Pascal wrote:Werkelijk?
Dan gebruik je haar (hem..het?) waarschijnlijk toch hoofdzakelijk voor korte ritjes.
'Pino' neemt wel iets meer tot zich de laatste koude tijd, maar niet schrikbarend..het verbruik is gestegen van 1 op 17,5 naar 1 op 17 rond gemiddeld.
Nee niet eens, wordt veel snelweg mee gereden laatste tijd. Rij laatste tijd vaak 110 terwijl ik in het tijdje terug beetje rond de 95 bleef hangen. Dus het verbruik zal wellicht wat hoger zijn door m,n rijstijl laatste tijd.
Vanmorgen weer eens getankt voor een actueel koudweer-verbruik:
555 kilometertjes op de klok en 32,01L voordat ik er ècht niets meer bij in kon druppelen...
Da's 1 op 17,3 dus nog altijd...
Vrijdag met de 1.4 TGS van enschede naar haarlem op en neer geweest met een aanhanger erachter die op de heenweg leeg was en op de terug weg gevuld met een honda c50.
De heenweg ging mooi maar de terugweg was een en al drama met file van haarlem naar amsterdam en zo'n beetje de hele a1.
Toch nog 1 op 14.2 gehaald.
Het word al iets beter
Mijn verbruik momenteel is rampzalig... maar wat wil je met alleen hele korte stukjes, en als die even een tijd aan het rijden is is het puur voor de fun dus flink doortrappen
Ach.. dan moet ik veel te veel gaan letten op me tellers...
Koud houd ik me wel in, maar zodra die warm is gewoon rijden wat ik prettig vind ... dat is vaak op de snelweg zeker 130. Wat voor het verbruik erg ongustig is.
Daarbij loopt die onder de 2500 toeren nog niet helemaal fijn ...
Dat valt nog best mee, is mij op vakantie opgevallen.
Heb toen een hele tank niet onder de 150 gereden gereden en het verbruik bleef gewoon steken op 1:14