* De verlaagde achteras spuit ik alleen een beetje schoon, hijs nogal roestig namelijk maar dat laat ik zo...is verder toch geen probleem!
=> even vooraf met een haakse slijper met een staalborstel ontroesten. Daarna hammerite erover. Is een uurtje werk, maar je as overleeft daarna je AX (kan je hem weer doorverkopen

)
* Welke diameter van de remslangen (ik ga idd voor flexibele stalen denk ik..) , wat kosten ze en waar kan ik ze halen?
=> stalen remslangen kosten ongeveer een kleine 20 euro per stuk
- je kan ze halen of bestellen bij Goodridge in Delft,
www.goodridge.nl
- je kan ze ook bestellen op
www.dutchpowertrading.nl , da's een goeie en relatief goedkope zaak
* De remleidingen naar de achteras toe hadden de vorige keuring een beetje roest en heb ik toen opgeschuurd en voorzien van tektiel (toen wast wel goed!) dus die laat ik zitten maar t laatste stuk zoals gezegt vervang ik wel.
=> Ok?, zou ik ook doen denk ik. Ter info, twee nieuwe remleidingen naar achter kosten samen ergens tussen de 50 en 70 euro of zo. Als je de leidingen goed uit de clipjes krijgt leg je hem zo opnieuw aan. Let op dat bij het demonteren de leidingen niet knikken of zo. Als dat gebeurt moet je die leiding sowieso vervangen.
Opkrikken etc
* Ik heb keuze uit assteunen, oprijblokken (ideeaal voor voor denk ik of niet?!). Ik kan gewoon werken in me eigen garage met voldoende gereedschap, doppen, ratels etc! Kan ook altijd nog van de buren lenen of van me oom (=automonteur)
=> oprijbokken zijn handig om de voorkant omhoog te zetten. Maar aangezien je aan de achterkant gaat werken moet die ook omhoog. Daarvoor heb je dus je eerste set assteunen nodig. De tweede om te voorkomen dat je als een gewichtheffer liggend onder de auto die as omhoog moet zien te houden. Tip: bij Halfords een garagekrik + 2 assteunen voor ongeveer 27 euro.
* brug kan ook maar is ver rijden en dan moet t in 1 dag lukken ... is ook nogal risico!
=> Euh, in principe is dit in een halve dag te doen hoor. Maar in een dag moet het zeker lukken. Vooropgesteld dat er geen hardnekkig vastzittende of afgebroken bouten zijn. Ik zou het gewoon bij jou thuis doen zo te horen.
Me laatste vraagie (denk t nie maar goed)
Als ik me as eronder uit schroef en ik doe de nieuwe eronder heb ik natuurlijk geen druk meer op me remmen want die zijn ook los geweest. ik moet dan de lucht uit me leidingen pompen....kan dat alleen, wat zijn goede tips?!
=> in je eentje remleidingen ontluchten is niet echt te doen. Een moet op de rempedaal trappen, terwijl de ander steeds een ontluchtingsnippel open draait.
snelle howto onluchten:
- regel een doorzichtig slangetje dat op de ontluchtingsnippels past.
- regel een glazen potje of zo om de remvloeistof in op te vangen.
- ontluchten doe je kruislings. begin met de langste remleiding, dus rechtsachter.
- draai eerst alle nippels dicht en vul het remvloeistofreservoir zover mogelijk
- degene in de auto pompt met het rempedaal totdat ie druk heeft. (niet de motor starten, laat de rembekrachtiger erbuiten) Dan de pedaal ingedrukt houden terwijl de ontluchter de nippel open draait. Je voelt het pedaal dan wegzakken omdat ie de druk dan kwijt raakt.
- degene onder de auto doet het slangetje op de nippel en in het potje en draait dan de nippel open. Net zo lang ontluchten totdat er geen luchtbelletjes meer uitkomen.
- de nippel moet weer dicht om opnieuw remdruk op te bouwen. Dus dicht, pompen, open, lucht komt eruit, dicht, pompen, open, lucht komt eruit, dicht, pompen, enzovoorts.
- je zult gedurende het ontluchten waarschijnlijk ook de remvloeistof in het reservoir weer bij moeten vullen. Door het ontluchten daalt het peil en kan er steeds weer vloeistof bij.
- hou de fles remvloeistof op zijn platte zijkant, dat schenkt veel doseerbaarder, zodat je minder morst.