Olie verversen met Action olie?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Olie verversen met Action olie?
De olie in mijn AX is wel heel erg zwart.
Vanmiddag was ik bij de Action en die hadden half-synthetische 10W-40 olie voor 4 liter E 8,39.... Specificaties waren SL dus gewoon goed (Mercedes-Benz en VW approved enzo).
Gewoon doen in mijn AXje? Incl. nieuw filter uiteraard.
Oja, ze hadden er ook 2 soorten koelvloeistof. Normale en G12 voor iets meer dan 1 euro per liter....
Vanmiddag was ik bij de Action en die hadden half-synthetische 10W-40 olie voor 4 liter E 8,39.... Specificaties waren SL dus gewoon goed (Mercedes-Benz en VW approved enzo).
Gewoon doen in mijn AXje? Incl. nieuw filter uiteraard.
Oja, ze hadden er ook 2 soorten koelvloeistof. Normale en G12 voor iets meer dan 1 euro per liter....
Die olie voldoet aan de SPI-CC klasse voor de AX (minimaal SF kwaliteit), dus is prima.
En daar hoef je echt niet eerder weer de stop uit te draaien, da's gewoon bull...
Iedereen mag zelf bepalen welke olie hij/ zij in de auto fl*kkert, voor de een is dat vloeibaar goud van alleen het allerallerbeste merk, voor mij is dat gewoon Aldi-/ Action olie van een SF-kwaliteit of beter...
Alleen groene of blauwe koelvloeistof gebruiken, niet die roze..
De allergoedkoopste dus, die van 1,65 euri/ L.
En daar hoef je echt niet eerder weer de stop uit te draaien, da's gewoon bull...
Iedereen mag zelf bepalen welke olie hij/ zij in de auto fl*kkert, voor de een is dat vloeibaar goud van alleen het allerallerbeste merk, voor mij is dat gewoon Aldi-/ Action olie van een SF-kwaliteit of beter...
Alleen groene of blauwe koelvloeistof gebruiken, niet die roze..
De allergoedkoopste dus, die van 1,65 euri/ L.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- AX super weirdo
-
- AX super weirdo
Je moet gewoon blauwe koelvloeistof hebben voor je auto, rood en blauw gaan NIET samen naar mijn weten. Blauwe koelvloeistof derin pleuren, en om de 2 jaar verversen zou ik doen. Kan je gewoon bij Brezan/Halfords ofzo halen, die ik heb gehaald gaat tot -26 ofzo, halen we toch nooit in NL dus meer dan zat.
Trouwens, Action olie IS NIKS MIS MEE. Weet je waarom, de olie van nu is 100.000.000.000.000x beter dan de beste Shell/Castrol weet ik veel wat olie van begin jaren '90. En toen moest je ook om de 10/15k verversen, en nu ook. Dus die Action motorolie is zelfs beter voor je motor dan wat er toen origineel geleverd werd!!! Vergeet dat niet.
Sterker nog, ik denk dat veel te dunne olie funest is voor je motorblok, bijv. volsynthetische olie, waarom? Omdat je motorblok daar niet voor is ontworpen, net als moderne motoren niet zijn ontworpen voor 15w40, gaat je motor op den duur ook stuk van. Gewoon die olie halen dus.
De 15w40 is wel gebaseerd op hele oude specs, dus ik zou die niet zo snel nemen (alhoewel dat bij een AX/106 niet veel zal uitmaken denk ik).
Trouwens, Action olie IS NIKS MIS MEE. Weet je waarom, de olie van nu is 100.000.000.000.000x beter dan de beste Shell/Castrol weet ik veel wat olie van begin jaren '90. En toen moest je ook om de 10/15k verversen, en nu ook. Dus die Action motorolie is zelfs beter voor je motor dan wat er toen origineel geleverd werd!!! Vergeet dat niet.
Sterker nog, ik denk dat veel te dunne olie funest is voor je motorblok, bijv. volsynthetische olie, waarom? Omdat je motorblok daar niet voor is ontworpen, net als moderne motoren niet zijn ontworpen voor 15w40, gaat je motor op den duur ook stuk van. Gewoon die olie halen dus.
De 15w40 is wel gebaseerd op hele oude specs, dus ik zou die niet zo snel nemen (alhoewel dat bij een AX/106 niet veel zal uitmaken denk ik).
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
Helemaal mee eens!Pascal wrote:Die olie voldoet aan de SPI-CC klasse voor de AX (minimaal SF kwaliteit), dus is prima.
Ik draai al bijna twee ton met deze Action olie in mijn XM 2.1 TD, nu km-stand 415.000.
Verversingsinterval 15.000 tot 20.000 km, geen enkel probleem, ook niet in deze motor met hydraulische klepstoters.
Geen olieverbruik merkbaar.
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet
AX 14 TGS 5-portes orga 5834 couleur EJX-cS Rouge Furio, presque "toutes options"
-
- AX super weirdo
-
- AX super weirdo
Voor oliefilter en bougies is dat grote onzin. Het gaat nl. om een TU blok. Naast de AX is dat in erg veel andere modellen geleverd geweest. In mijn Saxo ligt een TU en in de C3 en C4 Coupe die ik heb gehad ook.
Mijn dealer heeft dat spul gewoon op voorraad liggen.
Je kunt overigens ook langs de Peugeot Dealer, het blok is ook in een lading Peugeots geleverd geweest.
Mijn dealer heeft dat spul gewoon op voorraad liggen.
Je kunt overigens ook langs de Peugeot Dealer, het blok is ook in een lading Peugeots geleverd geweest.