Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

v.andriessen wrote:
Happytree wrote:Hou er rekening mee trouwens dat de meeste semis slicks niet aan temperaturen onder de 0 graden mogen worden blootgesteld vraag dit na zonde als ze stuk gaan.
wanneer ga jij nou eens punten en komma's gebruiken want als je zo schrijft moet ik echt een paar keer je zin lezen voor dat ik uberhaubt begrijp wat je nu hebt opgeschreven dat is een beetje irritant als je het niet kan moet het gewoon zeggen dan helpen we je er wel bij als je dat wilt dan tenminste ik kan heel goed begrijpen dat je daar geen zin in hebt maar het leest gewoon een stuk makkelijker is wel zo fijn voor je vrinden die het lezen toch.
Je hebt gelijk ben me van dit kwaad bewust, ik kan het wel maar het kost zo ontzettend veel tijd. Moet ook zeggen dat ik kwa talen een rampen jong ben gelukkig heb ik het al geaccepteerd! Nu jij nog :twisted:

Even zonder dollen, ik zal proberen er op te letten, ik heb natuurlijk alles over voor een zo fijn mogelijk forum :wink:

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

q01z wrote:die banden zien er inderdaad niet uit alsof je ermee door de regen of ijzel wil rijden!

maar op een droge zonnige dag.... :oops:

gister trwns wat mooie stofweggetjes 'gevonden' fenwick, zou jij je ook wel vermaken.. mijn standaardroute lag vol met opgedroogd slik, er lag dus gewoon ±2cm stof op het asfalt! GLAD maar leuk :) :oops:
Die gaan we eens moeten komen testen :D

@ vincent: euh 110 of 120€/stuk geloof ik

@Jordi: idd, dat weet ik. Ik heb het gevraagd tegen hoeveel ze konden, maar ik ben het alweer vergeten :P
Maar de kans ik wel reeel dat als het gaat vriezen, ik terug met andere banden ga rijden. Ik heb nog een setje yokohama banden in de goeie maat liggen. Kmoet ze enkel nog op een setje velgen zien te krijgen.
Tkan ook zijn dat ik deze winter op standaard 13" ga rijden :)

En ik ben vanmorgen begonnen met het invoeren van de ax, en totnutoe verloopt het 'redelijk' vlot eigenlijk. Ik ben vanmorgen eerst naar de douane geweest om de invoer aan te vragen. kostprijs: 35€CENT :P
Dan had ik al een afspraak gemaakt met de invoerkeuring om 9u, dus dat kwam mooi uit.
Daar heb ik de volgende afkeurpunten:
Image
Tvalt wel nog mee eigenlijk. Kdenk dat het slechtste de handrem en het laswerk zijn.

Afkeur op het olielek is wel gezeik want de lekkage is echt niet zo erg => hoge drukspuit
De parkeerremslag vond ik ook gezeik, maarja. Hopelijk moeten de trommels niet open.
We hebben weer wat te doen.

De identificatieplaat + gelijkvormigheidsattest zijn normaal dat die ontbreken. Die moeten nog worden aangevraagd.

Ohja, tfijne is wel dat van zodra hij nu door de keuring is, ik kan beginnen met mijn ombouw. Vanaf binnen een maandje moet ik wel terug voor een herkeuring, maar ik heb het nagevraagd en dat mocht.
Meevaller :)

beefy
Roltabak
Roltabak

Post by beefy »

goed bezig broer en we zullen daar wel een mouw aan passen, ik zal deze week andere schokdempers monteren :)
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

beefy
Roltabak
Roltabak

Post by beefy »

goed bezig broer en we zullen daar wel een mouw aan passen, ik zal deze week andere schokdempers monteren :)
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

ideaal!

jb
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jb »

ik heb deze kunnen bewonderen bij de keuring :D
dit is een ideale basis voor zijn project , wel wat werk aan , maar ik vind het een mooie koop en tzal zeker een mooie ax worden

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

Happytree wrote:
v.andriessen wrote:
Happytree wrote:Hou er rekening mee trouwens dat de meeste semis slicks niet aan temperaturen onder de 0 graden mogen worden blootgesteld vraag dit na zonde als ze stuk gaan.
wanneer ga jij nou eens punten en komma's gebruiken want als je zo schrijft moet ik echt een paar keer je zin lezen voor dat ik uberhaubt begrijp wat je nu hebt opgeschreven dat is een beetje irritant als je het niet kan moet het gewoon zeggen dan helpen we je er wel bij als je dat wilt dan tenminste ik kan heel goed begrijpen dat je daar geen zin in hebt maar het leest gewoon een stuk makkelijker is wel zo fijn voor je vrinden die het lezen toch.
Je hebt gelijk ben me van dit kwaad bewust, ik kan het wel maar het kost zo ontzettend veel tijd. Moet ook zeggen dat ik kwa talen een rampen jong ben gelukkig heb ik het al geaccepteerd! Nu jij nog :twisted:

Even zonder dollen, ik zal proberen er op te letten, ik heb natuurlijk alles over voor een zo fijn mogelijk forum :wink:
ik heb alles, behalve een talen knobbel.... Engels gaat prima maar de rest is werkelijk belabbertdtdtttddtd :wink:

(maar effe zonder dollen, het leest echt een stuk fijner met komma's en punten :D )
Last edited by v.andriessen on MonOct18, 2010 10:15:14 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

v.andriessen wrote:
Happytree wrote:
v.andriessen wrote:

ik heb alles, behalve een talen knobbel.... Engels gaat prima maar de rest is werkelijk belabbertdtdtttddtd :wink:

(maar effe zonder dollen, het leest echt een stuk fijner met komma'sen punten :D )
Vergeet de spazi's niet, andries :wink:

jb
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jb »

ben blij te zien dat de boite erinzit
heb je kunnen testrijden
de boite werkt goed? anders alles ok met de ax?
veel plezier iig

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

jb wrote:ben blij te zien dat de boite erinzit
heb je kunnen testrijden
de boite werkt goed? anders alles ok met de AX?
veel plezier iig
Boite doet het goed ja ;)
Wel niet zonder slag of stoot.
Ik had eerst die gedemonteerd van de GT carb (gtibak), om dan te zien dat er een barstje zat bij de ontkoppelingshevel. Ik ben er dan mee naar een lasfirma gereden waar ze hem onmiddelijk hebben proberen te lassen, maar dat ging niet omdat het geen puur aluminium was, maar een legering. Dan de avond voor vroemdag nog ff snel de vbak van mijn bordeaux GTI gemonteerd, en die doet het eigenlijk nog goed :) (was wel ff baal-momentje dat ik mijn tijd had verkwist aan die andere bak)

Maargoed, de GTcarb... Bij aankoop wist ik dat die schade gehad heeft, maar ik wist niet dat het zo erg was.
Een veerpootbrug pastte niet zonder ze helemaal te verstellen. Minstens een cm verschil. En de afstand tussen de wielcenters l/r scheelde ruim anderhalve cm. Het plaatwerk achter de bijrijderkoplamp had niet meer z'n oorspronkelijke vorm en het plaatwerk achter het spatbord zag er nog minder goed uit. Daarbij kwam dan nog dat de auto geweldig uit elkaar ligt en de elektriciteit een echte puinhoop is aangezien ze halverwege gestopt zijn na een verbouwing naar ph2 elektriciteit.
Voor mij helaas reden genoeg om hem af te breken.
Onderstaande foto's geven alvast wat hints voor wat hij nu al nuttig blijkt:

Image
Image
Image

Het kleine gaatje achter de koplamp van de GTI bleek toch groter dan verwacht. En als je dan toch bezig bent:
Image
Image
(plaatwerk uit de thalassa-zijflank :P)
Image
Der is nog nix afgekit of platgeslepen of deftig gespoten. Het moet nu enkel door de keuring geraken, en dan doen we alles van carosserie in 1 keer. :)

Image
Image
En het stuk kofferplaat uit de gtcarb komt aan de andere kant vd koffer vd gti *-)
Binnenkort terug updates!

Ohja, bedankt Stino voor het lassen! ;)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Net laswerk Fenwick, en zo te zien wordt veel plaatwerk van de afgeschreven AX goedgebruikt :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Weer lekker creatief bezig zie ik :), kun je met behulp van die zwarte GT niet de rode gti weer klaar maken? ("subframe" oid overzetten?)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Suc6 fenwick, ben gelukkig al klaar en moet nog even wachten tot de spuiter e.d klaar is ;)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

ik zie het al die onderdelen worden goed gebruikt 8)
Jeroen ook weer gelukkig.
en die velgen :shock:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

jb
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jb »

Joost wrote:ik zie het al die onderdelen worden goed gebruikt 8)
Jeroen ook weer gelukkig

heeeeeel gelukkig
dat stuk gaat in mijn volcane ,dus die GT was erg nuttig

ik heb de schijf en laswerken gezien van fenwick en moet zeggen dat het keurig word gedaan , echt top
en leuk te zien dat je wie is wie is upgedate
dit word echt een projectje om te volgen :-)
iig succes (y)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Joost wrote:en die velgen :shock:
:sign3:

Verder lekker bezig geweest Fenwick! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Jeroen ook weer gelukkig
Henk Bats wrote:Net laswerk Fenwick, en zo te zien wordt veel plaatwerk van de afgeschreven AX goedgebruikt :wink:

Groetjes, Henk
Inderdaad, als we een ax slopen (wat we altijd proberen te vermijden), doen we het wel goed. Ik ga nog eens foto's moeten nemen van de thalassa. Die is pas kaal :P

TTF wrote:Weer lekker creatief bezig zie ik :), kun je met behulp van die zwarte GT niet de rode gti weer klaar maken? ("subframe" oid overzetten?)
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar stukken koets uitboren op de puntlassen is echt niet makkelijk zonder het te beschadigen. En volgens mij kost het benodigde plaatwerk eigenlijk niet zoveel. Het probleem is eerder om het subframe er perfect recht onder te lassen zonder richtbank :) (richtbank = zeker +1000€ erbij)
(moesten er mensen zijn die het goed denken te kunnen zonder richtbank, be my guest :))
Drake wrote:Suc6 fenwick, ben gelukkig al klaar en moet nog even wachten tot de spuiter e.d klaar is ;)
dankje!

jb wrote: heeeeeel gelukkig
dat stuk gaat in mijn volcane ,dus die GT was erg nuttig

ik heb de schijf en laswerken gezien van fenwick en moet zeggen dat het keurig word gedaan , echt top
en leuk te zien dat je wie is wie is upgedate
dit word echt een projectje om te volgen :-)
iig succes (y)
ook dankje :P
Een C-stijl is volgens mij toch wel het origineelste verjaardagscadeau dat je ooit gehad hebt? :D

Image

Jeroen ook weer gelukkig.
en die velgen :shock:
Mastenhose wrote:
Joost wrote:en die velgen :shock:
:sign3:

Verder lekker bezig geweest Fenwick! (Y)
Dankje, maar die achterste velgen zijn kl*te want ik krijg ze er niet af want er zitten slotbouten op waar ik het sleuteltje niet van heb :(
Misschien dat ik eens met een foto van zo'n bout naar de bandencentrale ga gaan...

jb
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jb »

hahaha
het is idd het origineelste verjaardagscadeau dat ik ooit gehad hebt :-)
nogmaals dank u , tzal een mooi plaatsje krijgen in mijn volcane lol :lol:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

post eens een foto van de bouten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

@ fenwick..

kun je geen mal maken die GT, zodat je een uitgangspositie hebt en dan alles van de gti vastlassen :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Post Reply