Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
owhja, verslagje vd rollerbank;
bla bla gezellig bla bla mooie autos bla bla duurde lang, maar was mooi weer dus maakte niet uit.. bla bla
82.5pk, 101Nm koppel.. (106 1.3 rallye had 84pk en 96Nm koppel) aan de wielen, NIET slecht!
mijn GTW had op dezelfde bank 81.5pk en 110Nm koppel...
misschien toch maar weer een weberblokje opbouwen.. iets met een 1.6 enzo..
bla bla gezellig bla bla mooie autos bla bla duurde lang, maar was mooi weer dus maakte niet uit.. bla bla
82.5pk, 101Nm koppel.. (106 1.3 rallye had 84pk en 96Nm koppel) aan de wielen, NIET slecht!
mijn GTW had op dezelfde bank 81.5pk en 110Nm koppel...
misschien toch maar weer een weberblokje opbouwen.. iets met een 1.6 enzo..
v6 achterin en 1.6 weber vooraanq01z wrote:achterin.....Browny wrote:en dan alleen nog maar rechtdoor kunnen
iets gelijk dit : http://www.youtube.com/watch?v=UKW4AplE ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=11HyQADC ... re=related
moguh
Gisteravond nog best actief geweest... de laatste tijd voelde ik steeds speling tijdens het rijden in mijn stuur.. niet eens zo erg in de bochten (dan belast je alles natuurlijk) maar vooral rechtdoor rijden was/is niet prettig...
gistermiddag werd het me alleen te erg tijdens het sturen voelde ik gewoon 'tikjes' in me stuur, ik kon zegmaar de tandjes van de tandheugel voelen!!
dat kon niet goed zijn...
gisteravond even het onderstel eronder uit getrokken (en het interieur, aangezien ik een vochtplek tegenkwam onder de mat en wel wilde weten waar dat weg kwam)
draagarmrubbers: mwah tot goed
fussee's: ok
toplagers: goed
schokdemperbevestiging: goed
buitenste stuurkogels: goed
binnenste stuurkogels: euhhh tsja, niet best?
stuurhuis: met de hand af en toe bijna niet te bewegen
homokineten: speling als ik ze probeer te draaien in mn hand
dus.. stuurhuis uit elkaar gehaald, schoongemaakt, opnieuw in het vet.. en vervolgens weer gemonteerd... dat lijkt nu beter... vanavond weer even helemaal in elkaar schroeven om te kijken of het verschil maakt!
Gisteravond nog best actief geweest... de laatste tijd voelde ik steeds speling tijdens het rijden in mijn stuur.. niet eens zo erg in de bochten (dan belast je alles natuurlijk) maar vooral rechtdoor rijden was/is niet prettig...
gistermiddag werd het me alleen te erg tijdens het sturen voelde ik gewoon 'tikjes' in me stuur, ik kon zegmaar de tandjes van de tandheugel voelen!!
dat kon niet goed zijn...
gisteravond even het onderstel eronder uit getrokken (en het interieur, aangezien ik een vochtplek tegenkwam onder de mat en wel wilde weten waar dat weg kwam)
draagarmrubbers: mwah tot goed
fussee's: ok
toplagers: goed
schokdemperbevestiging: goed
buitenste stuurkogels: goed
binnenste stuurkogels: euhhh tsja, niet best?
stuurhuis: met de hand af en toe bijna niet te bewegen
homokineten: speling als ik ze probeer te draaien in mn hand
dus.. stuurhuis uit elkaar gehaald, schoongemaakt, opnieuw in het vet.. en vervolgens weer gemonteerd... dat lijkt nu beter... vanavond weer even helemaal in elkaar schroeven om te kijken of het verschil maakt!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
in hoeverre kan je je stuurhuis uitelkaar halen?!?! Ik kwam niet verder dan de plastic beschermkapjes....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ohja... die grote imbus. Ja die hadden we ook los ja. Alleen wat gaat ie er weer k*t in zeg...q01z wrote:dop aan de achterzijde? met daarachter een veer?v.andriessen wrote:in hoeverre kan je je stuurhuis uitelkaar halen?!?! Ik kwam niet verder dan de plastic beschermkapjes....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
UPDATE!
gisteravond kwam de heer V.C.Andriessen gezellig eten... met uiteraard als bijkomende reden div. sleutelwerkzaamheden
Eerst wat geknutseld aan de GTI van Vincent, maarrr dat zal hij zelf wel updaten... en daarna weer begonnen aan de wederopbouw vd GTI!
er is geen fototechnisch bewijs maar;
-draagarmen gemonteerd
-veerpoten erin gehangen (aandrijfassen, remklauwen, droplinks, stuurkogels..)
-maar weer es een nieuwe fusseebout gepakt, aangezien ik die WEER krom gereden heb (originele, NIEUWE bouten... en elke keer weer krom..)
-toen met zorg de vloermat terug gelegd en de dorpellijsten netjes met alle schroefjes gemonteerd, zoals het hoort..
-stoelen geplaatst... (wat kan vincent vloeken zeg )
-als laatste nog even 'snel' een andere brandstofdrukregelaar geplaatst...het eruit halen ging vrij gemakkelijk.. het terugplaatsen was gewoon vloeken/tieren!!
vanavond/morgen maar eens testrijden en kijken of het geheel beetje in elkaar blijft zitten met ductape tiewraps en kauwgom
gisteravond kwam de heer V.C.Andriessen gezellig eten... met uiteraard als bijkomende reden div. sleutelwerkzaamheden
Eerst wat geknutseld aan de GTI van Vincent, maarrr dat zal hij zelf wel updaten... en daarna weer begonnen aan de wederopbouw vd GTI!
er is geen fototechnisch bewijs maar;
-draagarmen gemonteerd
-veerpoten erin gehangen (aandrijfassen, remklauwen, droplinks, stuurkogels..)
-maar weer es een nieuwe fusseebout gepakt, aangezien ik die WEER krom gereden heb (originele, NIEUWE bouten... en elke keer weer krom..)
-toen met zorg de vloermat terug gelegd en de dorpellijsten netjes met alle schroefjes gemonteerd, zoals het hoort..
-stoelen geplaatst... (wat kan vincent vloeken zeg )
-als laatste nog even 'snel' een andere brandstofdrukregelaar geplaatst...het eruit halen ging vrij gemakkelijk.. het terugplaatsen was gewoon vloeken/tieren!!
vanavond/morgen maar eens testrijden en kijken of het geheel beetje in elkaar blijft zitten met ductape tiewraps en kauwgom