Joop - AX Allure '95, 1.1i
Moderator: webmasters
En ik kan nergens de code op mijn motor vinden? Heeft iemand miss. een foto van z'n 1.4 blok (liefst) met de locatie van dat nr, want ik snap er echt niks van Voor ik dat internet motor code lijstje vertrouw wil ik hem gewoon even zien voor ik die pakkingen bestel.
Wat ik tot nu toe op de bovenkant vond is het nummer 9618923010 maar dat zegt me niet zoveel. Er stond daarnaast nog een nummer met 3 cijfers, zei me ook al niks.
Help!
Wat ik tot nu toe op de bovenkant vond is het nummer 9618923010 maar dat zegt me niet zoveel. Er stond daarnaast nog een nummer met 3 cijfers, zei me ook al niks.
Help!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Motorcode staat op een aluminium plaatje aan de voorzijde onderkant vlakbij de opening waar het vliegwiel te zien is.
Verder nog het volgende in het werkplaatshandboek gevonden:
- Vanaf modeljaar '96 zijn de eerste Images 1.4i geleverd (fase 2)
- Code RDW is ZA-DE (terug te vinden in het chassisnummer, klopt heb ik gezien op de foto van het kentekenbewijs)
- Motor type TU3FMC/ZL (alleen geleverd in NL en CH en in de Politie uitvoering in F)
- Typeplaatje KDX
- Versnellingsbak serie / type is 20CC38 / MA5
In '96 zijn alleen 4X4's geleverd met het motortype KDY
Ik kwam nog wat speciaaltjes tegen:
Traagheidsschakelaar in het motorcompartiment. De traagheidsschakelaar onderbreekt de brandstoftoevoer bij een botsing.
Lambda sonde met enkele steker i.p.v. een dubbele.
Montage van een anti-lekklep op de brandstoftank (beveiliging tegen brand bij over de kop slaan van de auto).
Geen gecombineerd lampje op het dashboard remvloeistofniveau en handrem.
Montage van een elektrisch bediende tachometer i.p.v. een mechanisch bediende.
Groetjes, Henk
Verder nog het volgende in het werkplaatshandboek gevonden:
- Vanaf modeljaar '96 zijn de eerste Images 1.4i geleverd (fase 2)
- Code RDW is ZA-DE (terug te vinden in het chassisnummer, klopt heb ik gezien op de foto van het kentekenbewijs)
- Motor type TU3FMC/ZL (alleen geleverd in NL en CH en in de Politie uitvoering in F)
- Typeplaatje KDX
- Versnellingsbak serie / type is 20CC38 / MA5
In '96 zijn alleen 4X4's geleverd met het motortype KDY
Ik kwam nog wat speciaaltjes tegen:
Traagheidsschakelaar in het motorcompartiment. De traagheidsschakelaar onderbreekt de brandstoftoevoer bij een botsing.
Lambda sonde met enkele steker i.p.v. een dubbele.
Montage van een anti-lekklep op de brandstoftank (beveiliging tegen brand bij over de kop slaan van de auto).
Geen gecombineerd lampje op het dashboard remvloeistofniveau en handrem.
Montage van een elektrisch bediende tachometer i.p.v. een mechanisch bediende.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Hoi Henk,
Bedankt dat je dat allemaal even voor me hebt opgezocht! Dat DE had ik al gevonden bij het chassis nummer, maar ik wist niet wat dat betekende. Waar heb je die info (dat boek) vandaan trouwens? Staat het toevallig ook ergens op internet? Daar heb ik misschien wel wat aan in de toekomst
En verder betaald pap niet alleen de pakkingen maar ook de krik en assteunen dus die staan vanaf vandaag fier te prijken vanaf een kast in de schuur! Het loont ernstig de moeite om je ouders te verhuizen
Bedankt dat je dat allemaal even voor me hebt opgezocht! Dat DE had ik al gevonden bij het chassis nummer, maar ik wist niet wat dat betekende. Waar heb je die info (dat boek) vandaan trouwens? Staat het toevallig ook ergens op internet? Daar heb ik misschien wel wat aan in de toekomst
En verder betaald pap niet alleen de pakkingen maar ook de krik en assteunen dus die staan vanaf vandaag fier te prijken vanaf een kast in de schuur! Het loont ernstig de moeite om je ouders te verhuizen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De gegevens komen uit de originele werkplaatshandboeken (5 delen in ringband) die de Citroën dealers gebruiken.
De boeken worden nog wel is aangeboden op CitroMobil en soms ook wel is op de bekende verkoopsites.
Groetjes, Henk
De boeken worden nog wel is aangeboden op CitroMobil en soms ook wel is op de bekende verkoopsites.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Hee,
Heb ondertussen uitgezocht hoe duur de onderdelen zijn enz. via de automaterialenhandel. Ik zou meteen de distr-riem mee moeten vervangen anders zou hij waarschijnlijk klappen na ca. 10D km, aldus Johannus z'n oom (Citroën monteur). Totaal is ong. 200 euro aan onderdelen. Kan ik niet echt makkelijk betalen helaas, en geen garantie dat de reparatie lukt, plus weet niet wat de overige mankementen vd auto zijn binnen een jaar. Hij lekt in ieder geval ergens bij de radiator, de koppeling maakt af en toe rare geluidjes bij het wegrijden, roest op het chassis....
Ik ben ook naar een sloop geweest, daar is 100 euro op mn auto geboden. Ik ga hem daar naartoe brengen als niemand m als sloopauto wil Vind 't echt jammer, maar ik kan helaas niet zomaar de reparatie betalen (student he... ) en ik spaar liever door voor een auto (AX?) die in goede staat is dan dat ik mijn weinige centjes hierin steek. Gevalletje jammer maar helaas
Toch in een paar maandjes veel lol van de AX gehad en ik zal zeker overwegen er nog 1 te kopen als de tijd rijp is
Als je de mijne wil overnemen of iemand anders weet die m wil (momenteel rijdt hij nog) als sloopauto of opknapper dan moet je me dat even laten weten voor zaterdag a.s. Op te halen in Bergen op Zoom, doe n leuk bod. Er zitten nog best veel leuke onderdelen op (GT hoedenplank, geluidsisolatie bij het scherm tussen motor en interieur, dat soort dingen.)
Heb ondertussen uitgezocht hoe duur de onderdelen zijn enz. via de automaterialenhandel. Ik zou meteen de distr-riem mee moeten vervangen anders zou hij waarschijnlijk klappen na ca. 10D km, aldus Johannus z'n oom (Citroën monteur). Totaal is ong. 200 euro aan onderdelen. Kan ik niet echt makkelijk betalen helaas, en geen garantie dat de reparatie lukt, plus weet niet wat de overige mankementen vd auto zijn binnen een jaar. Hij lekt in ieder geval ergens bij de radiator, de koppeling maakt af en toe rare geluidjes bij het wegrijden, roest op het chassis....
Ik ben ook naar een sloop geweest, daar is 100 euro op mn auto geboden. Ik ga hem daar naartoe brengen als niemand m als sloopauto wil Vind 't echt jammer, maar ik kan helaas niet zomaar de reparatie betalen (student he... ) en ik spaar liever door voor een auto (AX?) die in goede staat is dan dat ik mijn weinige centjes hierin steek. Gevalletje jammer maar helaas
Toch in een paar maandjes veel lol van de AX gehad en ik zal zeker overwegen er nog 1 te kopen als de tijd rijp is
Als je de mijne wil overnemen of iemand anders weet die m wil (momenteel rijdt hij nog) als sloopauto of opknapper dan moet je me dat even laten weten voor zaterdag a.s. Op te halen in Bergen op Zoom, doe n leuk bod. Er zitten nog best veel leuke onderdelen op (GT hoedenplank, geluidsisolatie bij het scherm tussen motor en interieur, dat soort dingen.)
Hee, vraagje voor jullie!
Ik zag vandaag bij een ford garage in Bergen op Zoom een AX Allure 1.1 met 150D km uit '95 te koop staan voor 800E. Geen roest bij de koplampen en de verkoper zei dat het chassis aan de buitenkant helemaal top was qua roestvorming.
Motor startte netjes, maar bij gas geven wel wat witte pluimen aan de achterkant, zoals ik die wel vaker heb gezien...
Ik kon geen testrit maken, dat ga ik aanstaande vrijdag-middag doen.
De vraag:
Wie oh wie (met verstand van ax'en) wil er mee om te keuren??
Ik zag vandaag bij een ford garage in Bergen op Zoom een AX Allure 1.1 met 150D km uit '95 te koop staan voor 800E. Geen roest bij de koplampen en de verkoper zei dat het chassis aan de buitenkant helemaal top was qua roestvorming.
Motor startte netjes, maar bij gas geven wel wat witte pluimen aan de achterkant, zoals ik die wel vaker heb gezien...
Ik kon geen testrit maken, dat ga ik aanstaande vrijdag-middag doen.
De vraag:
Wie oh wie (met verstand van ax'en) wil er mee om te keuren??
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
????? heeft eer een AX een nieuwe eigenaar gekregen?????Johannus wrote:Gefeliciteerd!
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl