*Blaas, Blaas, hoest, kuch, nies... Zo, die is weer stofvrij.
Ik style niet zoveel als anderen, ik werk niet zoveel aan de auto als anderen (enige wat er tussendoor gebeurt is, is een Driem, maar is dat nou zo boeiend?), maar vandaag mag ik ook wat laten zien. Terwijl het metaalslijpsel nog van mij afvalt, ben ik trots te vertellen dat ik, na een flinke tijd ruzie maken, de oude mistlampen eruit heb. En dat zonder gebruik te maken van een slijptol en de units nog heel.
Allereerst een frontaalplaat van hoe het was:
Na wat uitboren van de koppen, kon ik de units eruit halen. Door het geboor was het laatste beetje chroom van de reflector ook los gegaan, maargoed, uiteindelijk stond de auto er dus zo bij:"
Maarja, dan heb je nog die kutschroeven die met geen mogelijkheid te draaien waren. Ze waren zo rot, ik zette er een schroevendraaier en in de kop werd spontaan dol na wat kracht erop gezet te hebben :S Ik heb ze zelfs geprobeerd te zagen met een babyzaagje, maar je komt er gewoon niet bij, zelfs niet de auto deels opgekrikt. En uiteindelijk gewoon op de parkeerplaats voor huis ze zonder problemen uitgeboord.
Nouja, uiteindelijk met een nijptang de metaaltjes die voor en achter de schroef zaten en zo zorgde dat ik ze er niet af kreeg, losgeknipt en toen was dit het resultaat. Achter de mistlamp zien we de kabel alweer lopen van de verlichting, die was gelukkig blijven zitten en die doet het nog, dat is al getest voordat er uberhaupt ook maar iets losgehaald was, behalve de aansluitpuntjes onder de kap:
Morgen even 8 grotere ringetjes halen dan dat er nu bijzitten en de nieuwe mistlampen plaatsen. Wellicht maak ik daar nogmaals fotos van.