harde kloenk vooronder
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
harde kloenk vooronder
Ik heb laatst met Joost een andere aandrijfas rechtsvoor gemonteerd(nog bedankt Joost). Het geratel in de bochten is nu weg, maar het is vervangen door een ander probleem.
Als ik nu door een bocht ga met flink gas bij en als ik een drempeltje af rijd, dan hoor je een luide kloenk voorin. Bij drempeltje omhoog hoor ik niks.
Waar komt die kloenk vandaan? Hij klinkt vrij hard.
Bij het monteren van de aandrijfas hebben we wel aardig aan die poot gehangen waar de remschijf aanzit, maar verder niks bijzonders.
Dit kan in ieder geval niet goed zijn. Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Carel
Als ik nu door een bocht ga met flink gas bij en als ik een drempeltje af rijd, dan hoor je een luide kloenk voorin. Bij drempeltje omhoog hoor ik niks.
Waar komt die kloenk vandaan? Hij klinkt vrij hard.
Bij het monteren van de aandrijfas hebben we wel aardig aan die poot gehangen waar de remschijf aanzit, maar verder niks bijzonders.
Dit kan in ieder geval niet goed zijn. Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Carel
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!
Re: harde kloenk vooronder
Fuseekogel of stuurkogel wel weer goed op z'n plek?
sander had dit ook en dit kwam bij sander van zijn draagarm af, die niet goed vast zat. Dus op de plek waar de draagarm scharnierend is en vast zit aan het chassis van de auto. De moer in de auto ergens onder de pedalen eventjes nakijken en zo nodig aandraaien.
In ieder geval succes met het oplossen
In ieder geval succes met het oplossen
-
- AX super weirdo
Laat het ff nakijken bij de garage, als ze zeggen dat de fuseekogel vervagen moet worden of de draagarm dan heb ik voor de bijrijderszijde nog een goeie draagarm inclusief goede fuseekogel liggen.(als jouw auto van voor 1992 is tenminste)
Je kan dan zeggen dat je nog een draagarm hebt liggen en vragen of ze die willen monteren (doen ze bij mijn garage ook)
Cheers,
R.
Je kan dan zeggen dat je nog een draagarm hebt liggen en vragen of ze die willen monteren (doen ze bij mijn garage ook)
Cheers,
R.

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX liefhebber
het is hier al enkele malen gevallen, speling op de fuseekogel is vrijwel zeker de oorzaak.
Bij het vervangen van de aandrijfas moet de fuseekogel er in en uitgeklopt worden, als hij op dat momental wat zwak was betekent dit een plotse toename van de speling met het gekende gevolg.
Bij het vervangen van de aandrijfas moet de fuseekogel er in en uitgeklopt worden, als hij op dat momental wat zwak was betekent dit een plotse toename van de speling met het gekende gevolg.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
-
Boutje is aangedraaid. Zat niet heel erg los en veel verschil maakt het niet. De kloenk klinkt nu iets zachter, maar hij is er nog steeds.
Even voor het begrip; komt de kloenk door:
1- Het terugschieten van de fuseekogel in de fusee
2- Het botsen van de fusee op de draagarm
3- Iets anders, namenlijk: ....
?
?
Even voor het begrip; komt de kloenk door:
1- Het terugschieten van de fuseekogel in de fusee
2- Het botsen van de fusee op de draagarm
3- Iets anders, namenlijk: ....
?

Oke daar komt ie. Dat borgboutje zou ik wat strakker aandraaien als ik jou was. Waarschijnlijk is dat het. (check pb) Een fusee gaat niet kapot van demontages van je veerpoot, en je complete draagarm vervangen slaat eigenlijk nergens op. Nieuwe draagarm kost ruim ?200 en het rubber en een fusee alles bij elkaar nog geen ?30.
Je kan een fusee ruwweg als volgt checken. Als je hem met de hand kan bewegen is ie aan vervanging toe.
Je kan een fusee ruwweg als volgt checken. Als je hem met de hand kan bewegen is ie aan vervanging toe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Draagarm bij brezan helemaal compleet is ruim 200 euro. fusee erin persen stelt niets voor en kan je met behulp van een bankschroef heel makkelijk zelf.
En hoe kan je een fusee bewegen
Tis een kogelgewricht er is maar een manier
deze moet je niet met de hand kunnen bewegen. een nieuwe is ook zo stijf als wat.
En hoe kan je een fusee bewegen

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
Sorry dat ik hier zo laat op reageer, maar ik was op vakantie, dus vandaar. Bedankt voor de reacties, maar ik heb ze stiekem niet meer nodig omdat ik het geluid niet meer hoor. Misschien dat het hele gebeuren zich moest zetten na het plaatsen van de andere aandrijfas ofzo.
Sander, de fuseebout was echt goed aangedraaid, dus daar lag het denk ik niet aan.
Even algemeen: gisteren remschijven en remblokken vervangen m.b.v. de handleiding van het forum en een reparatiehandleiding voor de ax. Een dagje werk en een tevreden Carel.
Sander, de fuseebout was echt goed aangedraaid, dus daar lag het denk ik niet aan.
Even algemeen: gisteren remschijven en remblokken vervangen m.b.v. de handleiding van het forum en een reparatiehandleiding voor de ax. Een dagje werk en een tevreden Carel.