Joop - AX Allure '95, 1.1i

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Ik stond vandaag al met de motorkapsteun, die staaf, in mn hand te kloten aan dat slot in het donker met een rotkop, kijken of ik morgen meer aanspraak heb met de schroevendraaier om "the trunk" ff open te maken :lol:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

haha ik kwam er eigenlijk ook niet meteen op :P

Image
Voor alle duidelijkheid. Ik doel op de ijzeren beugel die boven de letter A van axclub.net staat. :P

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Hey Joop, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is, zullen we dat vanmiddag eens even op gaan lossen? Tot straks!
Image Image

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Doen we, al waag ik over een uur alvast poging 1.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Johan & Joop:

Er was net zoals op een andere foto op t forum 1 stukje metaal dat op de cilinder hoort afgebroken. Gelukkig had Johan nog een compleet slot liggen dus ff alles uit elkaar getrokken, ijzertje verwisseld, de beugel echt op precies de goeie positie gezet dat je de kofferbak nu met een mooi geluid dicht kan slaan en we zijn er helemaal happy mee. Ter beloning gaan we daalijk een aantal slopen bezoeken :D
Image Image

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Vandaag was een topdag voor mijn AX:

first things first, dit kan inmiddels weer
Image

daarna gezorgd dat het slot weer een slot werd met dank aan Johan's onderdelenmagazijn
Image

En op de sloop een antanne-connector meegenomen (is kapot), dakstijlen (eentje heeft een stukje afgebroken plastic), bx olievuldop erop geschroeft, komlamp-unit gescoord (zit een barst in LV) en last but not least:
Image
kwamen we een ontzettend vadsig K&N luchtfilter tegen in een Xantia en die meegenomen voor schandalig weinig geld. Uiteraard meteen erop geschroeft, paste perfect en het resultaat klinkt als een jachtvliegtuig :D . Ik heb Johan beloofd dat het volgende supervette-moeten-we-perse-allebei-hebben-slooponderdeel voor hem is.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Hehe Boys will be boys :D

Mooi werk allemaal!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

bwhoaaaap :D
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Wad een Nice dagje Joop! En je auto klinkt echt enorm relaxed nu!
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit. Lekker bezig :D

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

bwhoaaaap :D
precies dat ja.

Ik heb er zelfs mijn moeder enthousiast over! Ik ben nu aan het werk aan de notebook service centre balie, en tijdens de tentamenweken komt er ongeveer niemand langs. Dus ik zit nu letterlijk mijn tijd uit te zitten op het ax-forum tot ik weer achter het stuur kan kruipen :lol:

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Image

Zo ben je het ene moment lekker aan het cruisen over de A50 in je AX, en zo ben je op het andere moment lekker aan het cruisen over de A50 in een takelwagen. Aan Allure heeft deze AX geen gebrek.

Het kwaad bleek een schakelstang (die grote meteen aan de pook) die helemaal op was. Kon het al voelen aan het losjes schakelen maar wist niet dat vervangen zo'n noodzaak bleek.

Het makkelijkst leek me eentje van de sloop ofzo halen en die eronder (laten) zetten. De ANWB redder-van-de-avond had het over een revisie setje maar heb zelf geen id of je die voor AX'en hebt?

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

dubbelpost

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Als de schakelstang losgeschoten is, was op zich een tie-wrap ook al voldoende geweest...


Revisie-setjes ken ik niet; je kunt ze idd prima van de sloop halen en dan goed opletten wat de staat van het kogelgewricht is: aan de binnenkant zit een plastic randje die ervoor zorgt dat hij vast zit. Dit slijt na jaren en daarom schieten ze er nog wel eens uit.

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Ok, en als ik 'm nou aan 1 kant op de stoep parkeer zodat ik eronder kan liggen, is 't dan makkelijk te vervangen?

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ja; al vind ik zelf van bovenaf makkelijker (het is een beetje strekken maar je kunt er wel bij...).

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Weet je t zeker?

Image[/img]

Nr 1 dus voor de duidelijkheid. Daar kan je van boven toch helemaal niet bij? Zag m iig van onder bungelen toen m'n auto opgetakeld werd. Of zou die vent nou nr 3 en 4 het kommentje hebben bedoeld... xD morgen eens goed kieken.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

oh DIE lange

je hebt ook 3 schakelstangen (3, 5, 7 op 't plaatje), waarvoor mijn verhaal geldt, en daar wordt ook wel eens aan gerefeerd als "de korte" of "de lange" :-)


Sorry, dan geldt mijn verhaal niet. Dan zou ik idd zeggen dat je daar van onderen bij kan (en dat kan idd wel, als de stoep hoog genoeg is :) ).

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

DIE lange ja :) Ik heb vanochtend ekkes gekeken onder de wagen en als ik t goed heb zit al het ijzerdraad nu rond dat gat waar de kogel van nr 2 in moet.

Een garage heeft een goeie liggen voor 20 euri (goeie prijs toch?) maar het eronder zetten zou dan 50-60E kosten. Maar wat is er zo moeilijk aan dan? Je moet toch die kogel van nr 2 erin klikken, andere stangetjes erop klikken en aan de andere kant met 2 schroeven die stang aan je pook vastmaken? Iemand hier ervaring mee?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gewoon dat onderdeel kopen en zelf proberen te monteren! Als het niet lukt kun je toch altijd nog terug om 't te laten doen?

Wat betreft de prijs, geen idee of dit schappelijk is, maar zou me kunnen voorstellen dat er clubleden zijn die 'm voor minder hebben...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply