airride onder de ax
Moderators: denny, vtspower, webmasters
airride onder de ax
ik wil lager, maar zou graag nog buiten geraken, zit namelijk met een hoge drempel voor de deur. airride lijkt me een leuke oplossing. Alleen, hoe doe je dat in godsnaam met je torsieas??? torsieassen eruit veronderstel ik en zelf een ophanging lassen voor de luchtbalgen??? iemand hier ervaring mee???
en ff een vraagje tussendoor. passen 3gaats remtrommels op een saxoachteras??? zodat ik al een complete airrideset kan kopen zonder weer eens aan nieuw verbreed staal of iets dergelijks te moeten beginnen.
en ff een vraagje tussendoor. passen 3gaats remtrommels op een saxoachteras??? zodat ik al een complete airrideset kan kopen zonder weer eens aan nieuw verbreed staal of iets dergelijks te moeten beginnen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
damn, dan zal het zelf knutselen worden als er al air ride komt natuurlijk. ik denk niet dat het instapmodel saxo extreme hard getuned wordt dat er air ride onder zitJoost wrote:en een 3 gaats trommel schijnt niet op een 4 gaats achteras te passen.

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Op 't Saxo forum staan wel een paar Saxo's met Airride.
Misschien dat je daar meer info kan vinden.
De achteras is in ieder geval het zelfde als die van de AX.
Misschien dat je daar meer info kan vinden.
De achteras is in ieder geval het zelfde als die van de AX.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
mmm ja das intressant. natuurlijk moet er dan nog altijd een soort van ophanging gemaakt worden op die plek. maar dat lijkt me dan redelijk simpel.Mastenhose wrote:de luchtbalgen tbv de airride worden op de plek van de bumpstops gemonteerd. In principe een soortgelijke constructie als bij hulpveren, als ik 't me goed herinner. .
Ik zelf heb al wat ervaring met air ride dus het systeem begrijp ik wel. Vooraan lijkt er mij geen probleem te zijn. alleen, air ride en een torsieas heb ik nog nooit echt samen gezien voor men ogen.
Idd saxoas is het zelfde, maar ik zou toch nog graag men 3 gaats onderstel houden. Tenzij iemand men verbreed staal voor 800 wil, dan laat ik gelijk nieuwe maken in viergaats

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
En wat is er mis met een Activa V6? Is dat een ouwe lullenbak?q01z wrote:zo oud is netheo nog nietPascal wrote:...koop een HP-Cit...

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
de prijs2Black wrote:En wat is er mis met een Activa V6? Is dat een ouwe lullenbak?q01z wrote:zo oud is netheo nog nietPascal wrote:...koop een HP-Cit...

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Jij hebt toch alleen luchtvering achter Jan... je zit dus in het niemandsland qua leeftijd. Een jongere oudere of oudere jongere, jij mag kiezen.
Zo duur is een Activa V6 niet hoor... weet er nog eentje die je kunt krijgen voor €4500 incl. gloednieuwe distributie bij aflevering.
Zo duur is een Activa V6 niet hoor... weet er nog eentje die je kunt krijgen voor €4500 incl. gloednieuwe distributie bij aflevering.

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ik weet een volledig airrideset voor een saxo 1.6 16v liggen inclusief achteras, voorpoten en gegroevde en geboorde remschijven voor 950 euro2Black wrote:Jij hebt toch alleen luchtvering achter Jan... je zit dus in het niemandsland qua leeftijd. Een jongere oudere of oudere jongere, jij mag kiezen.
Zo duur is een Activa V6 niet hoor... weet er nog eentje die je kunt krijgen voor €4500 incl. gloednieuwe distributie bij aflevering.

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
belgische keuringswetten zullen je misschien verbazen maar een remmenupgrade is niet toegestaan, logisch toch, en het blijft een daily dus toch maar niet. beter met de setjes assen en poten die ik al heb iets knutselenMastenhose wrote:Dan zou ik die airride set kopen en lekker op 4-gaats overgaan!

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Maar je kunt in België je auto toch voortaan voor de 'speciale voertuigen'-keuring opgeven?
En dan gaan ze elk E-keurmerkje af, elk serienummertje van elke schroef op de auto? Dacht dat onze zuiderburen iets dergelijks deden, o.a. voor race- en rallywagens omdat ook die op de openbare weg komen soms.
Nee... teveel gedoe lijkt me.
En dan gaan ze elk E-keurmerkje af, elk serienummertje van elke schroef op de auto? Dacht dat onze zuiderburen iets dergelijks deden, o.a. voor race- en rallywagens omdat ook die op de openbare weg komen soms.
Nee... teveel gedoe lijkt me.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh