Afgeslagen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 101
- Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM
Ok, weer een en ander vervangen en gecontroleerd, maar nog steeds niks. Pomp die in de tank zit pompt goed (slang bovenop losgetrokken, contact aan: gutsen benzine), benzinefilter maar gelijk vervangen, de twee relaitjes die onder de injectiemodule (zwarte doos) zitten vervangen. Bobinekabel vervangen. Allemaal geen resultaat.
Weet iemand of de injectiemodule (grote doos met zwarte kap tegen wielkast) ook de ontstekingsmodule (kleine zwarte moduletje op ontstekingshuis) aanstuurt? Is de injectiemodule een soort van centrale aansturing van alles? Want dan zou ik die nog kunnen proberen te vervangen. En is de injectiemodule van 1.1 en 1.4 gelijk?
Ik heb trouwens nog even nagedacht over dat pompje onder de motorkap: een injectiemodel heeft gewoon twee pompjes: een permanente (benzinetank), en eentje die geregeld/aangestuurd wordt (door injectiemodule denk ik).
Weet iemand of de injectiemodule (grote doos met zwarte kap tegen wielkast) ook de ontstekingsmodule (kleine zwarte moduletje op ontstekingshuis) aanstuurt? Is de injectiemodule een soort van centrale aansturing van alles? Want dan zou ik die nog kunnen proberen te vervangen. En is de injectiemodule van 1.1 en 1.4 gelijk?
Ik heb trouwens nog even nagedacht over dat pompje onder de motorkap: een injectiemodel heeft gewoon twee pompjes: een permanente (benzinetank), en eentje die geregeld/aangestuurd wordt (door injectiemodule denk ik).
een injectie heeft 1 pomp in de tank. die pompt de benzine met ongeveer 10 bar via een drukregelaar, die de druk terug brengt naar 3,5 bar, naar je injector.
Of je ecu en je ontstekingsmodule met elkaar praten hangt af van welk injectiesysteem je hebt. Heel simpel is te zeggen dat als de bougiekabels naast je motornaar boven steken. Heb je elektronische ontsteking. Steken ze naar opzij uit een stuk zwart plastic. Dan heb je gewone mechanische ontsteking en daar heeft de ecu 0 invloed op.
Of je ecu en je ontstekingsmodule met elkaar praten hangt af van welk injectiesysteem je hebt. Heel simpel is te zeggen dat als de bougiekabels naast je motornaar boven steken. Heb je elektronische ontsteking. Steken ze naar opzij uit een stuk zwart plastic. Dan heb je gewone mechanische ontsteking en daar heeft de ecu 0 invloed op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:een injectie heeft 1 pomp in de tank. die pompt de benzine met ongeveer 10 bar via een drukregelaar, die de druk terug brengt naar 3,5 bar, naar je injector.
Of je ecu en je ontstekingsmodule met elkaar praten hangt af van welk injectiesysteem je hebt. Heel simpel is te zeggen dat als de bougiekabels naast je motornaar boven steken. Heb je elektronische ontsteking. Steken ze naar opzij uit een stuk zwart plastic. Dan heb je gewone mechanische ontsteking en daar heeft de ecu 0 invloed op.
Kijk, handige informatie. Ik had dus eerder al de drukregelaar vervangen (en voor benzinepomp aangezien).
Maar mechanische ontsteking hadden zelfs Visa's van na 1981 niet meer... Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb toch echt een ontstekingsmoduletje

Sander wrote:Oke de timing van de ontsteking wordt mechanisch bepaald. en de vervroeging met behulp van vacuum en niet electronischdoor de ecu
Inderdaad. Ik ga als laatste mogelijkheid nu maar op zoek naar een ECU. Daarna wordt het afslepen naar de garage. Begrijp ik het goed dat de jetronic (A2.2) voor mechanische vervroeging is, en de motronics (MA3.0 en G6) voor compleet elektronische systemen?
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 2
- Joined: MonApr05, 2004 7:19:06 PM
- Location: Gouda
Jawel, het was de ECU! Berucht en verdacht. Ik vond op de sloop van een andere 1.4 GT een 0280000738 (ik had 705), en die bleek te werken.
Doordat ik nu veel vervangen heb, heeft ie eigenlijk zo goed als een grote beurt gehad. Nog even olie, kleppen stellen, bougies, en dan weer APK.
P.S. Mocht iemand nog een 0280000705 (voor KDZ - 1.4 TU3M motor) nodig hebben, ik weet er nog eentje in Groningen...
Doordat ik nu veel vervangen heb, heeft ie eigenlijk zo goed als een grote beurt gehad. Nog even olie, kleppen stellen, bougies, en dan weer APK.
P.S. Mocht iemand nog een 0280000705 (voor KDZ - 1.4 TU3M motor) nodig hebben, ik weet er nog eentje in Groningen...