Zwabberen/veel overstuur na wisselen/upgrade schijvenas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
het lijkt mij allemaal wat onwaarschijnlijk dat het aan de banden ligt.
Slechte banden verergeren het probleem misschien maar ik denk dat er ergens iets in de basis niet goed is. Het is nl niet zo dat een schijvenachteras nu echt zo enorm veel stugger is.
Heb er bij mijn sport nooit problemen mee gehad en er zijn veel meer mensen die er geen enkel probleem mee hebben.
dus tenzij er vooraan veren worden gebruikt die veel zachter zijn als het standaard saxo 16V spul zou het niet mogen uitmaken.
Nogmaals. Er zijn legio mensen met ongeveer dezelfde setup maar dan zonder problemen.
Slechte banden verergeren het probleem misschien maar ik denk dat er ergens iets in de basis niet goed is. Het is nl niet zo dat een schijvenachteras nu echt zo enorm veel stugger is.
Heb er bij mijn sport nooit problemen mee gehad en er zijn veel meer mensen die er geen enkel probleem mee hebben.
dus tenzij er vooraan veren worden gebruikt die veel zachter zijn als het standaard saxo 16V spul zou het niet mogen uitmaken.
Nogmaals. Er zijn legio mensen met ongeveer dezelfde setup maar dan zonder problemen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik ga het nog leuker maken, met deze giga schijtbanden (uitgedroogde michelin mxt 165-65-13 van het jaar ... vast ergens in de 90'r jaren),

rijd hij als een scheermes!, welliswaar niet enorm veel grip (je wilt absoluut niet liften in een bocht) maar het probleem is dan gewoon weg, rara politiepet en ik snap er geen fuck meer van.
Hoe dan ook we gaan woensdag de velgen met de toyo's testen onder de AX van Ronald, als die dan ook beroerd rijd (en ik hoop het enorm anders word ik helemaal kierewiet) dan weten we het probleem... alweer.

rijd hij als een scheermes!, welliswaar niet enorm veel grip (je wilt absoluut niet liften in een bocht) maar het probleem is dan gewoon weg, rara politiepet en ik snap er geen fuck meer van.
Hoe dan ook we gaan woensdag de velgen met de toyo's testen onder de AX van Ronald, als die dan ook beroerd rijd (en ik hoop het enorm anders word ik helemaal kierewiet) dan weten we het probleem... alweer.
Helemaal mee eens, wellicht dat ik zodra het weer wat beter is langs kom tuffen, met malmedy blijft hij helaas in de loods.Bossie wrote:Durf zo niet te zeggen hoe stug ze zijn. Maar ik denk dat het 1 vd weinige setjes in deze maat is die je even kunt proberen. Niet geschoten is altijd mis
Last edited by Drake on MonSep13, 2010 11:41:36 PM, edited 3 times in total.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
misschien ligt het aan je velgen?? Maar ik denk toch echt dat het aan je banden ligt....Drake wrote:Ik ga het nog leuker maken, met deze giga schijtbanden (uitgedroogde michelin mxt 165-65-13 van het jaar ... vast ergens in de 90'r jaren):
Rijd hij als een scheermes!, wellis waar niet enorm veel grip (je wil absoluut niet liften in een bocht) maar het probleem is dan gewoon weg, rara politiepet en ik snap er geen fuck meer van.
Hoe dan ook we gaan woensdag de velgen met de toyo's testen onder de AX van Ronald, als die dan ook beroerd rijd (en ik hoop het enorm anders word ik helemaal kierewiet) dan weten we het probleem... alweer.
Helemaal mee eens, wellicht dat ik zodra het weer wat beter is langs kom tuffen, met malmedy blijft hij helaas in de loods.Bossie wrote:Durf zo niet te zeggen hoe stug ze zijn. Maar ik denk dat het 1 vd weinige setjes in deze maat is die je even kunt proberen. Niet geschoten is altijd mis
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Tuurlijk niet die rijd dan perfectDrake wrote: Hoe dan ook we gaan woensdag de velgen met de toyo's testen onder de AX van Ronald, als die dan ook beroerd rijd (en ik hoop het enorm anders word ik helemaal kierewiet) dan weten we het probleem... alweer.

AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Die passen er niet onder, we hebben mijn banden onder de AX van ronald gedaan en die reed net zo bagger als toen ze onder mijn AX zaten (grappig detail is dat de achterkant van de ax van ronald een heel stuk slapper is, het heeft echter niks met het onderstel te maken behalve in de zin dat geen enkele niet sportieve band geschikt is of juist in die maat).