Ik ben sinds kort de eigenaar van een AX volcane uit 1995. Echter bij het controleren of alles het deed aan de auto bleek dat de claxon niet werkt . Nou ben ik niet heel technisch aangelegd ofzo, en weet ik dus ook niet wat er allemaal precies aan de hand kan zijn, dus wilde ik graag weten waar ik naar zou kunnen kijken om te zien wat er mis is met mijn toeter...
Nog een vraag, zonder claxon kan een auto toch niet door de apk komen? Deze is namelijk 3 weken geleden gedaan, en hij kwam er zonder problemen doorheen .
Kunnen er twee dingen aan de hand zijn: of de stuurschakelaar werkt niet, of de claxon niet.
Daarom is het het handigst om eerst te kijken of er uberhaupt 12 volt aankomt bij de claxon. Stekkertjes los daar: multimeter of lampje er op en iemand anders even op de schakelaar laten drukken. Als er geen 12 volt aan komt, is hoogstwaarschijnlijk je schakelaar kaduuk. Als er wel 12 volt aan komt, is je claxon kapot.
Dus eerst kijken of je spanning over je toeter heb staan als je op het knopje drukt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het makkelijkst is via de onderkant. Dan vooraan vlak bij de bumper aan de bestuurderskant.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Zal morgen ff meten met de multimeter, heb vandaag ff naar de zekeringen gekeken. Er was er 1 stuk, die heb ik vervangen (f5 was het), maar dat lost het niet op. Het instructieboekje zegt dat het zekering F10 moet zijn, echter het is een boekje van het eerste model, en ik heb het tweede model AX. Dus kloppen die wel? Of is het zekeringenkastje bij een AX II anders ingedeeld?
Ik heb het ook gehad en bij mij waren het gewoon de stekkertjes. Als je ze allemaalk even bij langs gaat moet je dan even kijken of je toeter het weer doet.