over de tankdop valt niet heel veel te vertellen, maar toch:
ten 1e: het tankdopslot vervangen is heel simpel (als je 'nieuwe' slot vast zit aan een 'verkeerde' kleur tankdop: platte schroevendraaier tussen de buitenplaat van de dop, en het zwarte plastic, en het slot komt zo los, en daarna klik je de boel zo weer in elkaar met het plaatje van de tankdop die je al had
het tweede puntje is de rubber rand, als je die wilt verwisselen, moet je met een platte schroevendraaier het stalen pinnetje een stuk naar 1 kant drukken, zodat je het met een tang dr uit kan trekken. dan komt de plastic punt (het gedeelte wat draait) meteen los, en kan je de rubber ring dr af halen en vervangen. assemblage in omgekeerde volgorde, pin in het gaatje steken en op zn plek drukken met de tang.
misschien niet de meest nuttige howto, maar je zal het je maar afvragen
mini howto: tankdop (tankdopslot)
Moderators: MBa@NL, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als je die rubberring wilt vervangen omdat deze niet meer goed sluit en je brandstof kwijt raakt kan het ook makkelijker...
Pak een draadje (bijvoorbeeld een waar nieuwe snoeren bij een electronisch product mee vastgebonden zitten) die lang genoeg is om 1 keer rond te gaan en leg deze onder het rubber. Zo druk je het rubber wat op en sluit het weer af als nieuw.
Het is een idee van mijn vader en heeft op Circuit Zolder goed zijn werk gedaan, bij iedere scherpe/snelle bocht lag er brandstof uit. Op Zolder alleen een hoop brandstof verloren via de carburateur.
Pak een draadje (bijvoorbeeld een waar nieuwe snoeren bij een electronisch product mee vastgebonden zitten) die lang genoeg is om 1 keer rond te gaan en leg deze onder het rubber. Zo druk je het rubber wat op en sluit het weer af als nieuw.
Het is een idee van mijn vader en heeft op Circuit Zolder goed zijn werk gedaan, bij iedere scherpe/snelle bocht lag er brandstof uit. Op Zolder alleen een hoop brandstof verloren via de carburateur.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
dus de ijzerdraadjes van de vuiliszakken zouden ook kunnen werken?? daar heb je er meestal wel genoeg van toch??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.