welke band???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
welke band???
Mensen ik wordt gek van alle merken en soorten....
Op Rallye.nl staat een lijstje met welke banden goed worden gevonden. Maar daar spreken ze elkaar ook tegen....
Tis niet echt handig.
Maar een lijst waar ik over twijfel is deze:
Uniroyal rainsport 2
Falken ZIEX ZE-912
Kumho Ecsta SPT KU31
Zat ook te denken aan de Toye proxes T1-R
Maar daar hoor ik slechte verhalen over op een nat wegdek....
De uniroyals komen erg goed uit te test... op nat en droog wegdek.
Het liefst wil ik de Yokohama S.drive maar die kan ik echt niet betalen....
HELP!!
Op Rallye.nl staat een lijstje met welke banden goed worden gevonden. Maar daar spreken ze elkaar ook tegen....
Tis niet echt handig.
Maar een lijst waar ik over twijfel is deze:
Uniroyal rainsport 2
Falken ZIEX ZE-912
Kumho Ecsta SPT KU31
Zat ook te denken aan de Toye proxes T1-R
Maar daar hoor ik slechte verhalen over op een nat wegdek....
De uniroyals komen erg goed uit te test... op nat en droog wegdek.
Het liefst wil ik de Yokohama S.drive maar die kan ik echt niet betalen....
HELP!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Banden hangt ook enorm in van de maat die je wilt hebben.
Een bepaalde band kan erg goed zijn in bijv. 205-70-15 terwijl dezelfde band in 185-65-14 een ramp kan zijn.
Het is erg persoonlijk maar ook erg afhankelijk van je setup qua schokbrekers, spoorbreedte en stijfheid van de auto.
Elke auto is anders.
Een bepaalde band kan erg goed zijn in bijv. 205-70-15 terwijl dezelfde band in 185-65-14 een ramp kan zijn.
Het is erg persoonlijk maar ook erg afhankelijk van je setup qua schokbrekers, spoorbreedte en stijfheid van de auto.
Elke auto is anders.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
De Rainsport 1 heb ik onder meerdere wagens gehad. Dat beviel me goed. Zeker vanwege de eigenschappen op nat wegdek, aangezien het in ons landje meer regent dan dat de zon schijnt. Je zou mogen verwachten dat de Rainsport 2 nog beter is.
Last edited by LotuzClioWilliams on SatSep11, 2010 3:57:12 PM, edited 1 time in total.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
en dan heeft het gewicht van de auto ook nog een grote invloed....2Black wrote:Banden hangt ook enorm in van de maat die je wilt hebben.
Een bepaalde band kan erg goed zijn in bijv. 205-70-15 terwijl dezelfde band in 185-65-14 een ramp kan zijn.
Het is erg persoonlijk maar ook erg afhankelijk van je setup qua schokbrekers, spoorbreedte en stijfheid van de auto.
Elke auto is anders.
Ik wordt gek.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
welke maat en onder welke auto heb je die gehad??LotuzClioWilliams wrote:De Rainsport 1 heb ik onder meerdere wagens gehad. Dat beviel me goed. Zeker vanwege de eigenschappen op nat wegdek, aangezien het in ons landje meer regent dan dat de zon schijnt. Je zou mogen verwachten dat de Rainsport 2 nog beter is.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
In 195/45/15 onder m'n eerste Rallye en onder m'n 16v Sport. In 205/45/16 onder m'n ZX. En als ik het me goed herinner ook nog even in 195/50/15 onder m'n eerste Williams.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Thanks!LotuzClioWilliams wrote:In 195/45/15 onder m'n eerste Rallye en onder m'n 16v Sport. In 205/45/16 onder m'n ZX. En als ik het me goed herinner ook nog even in 195/50/15 onder m'n eerste Williams.
Maakt het kiezen weer ietsje makkelijker
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Typisch dat ik daar (nog) geen last van heb, maar misschien waren/zijn hun banden al verder afgesleten dan de mijne. Ik rij overigens op 185/55-14. Heb indertijd naar de ervaring van Speederd gevraagd met deze band. Zijn ervaring:Drake wrote:welke maat heb je vincent?, s-drive wil je niet dat zijn echt baggerbanden (zowel ronald als peter hebben ze en die dingen verliezen hun grip enorm zodra ze maar enigsinds warm worden).
Speederdd wrote:Hey,
Die banden zijn echt prachtig, je zal je wagen niet herkennen.
Wel oppassen, de sets in 185 55 14 zijn bangelijk goed, terwijl ze in 15" veel minder grip hebben. (geprobeerd op de zelfde saxo ...)
Die banden geven al veel grip als die koud zijn, en enoooooooooorm veel als die warm zijn. De AX word bij droog weer een bangelijk leuk speelgoed.
Ik heb wel nooit echt hard onder de regen met die banden gereden, maar op snelweg voeld ik met niet zo op mijn gemak met de 185 die ineens weinig grip gaven op een natte rit van een meeting naar huis.
Op Zolder vond ik het altijd zalig op welke manier die banden terug grip vonden na een klein slippertje, het gaf echt een veilig gevoel.
Hopelijk bent je met mijn feedback een beetje geholpen,
nog een tip mss, denk aan een draagarmbrug (en natuurlijk veerpootbrug als je da nog niet hebt). Met 30€ banden merkt je er niets van maar met die Yoko in 185 55 14 voelt je meteen een verschil.
Groetjes,
Seb
Mijne waren gloed nieuw,195/40/16. Kan wel janken k*t banden, weggegooid geld
In 195/45/15 zou ik absoluut de michelin pilot excalto's nemen, top banden. Heb er 2 rondes mee over de ring mogen rijden (omdat die s-drives zo slecht zijn) en ging echt lekker
Of 195/50/15 toyo r888

In 195/45/15 zou ik absoluut de michelin pilot excalto's nemen, top banden. Heb er 2 rondes mee over de ring mogen rijden (omdat die s-drives zo slecht zijn) en ging echt lekker

Of 195/50/15 toyo r888

AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik heb 15inch velgen.... maar zoals je dus al ziet... het verschilt zelfs per velg maat.Drake wrote:welke maat heb je vincent?, s-drive wil je niet dat zijn echt baggerbanden (zowel ronald als peter hebben ze en die dingen verliezen hun grip enorm zodra ze maar enigsinds warm worden).
Ik heb nu 185/45R15 van Nankang en op het droge zijn ze voor het geld echt niet slecht. Ik heb ook even met de vredesteins van marc gereden op mijn auto (175/55R14) en die hadden wel meer grip.
Hoewel ik ook voor de looks wil (dikke banden vind ik stoer staan)
wil ik het ook veilig houden en een beetje meer grip in de regen zou ook niet erg zijn...
Misschien gooi ik op de 15inches de banden die ik nu heb en ga ik nog eens kijken voor 14 inch velgen....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
heb jij een rolkooi?? dan worden je banden een stuk warmer hè... (heb ik me laten vertellen, of wel eigenlijk andersom..... als je geen rolkooi hebt hebben slics geen zin omdat je ze niet warm kan rijden... dus zou dat betekenen dat je banden warmer worden als je een rolkooi hebt)Rooney wrote:Mijne waren gloed nieuw,195/40/16. Kan wel janken k*t banden, weggegooid geld![]()
In 195/45/15 zou ik absoluut de michelin pilot excalto's nemen, top banden. Heb er 2 rondes mee over de ring mogen rijden (omdat die s-drives zo slecht zijn) en ging echt lekker![]()
Of 195/50/15 toyo r888
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ik zou de michelin exalto 2 nemen maar die zijn duurder als de S-Drives daarom de Kumho ku31 die doet niet heel veel onder voor de exalto 2 ook in nat zeer goede ervaringen zelfs op een natte Nurburgring.
ja en de slijtage zitten er nu 7-8dkm onder en zijn op de helft wat ik voor mijn gebruik eigenlijk boven verwachting goed vind.
Voor de rest vind ik een T1R wel een prima band maar die slijten wel hard en zijn in de regen stukken minder.
Hankook kan je nog naar kijken schijnen mensen over tevreden te zijn maar ik heb er geen ervaring mee.
De rest van je banden doen bij mijn weten niet echt mee in het segment straat sportief.
ja en de slijtage zitten er nu 7-8dkm onder en zijn op de helft wat ik voor mijn gebruik eigenlijk boven verwachting goed vind.
Voor de rest vind ik een T1R wel een prima band maar die slijten wel hard en zijn in de regen stukken minder.
Hankook kan je nog naar kijken schijnen mensen over tevreden te zijn maar ik heb er geen ervaring mee.
De rest van je banden doen bij mijn weten niet echt mee in het segment straat sportief.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Jij hebt dus de Kumho's??Happytree wrote:ik zou de michelin exalto 2 nemen maar die zijn duurder als de S-Drives daarom de Kumho ku31 die doet niet heel veel onder voor de exalto 2 ook in nat zeer goede ervaringen zelfs op een natte Nurburgring.
ja en de slijtage zitten er nu 7-8dkm onder en zijn op de helft wat ik voor mijn gebruik eigenlijk boven verwachting goed vind.
Voor de rest vind ik een T1R wel een prima band maar die slijten wel hard en zijn in de regen stukken minder.
Hankook kan je nog naar kijken schijnen mensen over tevreden te zijn maar ik heb er geen ervaring mee.
De rest van je banden doen bij mijn weten niet echt mee in het segment straat sportief.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Falken ZIEX ZE-912 liggen ondr mijn GT carb welliswaar maar 13", was eerst een kompleet drama zowel droog als nat wegdek.
Maar na revisie voorpoten andere dempers en Merwede veren is het droogwegdek gevoel heel erg veel verbeterd maar nat wegdek blijf uitkijken dat uit zich door weinig grip.
Mogelijk dat door normaal gebruik op de openbare weg in de regen de temperatuur van de band veel te laag blijft.
Zo zie je maar weer onder elke auto is het weer anders, eigenlijk zou je ze allemaal in verschillende omstandigheden moeten kunnen uitproberen.
Succes met de juiste keuze Vincent.
Groetjes, Henk
Maar na revisie voorpoten andere dempers en Merwede veren is het droogwegdek gevoel heel erg veel verbeterd maar nat wegdek blijf uitkijken dat uit zich door weinig grip.
Mogelijk dat door normaal gebruik op de openbare weg in de regen de temperatuur van de band veel te laag blijft.
Zo zie je maar weer onder elke auto is het weer anders, eigenlijk zou je ze allemaal in verschillende omstandigheden moeten kunnen uitproberen.
Succes met de juiste keuze Vincent.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Toen ik m'n vorige Xsara kocht (hele andere auto welliswaar) lagen daar Michelin Pilot Exalto's onder in 195/55/15, prima band, erg tevreden over het gedrag op zowel droog als nat wegdek...citrofenwick wrote:Hier rijd ik al geruime tijd met michelin pilot exalto en ik ben er zeker tevreden van. De vorenste zijn nu bijna op en ik wil wel eens iets anders proberen, maar ben bang dat ik het me zal beklagen...
trouwens: pilot exalto '2'? Veel verschil? Op de website van michelin vind ik niet echt info?
Nu om de 17"-ers liggen Michelin Pilot Sports (205/40/17) en die bevallen ook uitstekend (behalve op sneeuw...


Ik ben altijd erg tevreden geweest met Michelins, ook onder de AX-jes (13" --> 155/70/13)