Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
- Location: Vegelinsoord
- Contact:
Ik heb je nog zien staan!
Kwam voor stage terug van enschede, zie een witte Citroën bx in de berm staan bij zwolle, met een verdacht bekende jongen er naast te bellen.
Ik dacht al, dat kan niet missen. witte bx, dat moet Bas wel zijn.
suc6 met t fixen, mooie wagen trouwens je bx!.
grtz.
Hedzer Durksz
citrofiel met een vw lupo 3l....ahum.
Kwam voor stage terug van enschede, zie een witte Citroën bx in de berm staan bij zwolle, met een verdacht bekende jongen er naast te bellen.
Ik dacht al, dat kan niet missen. witte bx, dat moet Bas wel zijn.
suc6 met t fixen, mooie wagen trouwens je bx!.
grtz.
Hedzer Durksz
citrofiel met een vw lupo 3l....ahum.
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
Haha! Grappig dat je me zag staan. Had je haast dan, dat je doorreeddurksz wrote:Ik heb je nog zien staan!
Kwam voor stage terug van enschede, zie een witte Citroën bx in de berm staan bij zwolle, met een verdacht bekende jongen er naast te bellen.
Ik dacht al, dat kan niet missen. witte bx, dat moet Bas wel zijn.
suc6 met t fixen, mooie wagen trouwens je bx!.
grtz.
Hedzer Durksz
citrofiel met een vw lupo 3l....ahum.
Hehe, na 2 week rijdt de BX weer en ook bijzonder goed!
Gisteravond heeft een collega (automonteur) onder mijn toeziend oog de koppeling vervangen.
De versnellingsbak was er vrij vlot achter weg maar de hevel was ín de bak uit de drukgroep geraakt. De plaats waar de hevel vast zat was zelfs losgebroken.
Het terugbouwen van de versnellingsbak nadat de drukgroep en koppelingsplaten waren vervangen duurde wat langer want de hevel wilde af en toe weer is loskomen dus kon alles er weer opnieuw achter vandaan.
Al met al is het gelukt en is er in plaats van het bekende stiftje een boutje tussengelast. Deze blijft prima op zijn plek zitten en de BX koppelt en schakelt weer geweldig!
Foto's:
Hevel krom
Gescheurd... Ook is te zien dat deze al is eerder is gelast
Gisteravond heeft een collega (automonteur) onder mijn toeziend oog de koppeling vervangen.
De versnellingsbak was er vrij vlot achter weg maar de hevel was ín de bak uit de drukgroep geraakt. De plaats waar de hevel vast zat was zelfs losgebroken.
Het terugbouwen van de versnellingsbak nadat de drukgroep en koppelingsplaten waren vervangen duurde wat langer want de hevel wilde af en toe weer is loskomen dus kon alles er weer opnieuw achter vandaan.
Al met al is het gelukt en is er in plaats van het bekende stiftje een boutje tussengelast. Deze blijft prima op zijn plek zitten en de BX koppelt en schakelt weer geweldig!
Foto's:
Hevel krom
Gescheurd... Ook is te zien dat deze al is eerder is gelast
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Er is inderdaad weer een echte VALEO in gekomen. Doen het natuurlijk gelijk goed!
Uiteraard zit er boven de versnellingsbak ook een motorsteun, wat ook nog een leuke klus was om die terug te plaatsen.
Inderdaad, een brug en gereedschap waaronder zo'n motorsteun bij de hand is ideaal. Ook de bouten loshalen mooi met een luchtsleutel, zo heb je alles binnen de kortste keren los!
Uiteraard zit er boven de versnellingsbak ook een motorsteun, wat ook nog een leuke klus was om die terug te plaatsen.
Inderdaad, een brug en gereedschap waaronder zo'n motorsteun bij de hand is ideaal. Ook de bouten loshalen mooi met een luchtsleutel, zo heb je alles binnen de kortste keren los!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Hieronder een paar foto's van onze eigengebouwde equivalentcitrofenwick wrote:Eigenlijk wel een superhandig stuk gereedschap!
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Zo... Een hele productieve dag achter de rug.
In Hardenberg zit Pasman Citroëns. Van de week ben ik hier langs geweest om even te kijken wat voor een bedrijf het was. Een erg leuk en gezellige Citroën klassieker handelaar!
Achter op het terrein van Pasman Citroëns stond een BX Chic die voor de sloperij bedoeld was. Dat vond ik erg zonde van onder andere het interieur en alle electrische onderdelen die in een CHIC zitten zoals electrische ramen en centrale deurvergrendeling, electrisch verstelbare spiegels etc.....
Vandaag mocht ik alles ter plekke komen demonteren. Met een klein beetje hulp van Timo per sms over de kabelboom die in de auto van voor naar achter ligt heb ik alles kunnen demonteren en gaat binnenkort inclusief het dashboard in mijn TGI. Vervolgens gaat het blauwe interieur dat vrij komt uit de TGI naar forumlid: beerpeet.
Foto's:
Zaterdag gaat het 'wrak' weg......
Voor Raôul: Nog plaatdelen nodig? Achterklep en motorkap kan ik morgen nog ophalen mocht jij hier interesse in hebben. Deuren e.d. mogen niet mee.
In Hardenberg zit Pasman Citroëns. Van de week ben ik hier langs geweest om even te kijken wat voor een bedrijf het was. Een erg leuk en gezellige Citroën klassieker handelaar!
Achter op het terrein van Pasman Citroëns stond een BX Chic die voor de sloperij bedoeld was. Dat vond ik erg zonde van onder andere het interieur en alle electrische onderdelen die in een CHIC zitten zoals electrische ramen en centrale deurvergrendeling, electrisch verstelbare spiegels etc.....
Vandaag mocht ik alles ter plekke komen demonteren. Met een klein beetje hulp van Timo per sms over de kabelboom die in de auto van voor naar achter ligt heb ik alles kunnen demonteren en gaat binnenkort inclusief het dashboard in mijn TGI. Vervolgens gaat het blauwe interieur dat vrij komt uit de TGI naar forumlid: beerpeet.
Foto's:
Zaterdag gaat het 'wrak' weg......
Voor Raôul: Nog plaatdelen nodig? Achterklep en motorkap kan ik morgen nog ophalen mocht jij hier interesse in hebben. Deuren e.d. mogen niet mee.
Het vorige week gedemonteerde CHIC interieur + electrische opties zitten in mijn BX!
Heb er al met al een week over gedaan om het in de vrije uurtjes in elkaar te krijgen. Het is nog niet helemaal af maar de BX is weer goed rijdend en met een veeeel mooier en lekkerder zittend interieur.
Foto's:
Interieur leeg, het (oude) blauwe dashboard is nog aanwezig
Interieur leeg
Interieur incl. dashboard gedemonteerd
Kabelboom voor elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en elektrisch verstelbare spiegels onder de vloermatten...
En vandaag na een week lang hard werken zwart dashboard + alle zwarte interieurdelen en verlours CHIC interieur.
Elektrische ramen
Tot zover ben ik vandaag gekomen.. Het was te koud om langer door te gaan......
En nog een foto van de "nieuwe" voorbumper die straks onder de BX komt.
Heb er al met al een week over gedaan om het in de vrije uurtjes in elkaar te krijgen. Het is nog niet helemaal af maar de BX is weer goed rijdend en met een veeeel mooier en lekkerder zittend interieur.
Foto's:
Interieur leeg, het (oude) blauwe dashboard is nog aanwezig
Interieur leeg
Interieur incl. dashboard gedemonteerd
Kabelboom voor elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en elektrisch verstelbare spiegels onder de vloermatten...
En vandaag na een week lang hard werken zwart dashboard + alle zwarte interieurdelen en verlours CHIC interieur.
Elektrische ramen
Tot zover ben ik vandaag gekomen.. Het was te koud om langer door te gaan......
En nog een foto van de "nieuwe" voorbumper die straks onder de BX komt.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Intussen is het interieur nog niet volledig afgewerkt maar zoals het nu is valt mee te leven. Elektrische ramen werken, CV werkt goed en binnenkort ook elektrische spiegelverstelling.
Ik wilde de BX verkopen... Een AX kriebelde nog wel enigszins en vooral gezien de hoge reparatiekosten aan de BX.
In verband met geringe interesse in de BX heb ik besloten de BX te repareren en vanmiddag zijn er als eerste nieuwe banden omgekomen en de voorbanden eens goed gebalanceerd. Dat scheelt al een heel stuk! Trilt niet meer, hobbelt niet meer en op hogere snelheid het relaxed zitten.
Vanmiddag:
Maandag komen er nieuwe veerbollen op en dan zal het veercomfort ook weer zijn zoals dat zou moeten..
Dan moet er nog een nieuwe distributieriem om en deze goed op tijd zetten zodat het motortje wat lekkerder loopt en zijn oude trekkracht terug krijgt.
En dan is er nog 1 probleem... De BX stijgt vrijwel niet op aan de voorkant:
Iemand ooit iets over gehoord of weet wat dit kan zijn?
Groetjes
Ik wilde de BX verkopen... Een AX kriebelde nog wel enigszins en vooral gezien de hoge reparatiekosten aan de BX.
In verband met geringe interesse in de BX heb ik besloten de BX te repareren en vanmiddag zijn er als eerste nieuwe banden omgekomen en de voorbanden eens goed gebalanceerd. Dat scheelt al een heel stuk! Trilt niet meer, hobbelt niet meer en op hogere snelheid het relaxed zitten.
Vanmiddag:
Maandag komen er nieuwe veerbollen op en dan zal het veercomfort ook weer zijn zoals dat zou moeten..
Dan moet er nog een nieuwe distributieriem om en deze goed op tijd zetten zodat het motortje wat lekkerder loopt en zijn oude trekkracht terug krijgt.
En dan is er nog 1 probleem... De BX stijgt vrijwel niet op aan de voorkant:
Iemand ooit iets over gehoord of weet wat dit kan zijn?
Groetjes