Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
vandaag de gordel gemonteerd en meteen de bevesting fatsoenlijk gemaakt.
Plaatje aan de onderkant van me tunnel en daar zo'n plaatje onder, gordels zitten meteen een stuk beter! ook meteen zo'n plaatje voor de passagierskant gemaakt.
Voor de rest achter even de remmen gecontroleerd en schoongemaakt, zag er goed maar stoffig uit, remt meteen weer zonder teveel geluid.
En nog een nieuwe HRC gescoord van een Saxo 16v
Plaatje aan de onderkant van me tunnel en daar zo'n plaatje onder, gordels zitten meteen een stuk beter! ook meteen zo'n plaatje voor de passagierskant gemaakt.
Voor de rest achter even de remmen gecontroleerd en schoongemaakt, zag er goed maar stoffig uit, remt meteen weer zonder teveel geluid.
En nog een nieuwe HRC gescoord van een Saxo 16v
Van het weekend was het zover, het laatste ring weekend voor dit jaar met de Ax stond geplant, ondanks de waardeloze weers voorspellingen toch zaterdag richting de ring vertrokken, en om 1 uur stond de tent en konden we zonder regen naar de ring, maar dat duurde niet lang vlak voor de ring begon het toch te druppelen, maar toch maar de baan op het kriebelde al hard genoeg, baan was erg veranderlijk had wel ervaring in de de stromende regen inmiddels maar nu waren de verschillen in grip veel groter, met als toppunt het 2e rondje nat droog nat droog nat (nadeel van 21km groot rondje) maar wel heel leerzaam nog even ongepland brunchen dwars doorgekomen ging allemaal prima maar was niet de bedoeling.(hoop op een foto maar denk het niet)
Toen werd het toch echt droog en kwam er een echt droge lijn en zo kon het tempo omhoog, daarna vol goede moet een 8 ronde kaart gekocht als je er toch bent moet je rijden ook, daar nog 1 van gereden en toen dook de mist op en zijn we richting pinochio vertrokken (pizza tent) waar we nog geen 5 minuten zaten of het liep helemaal vol, daar even rustig gegeten en daarna in het donker over die mooie wegen terug gereden. paar biertjes gedronken en richting bed.
Zondags was 20 graden + voorspelt dus dat moest toch lukken om 7 heerlijk droge rondes te rijden, maar na ronde 1 even de baan af voor een korte check opnieuw de rij in en de eerste baansluiting was er alweer, zo verliep de rest van de dag ook ronde 2 dacht ik ik plak meteen 3 erachter omdat het inmiddels al wat later was en ik graag me 7 rondes wou maken, maar de baan ging weer dicht. toen op de baan met nog wat auto's voor de slagboom staan wachten dus als hij open ging waren we een van de eerste, nog even staan praten met wat anderen ringers en na ongeveer 1 uur wachten werd het groen(zo'n 60 autos die tegelijk starten ) prima ronde gereden intussen was het tijd om te eten en hebben we maar een heerlijke currywurst en pommes besteld, we waren tijdens het eten al bang dat de baan lang open zou zijn dus er werd weer omgeroepen dat ie weer dicht was, na dat die open ging nog 1 ronde gereden en toen was de dag alweer om, al met al een TE drukke dag maar het heeft de sfeer/gezelligheid en ook het rijden op de baan was erg leuk.
Al met al dit jaar de teller op 47,5 rondes gezet wat neerkomt op een slordige 1000km op de Nurburgring.
Impressie van de drukte!
Toen werd het toch echt droog en kwam er een echt droge lijn en zo kon het tempo omhoog, daarna vol goede moet een 8 ronde kaart gekocht als je er toch bent moet je rijden ook, daar nog 1 van gereden en toen dook de mist op en zijn we richting pinochio vertrokken (pizza tent) waar we nog geen 5 minuten zaten of het liep helemaal vol, daar even rustig gegeten en daarna in het donker over die mooie wegen terug gereden. paar biertjes gedronken en richting bed.
Zondags was 20 graden + voorspelt dus dat moest toch lukken om 7 heerlijk droge rondes te rijden, maar na ronde 1 even de baan af voor een korte check opnieuw de rij in en de eerste baansluiting was er alweer, zo verliep de rest van de dag ook ronde 2 dacht ik ik plak meteen 3 erachter omdat het inmiddels al wat later was en ik graag me 7 rondes wou maken, maar de baan ging weer dicht. toen op de baan met nog wat auto's voor de slagboom staan wachten dus als hij open ging waren we een van de eerste, nog even staan praten met wat anderen ringers en na ongeveer 1 uur wachten werd het groen(zo'n 60 autos die tegelijk starten ) prima ronde gereden intussen was het tijd om te eten en hebben we maar een heerlijke currywurst en pommes besteld, we waren tijdens het eten al bang dat de baan lang open zou zijn dus er werd weer omgeroepen dat ie weer dicht was, na dat die open ging nog 1 ronde gereden en toen was de dag alweer om, al met al een TE drukke dag maar het heeft de sfeer/gezelligheid en ook het rijden op de baan was erg leuk.
Al met al dit jaar de teller op 47,5 rondes gezet wat neerkomt op een slordige 1000km op de Nurburgring.
Impressie van de drukte!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat was mijn ervaring twee weken gelden ook Jordi. Veel te druk en alles slecht georganiseerd.
Misschien dat toch iedereen nog even van deze laatste dagen dat je daar lekker kunt rijden wilde genieten.
Volgend jaar beter
Enne de Vroemdag komt er aan, ondankts dat we daar een beetje "normaal" doen omdat we met kinderen rijden kun je je daar toch best wel uitleven.(maar let op; daar mogen ze je wel rechts inhalen dus heb je je spiegels nog beter nodig)
Misschien dat toch iedereen nog even van deze laatste dagen dat je daar lekker kunt rijden wilde genieten.
Volgend jaar beter
Enne de Vroemdag komt er aan, ondankts dat we daar een beetje "normaal" doen omdat we met kinderen rijden kun je je daar toch best wel uitleven.(maar let op; daar mogen ze je wel rechts inhalen dus heb je je spiegels nog beter nodig)
@ JB: Ja volgens ring begrippen ben je pas na 50 rondjes beginner af en dat is ook wel zo je leert elke keer weer al moet ik zeggen dat dat niet altijd terug te zien is in de tijden, wil ik me ronde tijd nu echt verbeteren dan moet ik mezelf wel heel erg pushen afgelopen weekend ook echt fun rondjes gemaakt ipv mezelf te pushen.
@ Marco: Thx
@ Joost: Het was wel tijdens een baan sluiting het langste duurder het om de baan af te komen, ik stond gelukkig vooraan bij de poort om direct nog een ronde te doen dus toen de baan open ging was ik weer snel opweg.
@ Andries: Ja dat was het zeker, je krijgt dan ook van die acties van het is het laatste weekend dus nu moet het nog harder met als gevolg extreme ongelukken, voor mij altijd de reden om de laatste ronden / circuit bezoek wat rustiger aan te doen(niet teveel)
Verder zou ik het niet erg vinden als er ook rechts ingehaald mocht worden maar het is een touristenfahrt voor iedereen dus vind ik het prima zo, op zandvoort vind ik het ook heerlijk om gewoon rechts erlangs te mogen en ik kijk eigenlijk altijd ook in me rechter spiegel.
@ Peter: gewoon bij de check van de auto ook even de wielen eraf en het was allen het loopvlak waar stukken uit waren, dus die beschadigde bandjes naar achter en die van achter naar voor, en het reed prima, alleen merk je wel dat de grip minder word naarmate ze verder slijten, helemaal in de regen is hij erg overstuur gevoelig geworden.
@ Marco: Thx
@ Joost: Het was wel tijdens een baan sluiting het langste duurder het om de baan af te komen, ik stond gelukkig vooraan bij de poort om direct nog een ronde te doen dus toen de baan open ging was ik weer snel opweg.
@ Andries: Ja dat was het zeker, je krijgt dan ook van die acties van het is het laatste weekend dus nu moet het nog harder met als gevolg extreme ongelukken, voor mij altijd de reden om de laatste ronden / circuit bezoek wat rustiger aan te doen(niet teveel)
Verder zou ik het niet erg vinden als er ook rechts ingehaald mocht worden maar het is een touristenfahrt voor iedereen dus vind ik het prima zo, op zandvoort vind ik het ook heerlijk om gewoon rechts erlangs te mogen en ik kijk eigenlijk altijd ook in me rechter spiegel.
@ Peter: gewoon bij de check van de auto ook even de wielen eraf en het was allen het loopvlak waar stukken uit waren, dus die beschadigde bandjes naar achter en die van achter naar voor, en het reed prima, alleen merk je wel dat de grip minder word naarmate ze verder slijten, helemaal in de regen is hij erg overstuur gevoelig geworden.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zo net even de check gedaan, hoe de auto ervoor staat na vroemdag, afhankelijk van het nodige onderhoud zou hij nog 1x in actie komen dit jaar. Anders zou hij de stalling ingaan voor wat onderhoud.
Eigenlijk bleek alles nog dik in orde tot mijn oog op het volgende viel, zitten er pas 6-7 dkm onder zijn gewoon brembo schijfjes vind niet dat het mag ook al gebruik ik het redelijk stevig.
Eigenlijk bleek alles nog dik in orde tot mijn oog op het volgende viel, zitten er pas 6-7 dkm onder zijn gewoon brembo schijfjes vind niet dat het mag ook al gebruik ik het redelijk stevig.
Mee terug naar de winkel want dit kan echt niet. (waag er eens een mail met pic aan naar Brembo, wie weet komen die over de brug)Happytree wrote:Zo net even de check gedaan, hoe de auto ervoor staat na vroemdag, afhankelijk van het nodige onderhoud zou hij nog 1x in actie komen dit jaar. Anders zou hij de stalling ingaan voor wat onderhoud.
Eigenlijk bleek alles nog dik in orde tot mijn oog op het volgende viel, zitten er pas 6-7 dkm onder zijn gewoon brembo schijfjes vind niet dat het mag ook al gebruik ik het redelijk stevig.
PS
ik had op mijn Saxo Brembo Max en daar heb ik ook op de vroemdag mee gereden en die hielde zich prima.
Haha, op rallye meegelezen?Browny wrote:Misschien ga je toch van je overtuiging afstappen dat OEM-remmerij voldoende is??
Patrick kan ook geharde schijven regelen, niet eens zo gek duur.
Kom op dat gaat daar nergens over, mensen met bijna geen circuit ervaring of die ook maar echt door rijden op circuit lopen het hardst te zeuren dat hun auto niet afkan met de standaard remmen wat compleet niet waar is.
Ja dat dit stuk gaat is of gewoon pech of ik vraag toch wat teveel, maar ik ga nu echt geen zwaardere remmen monteren, misschien indd een setje geharde schijven maar de remkracht van dit is prima en het houd zich ook prima uit.
Verder zal ik van de week even langs de onderdelen boer gaan voor garantie.