Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat klopt:Mastenhose wrote:Ik heb ooit een oplossing gezien met vulplaatjes om zo de stabistang iets lager uit te laten komen, als ik me niet vergis.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=161
Zo, vandaag even plaatjes gezocht om tussen de stabilisatorstangklemmen te maken. Plaatmetaal hadden we niet meer, maar vond grote carrosserieringen met een soort uitsteeksel. Paste perfect, en het rubber word op de plek gehouden.
Weer terug gebouwd, en al het geklapper is weg (H)
Foto's van de bezigheden had ik niet, wel een foto van de GTi tussen wat voertuigen die gemiddeld 5x meer wegen
Weer terug gebouwd, en al het geklapper is weg (H)
Foto's van de bezigheden had ik niet, wel een foto van de GTi tussen wat voertuigen die gemiddeld 5x meer wegen
Nou... het is nog wel een aardige bende. Al ben ik steeds dingen die ik vervang/los haal wel aan het schoonmaken Mocht het nog weer lekker weer worden zodra de kabelboom erin zit dan spuit ik hem nog wel even af met de hogedruk.
Kabelboom is inmiddels weer aardig droog en schoon.
En gaan we beginnen met de restauratie, deze kabelboom komt van Browny af... en heeft precies de zelfde problemen als dat ik had.
Dus deze rustig aan helemaal netjes en nieuw maken, en dan erin zodat ik 100% zeker weet dat dat geen problemen meer kan geven.
Kabelboom is inmiddels weer aardig droog en schoon.
En gaan we beginnen met de restauratie, deze kabelboom komt van Browny af... en heeft precies de zelfde problemen als dat ik had.
Dus deze rustig aan helemaal netjes en nieuw maken, en dan erin zodat ik 100% zeker weet dat dat geen problemen meer kan geven.
Bleegh... wat is dat toch met Fransen en elektronica?
De kabelboom had ik inmiddels helemaal gerepareerd.. althans, alle blote kabels los geknipt, krimpkous erom en weer gesoldeerd.
Vandaag de hele boel er in gezet... 100x alles gechecked, accu erop.. en ik kon gaan lassen met de accupolen
Kortsluiting ergens dus... nouja alles stekkers los, en enigste wat er nog op zat waren de startmotor ( die kun je domweg niet verkeerd aansluiten ) en de dynamo.. waar het zelfde voor geld. Nou nog steeds een groot gevonk als ik de accu erop wil zetten.
Heb al wel een punt gevonden waar ik van denk, nou dat klopt niet helemaal lekker.. De witte 3polige stekker van de verlichtingsboom als ik het goed heb.
Daar is een blauwe draad af geknipt, maarja dat zou niet voor kortsluiting mogen zorgen...
Voor vandaag de moet maar opgegeven... wel fijn, de kabelboom zou verder goed wezen... nouja blijkbaar ook niet
De kabelboom had ik inmiddels helemaal gerepareerd.. althans, alle blote kabels los geknipt, krimpkous erom en weer gesoldeerd.
Vandaag de hele boel er in gezet... 100x alles gechecked, accu erop.. en ik kon gaan lassen met de accupolen
Kortsluiting ergens dus... nouja alles stekkers los, en enigste wat er nog op zat waren de startmotor ( die kun je domweg niet verkeerd aansluiten ) en de dynamo.. waar het zelfde voor geld. Nou nog steeds een groot gevonk als ik de accu erop wil zetten.
Heb al wel een punt gevonden waar ik van denk, nou dat klopt niet helemaal lekker.. De witte 3polige stekker van de verlichtingsboom als ik het goed heb.
Daar is een blauwe draad af geknipt, maarja dat zou niet voor kortsluiting mogen zorgen...
Voor vandaag de moet maar opgegeven... wel fijn, de kabelboom zou verder goed wezen... nouja blijkbaar ook niet
Staat alleen een subje die geschakeld word met de radio die uit staat standaard nadat de spanning eraf is geweest.
Verder, normaal krijg je alleen een klein vonkje zodra je hem er tegen aan houd.. en verder niet meer. Nu bleef die maar doorvonken, en ook zo hard dat de klem bleef plakken aan de pool.
Verder, normaal krijg je alleen een klein vonkje zodra je hem er tegen aan houd.. en verder niet meer. Nu bleef die maar doorvonken, en ook zo hard dat de klem bleef plakken aan de pool.
Nou, de auto doet het weer Voor paar tientjes een dynamo op de sloop gehaald. Had de oude eruit, en er kwam allemaal stukken isolator uitvallen de bout waar je de kabel aan zet, was kapot gebroken intern... en sloeg zo af en toe tussen de rotor.
Moet alleen nog de vacuum vervroeger ( kleine dingetje links aan het parafraan ) aansluiten.. Zit op deze boom een andere stekker.. dit is een inplug aansluiting, en ik moet de standaard 2polige stekker erop hebben.
Verder kreeg ik vandaag me Xenon lampjes binnen...
Direct even aangesloten, en mooi gelig licht Alleen nu nog het probleem dat bij grootlicht aan het dimlicht uitschakeld. Iemand een idee om dit tegen te gaan?
Moet alleen nog de vacuum vervroeger ( kleine dingetje links aan het parafraan ) aansluiten.. Zit op deze boom een andere stekker.. dit is een inplug aansluiting, en ik moet de standaard 2polige stekker erop hebben.
Verder kreeg ik vandaag me Xenon lampjes binnen...
Direct even aangesloten, en mooi gelig licht Alleen nu nog het probleem dat bij grootlicht aan het dimlicht uitschakeld. Iemand een idee om dit tegen te gaan?