Het is kort dag en René moet er thuis nog even hard aan trekken maar als het goed is doet de D-Crosser dit weekend toch echt voor het eerst mee aan het NK Off-Road Race.
Nieuwe turbo is gemonteerd en er moet alleen nog e.e.a. ingesteld worden.
Hier een link naar GoogleMaps overzicht van de publieksplaatsen bij de MiniDakar in Hardenberg a.s. weekend.
Het officiele bivak (de sleutelplek neem ik aan) is: Hardenberg, Klinkerweg 2a op oud terrein HaBo.
Meer info te vinden op: RallyManiacs.nl
Verrassing... gisteren getankt met Nigel en heb zowaar een verbruik van ca. 1:10 weten te halen!
Da's voor het eerst... is ook al 1:8 geweest..
Nog steeds op zoek naar creatieve onderblok oplossingen.
Wat Folkert ooit schreef over 1.4 onderblok, 1.6 krukas en dan de zuigers licht afdraaien klinkt ook zeer interessant. (link)
Maar vooralsnog heb ik niets kunnen vinden, of alleen dingen die ver buiten mijn budget liggen.
"Franse oldtimer van een paar duizend euro".... pfffff.
Maar ach, wel 2x de D-Crosser in beeld zullen we maar zeggen! En eigenlijk geen van de anderen...
Heb vandaag René gesproken en de D-Crosser staat veilig bij Renard en is zelfs al gewassen...
Alles is heel gebleven en René is zeer tevreden. Heeft, in tegenstelling tot het filmpje bij SBS6, eigenlijk een groot deel van de zaterdag en zondag doorgebracht met het anderen weer los trekken....
Veel deelnemers reden op semi-droog banden, niet bijster geschikt voor de modderpoel die in Hardenberg lag te wachten. De D-Crosser heeft vooralsnog enkel een soort tractorbanden, die kwam dus (vrijwel) overal wel doorheen.
Het was zwaar maar uitermate succesvol, iedereen tevreden.
@cedderzz: weet je wat alleen al het inschrijfgeld van Dakar is? En dat je dan niet eens zeker weet of je mee mag doen?
Nee ik denk niet dat een Dakar ooit zal gebeuren voor de D-Crosser, andere dichterbij (en goedkopere) gelegen rally-raids misschien wel.
Komend jaar eerst maar eens een volledig seizoen draaien, ervaring opdoen, doorsparen voor volledig rally-onderstel en visco-sperdifferentielen en vooral wat meer sponsoring.
Om ook maar aan de echte Dakar te denken moet je al gauw 2 ton in de achterzak hebben, en dan nog een maand vrij nemen.
Al met al kom je zo aan de €300.000 wil je serieus deel kunnen nemen. Denk aan reserve-delen, het huren van ruimte in een service-truck, 2 monteurs meenemen en dan nog de hele voorbereiding. Ik weet dat een stoeltje in een snelle service-truck ergens tussen de €25-35.000 ligt..., dan mag je dus tegen betaling meerijden in een niet-competitie auto.
Bovendien, 4 weken van huis is onmogelijk voor Renard Automobiles, dan moet er een hoop gebeuren.
Hoe dan ook, het begin is er.
Dan ga ik dus tóch naar Roger Waters' 'The Wall' concert in het Gelredome...
Het oudste kind (buiten mijzelf dus...) hier in huis heeft zowaar last van geringe ontluikende muzikale interesse...
Dus luisterde hij ongeveer een half jaar geleden voor het eerst naar The Wall (ik heb alles van Pink Floyd op cd) en dat gaat kennelijk sindsdien op een laag pitje verder.
Geheel onschuldig opperde ik gisteravond dat er over een half jaar die concerten in het Gelredome zijn... misschien wel leuk voor hem als eerste concert-ervaring.
Maar ja, wij gaan/kunnen dat niet betalen want het is stervensduur. Ikzelf was niet van plan te gaan want The Wall zonder Gilmour op gitaar is niet The Wall wat mij betreft. Zeker niet voor die prijzen.
Maar zo'n net 14 jarige die nog nooit waar dan ook geweest is in z'n eentje (ik heb de indruk dat veel moderne jongeren ongelooflijk onzelfstandig zijn...) gaat daar dus ook niet alleen heen.
Plannetje gesmeed om zijn kaartje en dat van z'n moeder te financieren via chantage van opa (!!??) en voila... . Dan kan 1 x-tra er dus ineens wél vanaf. €230,- voor 3 kaartjes... toch behoorlijk prijzig.
Maar goed, maandag 11 april 2011. Roger Waters, Gelredome.
Vandaag gaan we maar eens Rokkie van winterschoeisel voorzien.
De winter zit er nu echt aan te komen lijkt het.
Goede aankoop geweest vorig jaar dat setje LM.
Nigel staat sowieso al op winterbanden... die heeft niks anders .
Allemaal mooi, maar laten we allemaal een beetje hopen op een ijsvrije en pekelvrije dag. Als er ook maar een sneeuwvlokje wordt gedetecteerd blijft de RO waarschijnlijk in de stalling. En om heel eerlijk te zijn heb ik geen zin om met de AX naar de meeting af te reizen. Is maar zo "gewoontjes"
Die laatste gaat hem ws niet worden, evenals de first 16v.Er is aardig wat sneeuw voorspelt en gezien ze in nederland maar al te graag pekel op de weg strooien alsof het sinterklaas is blijven beide mooi warm binnen .
Nee, gelukkig ben jij op dat gebied het lichtend voorbeeld.
Altijd alleen maar belangrijke aanvullingen, geschreven in elegante volzinnen, strikt zakelijk en to-the-point.