1 voor de mistlichten inderdaad, heb daar ook 2 op de GTI. Misschien even kijken wat het zonder doet, heb een vermoeden dat het dan voor groot licht is...v.andriessen wrote:bij mij zitten er daar twee... één van die twee is een relais voor de mistlampen. Die andere weet ik niet. Misschien voor de koplampen?Pgoddijn wrote:Al, maar op de GTI. Dit was even snel kijken of de veerpootbrug wilde passen...Mastenhose wrote:Komop Peter, pas dat beugeltje eens aan, dan past alles gewoon keurig netjes, ook mét veerpootbrug!
KLIK
Maar goed, wat doet dat relais nou eigenlijk?
Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
Zo, de TGE doet het weer! Kabelbreuk, bekende stekker onder de ECU (wit, 3-polig). De blauwe was de boosdoener. Toen Bas het noemde begon ineens een licht te branden. Het blok van Jordi had die kabel al zonder stekker, bij m'n oude blok was het al direct doorverbonden en ik heb nog een kabelboom liggen van het GTI-blok wat ik hier heb staan en had daar al eens gekeken hoe dat daar zat. Zelfde geintje dus . Maar ik dacht eigenlijk dat dit een GTI-kwaal was, wist niet dat deze stekker ook in andere modellen te vinden was .
Hoe dan ook, doorverbonden en het werkt weer prima. En vrijwel alle massapunten zijn weer netjes .
Hoe dan ook, doorverbonden en het werkt weer prima. En vrijwel alle massapunten zijn weer netjes .
Dacht dat het alleen een GTI probleem was, anders een DIS-ontsteking probleem... Maar goed, blijkt dat een verdeelkapper er ook last van heeft . Allang blij dat ie het weer doet, ga ik eens vrolijk naar het grofvuil. Heerlijk zo'n trekhaak!raoel wrote:Is dat een Magnetti Marelli verzinsel? Plaatje? (ben wel benieuwd)
edit: plaatje staat al in het probleem-topic
Hmm, niet bijzonder veel vermogen in de TRS, bleek dat ie moeite had met een volle aanhanger bij een lullig heuveltje . Maar goed, voor de rest rijdt ie prima .
Vandaag nog even naar de Kwikfit. Geen nood, had een mannetje met luchttol nodig. Sommige naafmoeren kunnen flink vast gaan zitten .
Verder nog even wezen poetsen op een nokkenas:
Links nog viezig, rechts het glijoppervlak gedaan. Vraag me nu nog af, wat kan ik hier aan verlichten (tunen ).
Je moet wat, het is in ieder geval goed voor de armspieren
Vandaag nog even naar de Kwikfit. Geen nood, had een mannetje met luchttol nodig. Sommige naafmoeren kunnen flink vast gaan zitten .
Verder nog even wezen poetsen op een nokkenas:
Links nog viezig, rechts het glijoppervlak gedaan. Vraag me nu nog af, wat kan ik hier aan verlichten (tunen ).
Je moet wat, het is in ieder geval goed voor de armspieren
Zo, evenals wat andere leden hier afgezakt naar Goes voor een testje.
Even een foto, scanner had ik niet in de auto liggen
Toch wel leuk. Eerste run op 3.5 bar benzine druk, 2e op 3 bar. Toch een verschil. Rijdt nu wel iets lekkerder en rustiger, stond voorheen op de volle 4 .
Kijken of ik binnenkort weer de 400 liter op 1 tank haal
Even een foto, scanner had ik niet in de auto liggen
Toch wel leuk. Eerste run op 3.5 bar benzine druk, 2e op 3 bar. Toch een verschil. Rijdt nu wel iets lekkerder en rustiger, stond voorheen op de volle 4 .
Kijken of ik binnenkort weer de 400 liter op 1 tank haal
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Peter van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Beter laat dan nooit, maar ik heb dus het antwoordPgoddijn wrote:Al, maar op de GTI. Dit was even snel kijken of de veerpootbrug wilde passen...Mastenhose wrote:Komop Peter, pas dat beugeltje eens aan, dan past alles gewoon keurig netjes, ook mét veerpootbrug!
KLIK
Maar goed, wat doet dat relais nou eigenlijk?
Bij toeval ontdekt omdat ik dat relais ineens in twee stukken in mijn hand had. Groene kapje kwam los van de behuizing, toen ik het wilde vervangen, tikte ik het perongeluk aan zodat het contact maakte. Gevolg: De ventilator op de radiateur gaat blazen zolang het relais contact maakt, en anders niet.
Dus het is volgens mij de aansturing van je koelvin.