snel welk type het is? Ik snap het eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal met die verschillende type's .
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Hee n mede Hooglander (nouja, ex-Hooglander hier dan, woon nu in Delft al 2 jaar..)
Deuken zijn nooit leuk, je had de schade aan de voorkant van mijn vorige auto moeten zien toen ik met 10 kmh op n ander knalde
Gelukkig is een ax vrij makkelijk weer uit te deuken, dan blijft over de bumper (dat word ff zoeken), uitlaat zal vast nog wel oke zijn komt wel goed.
Deuken zijn nooit leuk, je had de schade aan de voorkant van mijn vorige auto moeten zien toen ik met 10 kmh op n ander knalde
Gelukkig is een ax vrij makkelijk weer uit te deuken, dan blijft over de bumper (dat word ff zoeken), uitlaat zal vast nog wel oke zijn komt wel goed.
Last edited by AlexanderB on SunDec19, 2010 12:35:23 AM, edited 1 time in total.
SvenM wrote:N.b. hoe zien jullie toch zo snel welk type het is? Ik snap het eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal met die verschillende type's .
Met wat zoeken op het forum vind je wel wat verschillen tussen types. En het is natuurlijk ook een kwestie van hier jarenlang rondhangen
Correct me if I'm wrong maar op kleur gespoten bumpers kom je tegen op de type 3. (Ik zegt niet "alleen maar op type 3" omdat die Fransen nog wel eens spontaan zijn en zomaar een onderdeel monteren wat ze toevallig nog hebben liggen).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Als een auto remt/noodstop maakt, zakt de voorkant naar de grond, zodoende heeft de Passat voordat ie in je achterkant ramde wel degelijk geremt.
die Ph3 bumpers kun je wel makkelijk vinden, alleen in de juiste kleur is wat minder makkelijk, maar gelukkig kunnen ze alles in de juiste kleur spuiten natuurlijk.
Succes ermee, hopelijk zit het mee met de verzekering, en hou je rug goed in de gaten, daar heb je er maar 1 van.
die Ph3 bumpers kun je wel makkelijk vinden, alleen in de juiste kleur is wat minder makkelijk, maar gelukkig kunnen ze alles in de juiste kleur spuiten natuurlijk.
Succes ermee, hopelijk zit het mee met de verzekering, en hou je rug goed in de gaten, daar heb je er maar 1 van.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
- Location: Hoogland
- Contact:
Dat van dat inzakken van het remmen is natuurlijk helemaal waar. Stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht. Maar inderdaad ze stond wel vol op d'r rem maar is gewoon doorgeschoten.
Rug voelt inmiddels weer redelijk normaal. Maar even goed in de gaten houden inderdaad.
Meteen een vraag: zit er verschil in de bumpers van bijvoorbeeld een AX zoals ik heb of een GT of GTI? Kwa ophanging bedoel ik dan.
Rug voelt inmiddels weer redelijk normaal. Maar even goed in de gaten houden inderdaad.
Meteen een vraag: zit er verschil in de bumpers van bijvoorbeeld een AX zoals ik heb of een GT of GTI? Kwa ophanging bedoel ik dan.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bumpers van fase 1 en fase 2/3 zijn niet gelijk kwa model wel ophanging e.d.Terminal wrote:Volgens mij kun je iedere willekeurige bumper eraan hangen De verschillen type 1/2/3 zijn alleen cosmetisch.
Je zou inderdaad een standaard bumper kunnen zoeken . Is het iig schade vrij!
Model van de 5e deur is anders daarom niet zomaar uitwisselbaar.
Dus gewoon zelfde model opzoeken en in kleur (laten) spuiten.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SatNov06, 2010 1:34:23 PM
- Location: Hoogland
- Contact:
Ja, het gaat weer lekker. Niet dus.
Wat is er dit keer aan de hand:
Sinds dat het koud is buiten startte de AX telkens zo beroerd en begon na een kilometer of 20 rijden (met verlichting, radio en verwarming aan) het waarschuwingslampje van de accu te branden.
Samen met m'n pa de boel doorgemeten om er achter te komen dat de accu stationair netjes wordt bijgeladen maar de spanning over de polen wel erg laag was (11,58V). Van het weekeind net voor het ongeluk dus een nieuwe accu in de AX gegooid. Probleem leek hiermee weg te zijn.
Nou mooi niet dus. Vandaag van Amersfoort naar Bussum gereden (20 KM). Daar aangekomen auto afgezet. Nou stond ik niet echt best in m'n vak en dacht ik: laat ik hem even rechttrekken. Na het omdraaien van de sleutel alleen een klik maar niet starten.
Wat kan dit zijn? Toch een zwakke dynamo, een kapotte spanningsregelaar of iets anders?
Wat viel me verder op tijdens het rijden:
Blower gaat steeds zachter blazen.
Dashboardverlichting en radio vallen uit.
Lampje's van de verlichting en de knipperlichten branden steeds zwakker.
En verder:
Als de AX een uurtje heeft stilgestaan wil die toch met een beetje aandringen wel starten.
Wie o wie kan mij op weg helpen?
Wat is er dit keer aan de hand:
Sinds dat het koud is buiten startte de AX telkens zo beroerd en begon na een kilometer of 20 rijden (met verlichting, radio en verwarming aan) het waarschuwingslampje van de accu te branden.
Samen met m'n pa de boel doorgemeten om er achter te komen dat de accu stationair netjes wordt bijgeladen maar de spanning over de polen wel erg laag was (11,58V). Van het weekeind net voor het ongeluk dus een nieuwe accu in de AX gegooid. Probleem leek hiermee weg te zijn.
Nou mooi niet dus. Vandaag van Amersfoort naar Bussum gereden (20 KM). Daar aangekomen auto afgezet. Nou stond ik niet echt best in m'n vak en dacht ik: laat ik hem even rechttrekken. Na het omdraaien van de sleutel alleen een klik maar niet starten.
Wat kan dit zijn? Toch een zwakke dynamo, een kapotte spanningsregelaar of iets anders?
Wat viel me verder op tijdens het rijden:
Blower gaat steeds zachter blazen.
Dashboardverlichting en radio vallen uit.
Lampje's van de verlichting en de knipperlichten branden steeds zwakker.
En verder:
Als de AX een uurtje heeft stilgestaan wil die toch met een beetje aandringen wel starten.
Wie o wie kan mij op weg helpen?