Nou, als ie er alleen maar beter van gaat lopen moet je misschien meteen maar alle slangen vervangen;). En de afstelling, moet je je even verdiepen in carbs. Google weet vast genoeg.
Hmm wedden dat die van Stuart nog slechter loopt stationair en in lage toeren?
Als ie wel goed gaat eenmaal je op het gas duwt en ie toeren kan maken ligt het volgens mij alvast niet aan de ontsteking. Die carbs zijn nogal gevoelig aan verduurde pakkingen etc. Iemand anders hier kan je vast meer raad geven.
suc6
Weer terug van een weekendje weg, dus een beetje late reactie.
Het is 405 tweetraps carb, die dus alleen wil lopen als je de choke driekwart uittrekt. Vanzelfsprekend loopt ie dan veel te hoog stationair. Druk je de choke terugnaar minder dan de helft, dan slaat ie af. Als je gas geeft zonder choke klimt ie wel goed in toeren.
haazzpaazz wrote:Zal idd wel dat de sproeiers te groot zijn volgens mij heeft de 1600 en de 1900 een 2 traps carb
Klopt, de 1600 heeft de Solex 32/34 die ook op de AX GT Carburateur is geleverd. De 1900 heeft de Solex 34/34. Tijmen heeft als het goed is de Solex 34/34 er op zitten.
Vandaag na veel te lang weinig tijd weer eens met de GT bezig geweest. Eerst de accu er maar eens uit; die staat nu aan de lader. Toen viel me iets op..... de choke blijft halverwege staan als je 'm vanuit de auto terugduwt. Zou dat het probleem zijn???
Het was alweer ff geleden dat ik AX had gereden en ik moet zeggen: Ik ben (weer) verliefd!
Onderweg een paar keer gestopt en wat geklooid met de afstelling van de choke, carb en gaskabel. Nu loopt ie redelijk, maar wel k*t halverwege het toerengebied. Boven de 2500 toeren trekt ie daarentegen lekker door en in de tweede trap gaat ie helemaal los.
Vooral de blik van de twee agenten te voet deed me plezier, ik trapte net lekker door in de drie